  • 1. Data: 2004-09-29 19:31:37
    Temat: Czym jest ścieżka rowerowa?
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Witam

    Czy moglibyście mi wyjaśnić czym jest ścieżka rowerowa? Czy to jest coś w
    rodzaju wydzielonego pasa dla ruchu rowerowego, czy też może linia
    oddzielająca część dla rowerów od części dla pieszych jest tylko swego
    rodzaju informacją? Czy wymagane 1,5 m dla pieszych liczy się dla całej
    szerokości chodnika, czy tylko dla części "pieszej"? No i co z ich
    całkowitym blokowaniem przez zaparkowane samochody?

    Pozdrawiam

    JaromirD

    --
    Odpisując zmień "q" na "o"

  • 2. Data: 2004-09-29 21:37:59
    Temat: Re: Czym jest ścieżka rowerowa?
    Od: "G-elek" <g...@s...ath.cx>

    Sa dwa rodzaje oznaczen dogowych tyczacych sie sciezek rowerowych
    1.rower na niebieskim tle sciezka dla rowerow czyli wydzielony obszar
    drogi przeznaczony dla ruchu rowerow
    2. rower na niebieskim tle z pieszym, czyli mozeodbywac sie ruch rowerow
    i pieszych przyczym rowerzysta musi zachowac szczegolna ostroznosc
    opisane w KD

    Co do zatrzymywania sie samochodow na na sciezce rowerowej to nie wiem
    jak to sie ma do siebie, a sam nie zastalem takiej sytuacji poszukaj w
    KD, jednak lepiej takie sciezki by wygladaly bedac czescia jezdni [brak
    ruchu pieszych, to mi sie podobalo w Berlinie :) ]

    Pozdrawiam

    Mateusz

  • 3. Data: 2004-09-29 22:18:28
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    G-elek wrote:

> [...]
    > 2. rower na niebieskim tle z pieszym, czyli mozeodbywac sie ruch rowerow
    > i pieszych przyczym rowerzysta musi zachowac szczegolna ostroznosc

    Rozumiem, że tyczy się to znaków. A co ze ścieżkami wyodrębnionymi z
    chodnika jedynie za pomocą białej linii na tymże chodniku?
    Czy uprawnione jest następujce rozumowanie: skoro znak w pkt. 1 różni się od
    znaku w pkt. 2, to można przyjąć, że znak w pkt. 1 oznacza drogę TYLKO dla
    rowerów, tzn. ani piesi ani samochody nie mogą się po niej poruszać (w
    przeciwieństwie do drogi oznaczonej jak w pkt. 2)? I czy jeśli powyższe
    jest prawdziwe - zakaz ruchu samochodów i pieszych - to również parkowanie?

    >Co do zatrzymywania sie samochodow na na sciezce rowerowej to nie wiem
    >jak to sie ma do siebie, a sam nie zastalem takiej sytuacji

    W "realu"? To zapraszam do Krakowa.

    >jednak lepiej takie sciezki by wygladaly bedac czescia jezdni [brak
    >ruchu pieszych,  to mi sie podobalo w Berlinie :) ]

    W Bremie są częścią chodnika i dosłownie nikt po nich nie chodzi (ani też
    nikt nie jeździ po części dla pieszych). Nie mówiąc już o parkowaniu.

    Dzięki

    JaromirD

    --
    Odpisując zmień "q" na "o"

  • 4. Data: 2004-09-29 22:57:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości

    Skoro samochody nie mogą jeździć po ścieżce rowerowej, no to nie ma siły i
    parkować też nie mogą. No bo jak zaparkować nie wjeżdżając. A że praktyka
    jest inna, to już osobny problem. Zwłaszcza tam, gdzie ścieżkę na siłę
    wydzielono z pasa drogi czy chodnika.

  • 5. Data: 2004-09-29 23:57:16
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > parkować też nie mogą. No bo jak zaparkować nie wjeżdżając. A że praktyka
    > jest inna, to już osobny problem. Zwłaszcza tam, gdzie ścieżkę na siłę

    Zaraz, zaraz. Rozumiem, że wydzielenie ścieżki rowerowej z pasa jezdni
    stanowi utrudnienie w ruchu samochodów. Ale co do tego ma chodnik? Że
    parkować nie mogą?

    JaromirD
    --
    Odpisując zmień "q" na "o"

  • 6. Data: 2004-09-30 06:53:37
    Od: "Musiał Tadeusz" <m...@w...pl>

    Jeżeli jest pas wydzielony dla rowerów i jest znak to parkowanie jest
    przekroczeniem kodeksu, w Niemczech bardzo surowo karane. U nas straż
    miejska załatwia swoje interesy zamiast pilnować porządku, tylko na
    początku jak ją powołano widać ich było w mieście.--
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz Musiał
    m...@w...pl

  • 7. Data: 2004-09-30 08:00:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zaraz, zaraz. Rozumiem, że wydzielenie ścieżki rowerowej z pasa jezdni
    > stanowi utrudnienie w ruchu samochodów. Ale co do tego ma chodnik? Że
    > parkować nie mogą?

    W przeważającej większości znanych mi wypadków, dla ruchu rowerów wyodrębnia
    się pas przy krawędzi jezdni. Stąd - mając na uwadze, że przejeżdżać przez
    drogę dla rowerów nie wolno - nie wyobrażam sobie, w jaki sposób można w
    takim miejscu zaparkować samochód na chodniku, nie łamiąc przepisu w
    zakresie przejazdu przez drogę dla rowerów. Pomijam jakieś ekstremalne
    sytuacje, gdy na ów chodnik można wjechać od jakiejś innej strony.

  • 8. Data: 2004-09-30 18:15:36
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > łamiąc przepisu w zakresie przejazdu przez drogę dla rowerów. Pomijam
    > jakieś ekstremalne sytuacje, gdy na ów chodnik można wjechać od jakiejś
    No niestety w Krakowie w przeważającej części ścieżki są częścią chodnika
    (tą od strony jezdni) .

    JaromirD

    --
    Odpisując zmień "q" na "o"

  • 9. Data: 2004-09-30 18:37:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JaromirD wrote:
> [...]
    > rodzaju wydzielonego pasa dla ruchu rowerowego, czy też może linia
    > oddzielająca część dla rowerów od części dla pieszych jest tylko swego

    Polecam lekturę ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. Definicje są na samym
    początku.

    > rodzaju informacją? Czy wymagane 1,5 m dla pieszych liczy się dla całej
    > szerokości chodnika, czy tylko dla części "pieszej"? No i co z ich
    > całkowitym blokowaniem przez zaparkowane samochody?

    Chodnik to chodnik, a ścieżka rowerowa to ścieżka rowerowa.

  • 10. Data: 2004-09-30 20:24:41
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Znalałem! Art 49.11 Prawa o ruchu drogowym : Zabrania się zatrzymywania
    pojazdu na drodze (ścieżce) dla rowerów.

    Pozdrawiam

    JaromirD

    --
    Odpisując zmień "q" na "o"