-
1. Data: 2006-02-11 13:00:37
Temat: DG i koszt
Od: "nosfe" <n...@w...pl>
Witam
Interesuje mnie sytuacja, w ktorej osoba, ktora prowadzi Dzialalnosc
naprawia np. klientowi jakis sprzet i popsuje go. Wiadomo, ze trzeba taki
sprzet naprawic, z wlasnej kieszeni. I teraz pytanie, czy mozna sobie
wrzucic w koszt, np czesci, ktore trzeba wymienic etc. Czy US sie przyczepi?
pzdr
-
2. Data: 2006-02-11 21:21:03
Temat: Re: DG i koszt
Od: a...@t...pl (Bartek)
> Witam
>
> Interesuje mnie sytuacja, w ktorej osoba, ktora prowadzi Dzialalnosc
> naprawia np. klientowi jakis sprzet i popsuje go. Wiadomo, ze trzeba taki
> sprzet naprawic, z wlasnej kieszeni. I teraz pytanie, czy mozna sobie
> wrzucic w koszt, np czesci, ktore trzeba wymienic etc. Czy US sie
> przyczepi?
Kwestia jest jeszcze jak zakwalifikujesz fakturę za te czesci, ktore byles
zmuszony nabyc w celu naprawy. Bo tak na zdrowy chlopski rozum, nie sądze,
zeby akurat ktos sie zorientowal, ze akurat te czesci, są akurat do tego
popsutego sprzetu.
Ale nawet jesli tak zostanie faktura opisana, to moim zdaniem mozna bez
problemu wpisac to w tzw. koszty stanowiace i odliczyc VAT. Nie bedzie
wielkim problemem wykazac, ze takie zdarzenie jest elementem Twojej
dzialalnosci, po prostu sie czasem zdarza, takie ryzyko, ktore ponosisz i za
ktore placisz.
W koncu nawet zaplacone kary umowne, odszkodowania dla konrahenta itp. są
KUP (niech mnie ktos poprawi, jesli sie myle).
Pozdrawiam
_________________________
BN
www.adekus.pl
www.adekus.pl/kh
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo