  • 1. Data: 2005-06-23 20:07:03
    Temat: Czyje mieszkanie po rozwodzie?
    Od: "liroy" <l...@o...pl>

    Taka sytuacja:
    Młody czlowiek kupuje mieszkanie na kredyt. Nastepnie sie żeni. Po paru
    latach rozwodzi. Oczywiście z ciągu tych kilku lat małżeństwa trochę rat
    kredytu hipotecznego zostało spłaconych i żona miała w tym jakiś udział. Czy
    po rozwodzie ex-żonie przysługuje prawo do tego mieszkania lub jakiejś jego
    części czy też jego właścicielem, jak to zapisane w akcie notarialnym, jest
    w 100% jest ex-mąż?

  • 2. Data: 2005-06-23 21:00:54
    Temat: Re: Czyje mieszkanie po rozwodzie?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    liroy wrote:
> [...]
    > części czy też jego właścicielem, jak to zapisane w akcie notarialnym, jest

    kupione przed ślubem jest jego.

  • 3. Data: 2005-06-29 08:19:17
    Od: k...@w...pl (kuba)

    On Thu, 23 Jun 2005 16:00:54 -0500, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    >kupione przed ślubem jest jego.

    A kupione w czasie trwania malzenstwa z zapisem w akcie notarialnym,
    ze: ".xxx oswiadcza, ze za podana wyzej cene przedmiotowa nieruchomosc
    nabywa za fundusze pochodzace z jego majatku odrebnego na rzecz jego
    majatku - fakt czego potwierdza stawajaca do tego aktu jego zona yyy"?

    Nie ma zadnej rozdzielnosci majatkowej. Zeby bylo ciekawiej,
    nieruchomosc nabyta czesciowo za kredyt splacany wspolnie w czasie
    malzenstwa, trwajacej kilka lat sprawy rozwodowej (przez niego) oraz w
    dalszym ciagu po rozwodzie.

    Czego nalezy sie spodziewac w czasie podzialu majatku?
    k.

  • 4. Data: 2005-06-29 09:23:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kuba wrote:

> [...]
    > nabywa za fundusze pochodzace z jego majatku odrebnego na rzecz jego
    > majatku - fakt czego potwierdza stawajaca do tego aktu jego zona yyy"?

    jak kupione z majątku odrębnego to jest jego majątkiem odrebnym

> [...]
    > nieruchomosc nabyta czesciowo za kredyt splacany wspolnie w czasie
    > malzenstwa, trwajacej kilka lat sprawy rozwodowej (przez niego) oraz w

    to zaraz, albo zostało kupione z majątku odrębnego, albo zostało kupione
    z kredytu
    zdecyduj się na którąś wersję.

    > Czego nalezy sie spodziewac w czasie podzialu majatku?

    to zależy jak silne argumenty ma druga strona dotyczące tego kredytu.
    Albo sąd uzna, że zapis w akcie notarialnym ma górę i mieszkanie jest
    odrębne
    albo uzna, że kredyt jest tu istotną sprawą i uzna mieszkanie za wspólne
    wówczas może podzielić je proporcjonalnie do zainwestowanych środków z
    majątku odrębnego i z kredytu.
    normalnie dzieli się na pół, ale może próbować inaczej jak się udowodni,
    że włożyło sie więcej, co tu własnie ma miejsce.

  • 5. Data: 2005-06-30 06:45:53
    Od: k...@w...pl (kuba)

    On Wed, 29 Jun 2005 04:23:40 -0500, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    >to zaraz, albo zostało kupione z majątku odrębnego, albo zostało kupione
    >z kredytu
    >zdecyduj się na którąś wersję.

    W tym wlasnie widze zasadniczy problem, ze jest tak, jak opisalem.
    Tzn. w rzeczywistosci zakup sfinansowany formalnie w 60% z kredytu
    wzietego wspolnie (pisze formalnie, bo kosztowalo wiecej niz to, co
    jest w papierach - sprzedajcy dostal czesc kasy "pod stolem", co teraz
    nie ma znaczenia).

    W akcie notarialnym napisane jest to, co zacytowalem (wyglada na to,
    ze obydwoje nalgalismy notariuszowi jak psy).

    Generalnie nie spodziewam sie problemow z udowodnieniem wkladu jednej
    i drugiej strony w nabycie mieszkanie i splaty kredytu (ex nie
    pracowala, w domu przebywala z rzadka pozostawiajac dzieci itd. -
    rozwod z jej winy).

    W banku probowalem "przepisac" kredyt tylko na siebie (bo i tak
    splacam go sam od kilku lat) - podobno sie nie da (na razie dostalem
    taka odpowiedz "na gebe"). Rzeczywiscie "sie nie da"? W sumie dla
    banku byloby to korzystne - teraz jest co roku problem np. z podpisem
    ex na umowie cesji polisy ubezpieczeniowej.

    Pytanie - jakich problemow mozna sie spodziewac, nie spieszac sie z
    podzialem majatku? Troche mam na razie dosyc sadow.

    k.

  • 6. Data: 2005-06-30 14:04:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kuba wrote:

    > Pytanie - jakich problemow mozna sie spodziewac, nie spieszac sie z
    > podzialem majatku? Troche mam na razie dosyc sadow.

    tego, że żona znajdzie adwokata i pierwsza poleci do sądu z podziałem
    majątku chcąc 50%, albo np. będzie chciała z komornikiem zamieszkać
    sobie w tym mieszkanku na podstawie wyroku sądu, że jej nie chcesz tam
    wpuszczać. Co prawda os prawie powinieneś zostać powiadomiony, ale różne
    rzeczy się dzieją.
    Im szybciej to rozwiążesz tym lepiej dla ciebie.
    Majlepiej mając taki akt notarialny sprzedaj mieszkanie.

  • 7. Data: 2005-07-01 07:29:55
    Od: k...@w...pl (kuba)

    On Thu, 30 Jun 2005 09:04:36 -0500, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

> [...]
    >rzeczy się dzieją.
    >Im szybciej to rozwiążesz tym lepiej dla ciebie.
    >Majlepiej mając taki akt notarialny sprzedaj mieszkanie.

    W sumie takiej odpowiedzi sie spodziewalem (obawialem).
    Dziekuje za pomoc.

    k.