  • 1. Data: 2005-07-04 12:29:34
    Temat: Czy zamównie jest ważne?
    Od: "Jarek" <j...@p...pl>

    Witam.

    Złożyłem faxem zamówinie do firmy X, w którym napisałem: "cena do 100USD
    brutto". Zadzwoniłem do firmy w której zamówiłem części, a sprzedawczyni
    mówi mi, że części już są i kosztują 100USD netto.Nikt do mnie nie dzownił i
    nie informował mnie o zmianie ceny, zmiany warunków zamówienia.
    Czy ze względu na zmianę ceny, nie dotrzymanie warunków zamównienia przez
    sprzedawcę mogę odstąpić od dokonania zakupu?

    Jarek

  • 2. Data: 2005-07-04 14:01:28
    Temat: Re: Czy zamównie jest ważne?
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > Czy ze względu na zmianę ceny, nie dotrzymanie warunków zamównienia przez
    > sprzedawcę mogę odstąpić od dokonania zakupu?

    Wg mnie to nie ma od czego odstepowac bo umowa nie zostala w ogole zawarta.
    Adresat (firma) oferty zakupu nie przjal, lecz zlozyl nowa - drozsza, ktorej
    z kolei Ty nie przyjales. Umowa nie zostala zawarta. Wystarczy Twoje
    oswiadczenie, ze nie przyjmujesz ich oferty zakupu po cenie 100 USD netto.
    Jesli nie jestescie przedsiebiorcami pozostajacymi w stalych stosunkach
    handlowych, to w ogole nie musisz odpowiadac.

    Dan

  • 3. Data: 2005-07-04 14:20:47
    Od: "Jarek" <j...@p...pl>

> [...]
    > Jesli nie jestescie przedsiebiorcami pozostajacymi w stalych stosunkach
    > handlowych, to w ogole nie musisz odpowiadac.

    OK. Dzięki za odp.

    W woli wyjaśnienia. Ja jestem osoba fizyczną i złożyłem zamówienie pisemne -
    fax'em, gdyż część tą musieli (adresat - firma) dla mnie specjalnie
    sprowadzić.I jestem na 99% przekonany, że nie szybko, o ile wogóle znajdą
    jakiegoś klienta na tą część.

    Jarek