  • 1. Data: 2005-05-26 08:30:33
    Temat: List polecony uznany za doreczony
    Od: b...@p...onet.pl

    Czy to prawda, ze sa jakies przepisy, ktore mowia, ze jak raz nie odbiore listu
    poleconego i potem nie pojde go odebrac na poczte - to jezeli drugi zrobie to
    samo, to po uplywie jakiegos terminu list uznany jest za i tak doreczony
    adresatowi, czyli mnie?
    Pytam sie, bo migam sie od czegos. :)
    Czy mozecie powolac sie na jakis przepis administracyjny - zeby mial napisane
    "czarne na bialym"? - bo to co ludzie gadaja, to czasem miedzy bajki trzeba wlozyc.

  • 2. Data: 2005-05-26 10:58:29
    Temat: Re: List polecony uznany za doreczony
    Od: "Mariusz Kozielski" <l...@g...pl>

    Wszystko zależy od tego kto jest nadawcą listu za potwierdzeniem odbioru.
    Sądy mają swoje przepisy dotyczące doręczeń a Urzędy Skarbowe swoje.
    Można je znaleźć w kpc i ordynacji podatkowej.

    Doręczenia administracyjne do niedawna nie były uregulowane, ale w ostatniej
    nowelizacji Ustawy o ochronie praw lokatorów i ... znalazł się artykół o
    którym mówisz.

    Mówi on, że po 2-krotnym wezwaniu awizem do odebrania listu z poczty, mimo nie
    odebrania, przesyłkę uważa się za doręczoną.

    Przepis ten wynika z innego, zawartego również w tej nowelizacji, mówiącego,
    że do obowiązków obywatela należy podawanie aktualnego miejsca zamieszkania.
    Jeżeli w urzędzie podałeś ostatnie miejsce zamieszkania i na ten adres została
    wysłana przesyłka polecona, to tak jak pisałem powyżej po dwu prawidłowych
    awizach uznaje się ja za doręczoną.

    Nie ma tłumaczenia, że zmieniłeś adres.

  • 3. Data: 2005-05-26 11:08:06
    Od: "Jan Jefimik" <j...@g...pl>

    Prawda, wszystko zależy kto jest nadawcą.

    W stosunkach wynajmujący - najemca obowiązują poniższe zasady:

    USTAWA z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym
    zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.

    Art. 1. Ustawa reguluje zasady i formy ochrony praw lokatorów oraz zasady
    gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.
    Art. 6g. W okresie trwania najmu strony umowy są obowiązane informować się
    nawzajem na piśmie o każdej zmianie adresu swojego zamieszkania lub siedziby.
    W razie zaniedbania tego obowiązku korespondencję wysłaną na ostatni adres
    listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru i nieodebraną, uważa się za doręczoną.

  • 4. Data: 2005-05-26 11:47:58
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    b...@p...onet.pl naskrobał/a w

    > Czy mozecie powolac sie na jakis przepis administracyjny - zeby mial
    > napisane "czarne na bialym"? - bo to co ludzie gadaja, to czasem
    > miedzy bajki trzeba wlozyc.

    Administracyjny to będzie od art 41 KPA

    http://tinyurl.com

    Jesli migasz się od podatków, to od art a46 Ordynacji podatkowej

    http://tinyurl.com/7pjt8

    Jesli migasz się przed sądem cywilnym lub komornikiem, to będzie od art
    136 KPC

    http://tinyurl.com/e2gdb

    Jeżeli przeed prokuratorem, to od 131 KPK

    http://tinyurl.com/dfeex

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    To all you virgins, thanks for nothing.

  • 5. Data: 2005-05-27 02:17:00
    Od: maHo <m...@p...net>

    Mariusz Kozielski wrote:
    [ciach]
> [...]
    > wysłana przesyłka polecona, to tak jak pisałem powyżej po dwu prawidłowych

    a tłumaczenie że się było na wakacjach (powiedzmy miesiąc z "hakiem") ma
    jakieś szanse? (oczywiście jeżeli się na tych wakacjach rzeczywiście było)

    pozdrav

    maHo

  • 6. Data: 2005-05-29 23:25:13
    Temat: Odp: List polecony uznany za doreczony
    Od: "Nikon" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik maHo <m...@p...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych napi
    sał:d76070$3q3$...@n...news.tpi.pl...

    > Mówi on, że po 2-krotnym wezwaniu awizem do odebrania listu z poczty, mimo
    nie
    > odebrania, przesyłkę uważa się za doręczoną.
    jaka bzdura !!

    czy jest jakis przepis ze musze odbierac kazd list polecony , ktory do mnie
    przychodzi !?
    Nie podpisalem niczego , wiec chyba niczego nie otrzymalem a awizo piesek
    mogl .......

    Nikon

  • 7. Data: 2005-05-30 04:11:53
    Temat: Re: Odp: List polecony uznany za doreczony
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nikon wrote:
> [...]
    > przychodzi !?
    > Nie podpisalem niczego , wiec chyba niczego nie otrzymalem a awizo piesek

    to potem z pretensjami do pieska, bo niestety nie jest to bzdura.

  • 8. Data: 2005-05-30 20:20:20
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > to potem z pretensjami do pieska, bo niestety nie jest to bzdura.
    Kit z pieskiem. A jak nie jestem nigdzie zameldowany. Historia zna takie
    przypadki. Tomek

  • 9. Data: 2005-05-30 20:49:13
    Temat: Re:Dajcie głos listonoszowi
    Od: wojtekpa<w...@i...net.pl>

    Panowie list nie doręczony awiaowany dwukrotnie wraca do nadawcy po 14
    dniach z adnotacją . Wzawania urzędowe oczekuja 18 dni trzy razy awizujemy po
    bezskutecznym awisawaniu wracają z kąd przyszły z adnotacja brak mozliwości
    doręczenia . Myślę że nie pociagaja za sobą żadnych konsekwencji prawnych
    wynikających z nie odebrania przesyłki. Urząd wysyła ponownie i wszyscy maja
    roboę. Pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2005-05-30 20:58:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    wojtekpa wrote:
> [...]
    > wynikających z nie odebrania przesyłki. Urząd wysyła ponownie i wszyscy maja

    co wcale nie oznacza, że po którejś tam wysyłce list zwrócony uważa się
    za prawidłowo doręczony.