  • 21. Data: 2009-04-01 20:36:09
    Temat: Re: Czy zakład pracy może żądać wglądu w PIT-a?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gr0hdk$pqs$1@node2.news.atman.pl wiatrak
    <w...@y...pl> pisze:

    > Nie chcesz ujawnic swoich dochodów? Nie korzystasz ze świadczeń
    > socjalnych. Proste. Nie wiem jak teraz, ale swego czasu warunkiem
    > uzyskania zasiłku na dziecko było przedstawienie zakładowi pracy
    > zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o wysokosci dochodów. I był to wymóg
    > ustawowy.
    Ustawa to akt prawny trochę wyższego rzędu niż lokalny regulamin.

    > Oczywiscie nie musiałeś dostarczac zaświadczenia. Ale wtedy
    > zakład pracy NIE WYPŁACAŁ ci zasiłku. Nic nie musisz. Ale zakład pracy
    > w tym przypadku też nic nie musi. To jest świadczenie socjalne, które
    > jest Prawie zawsze uzależnione od dochodu. Nie dokumentujesz, nie
    > dostajesz. Nikt Cię do niczego nie zmusza.
    Oświadczenie jest takim dokumentem.
    Żądanie przedstawienia PITa jest nonsensowne chocby dlatego, że pracownik
    wcale nie musi go mieć. Ponadto PIT może zawierać (i często zawiera) dane,
    do których poznania ZFŚS absolutnie nie ma prawa.

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2009-04-01 20:46:50
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > To jest świadczenie socjalne, które jest Prawie zawsze uzależnione od
    > dochodu. Nie dokumentujesz, nie dostajesz. Nikt Cię do niczego nie zmusza.

    Ja chciałem zauważyć, że zaświadczenie o wysokości dochodów z US, a PIT,
    to dwie różne rzeczy.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 23. Data: 2009-04-01 21:19:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wiatrak wrote:

> [...]
    > Proste. Nie wiem jak teraz, ale swego czasu warunkiem uzyskania zasi?ku na
    > dziecko by?o przedstawienie zak?adowi pracy za?wiadczenia z Urzedu
    > Skarbowego o wysokosci dochodów. I by? to wymóg ustawowy. Oczywiscie nie
    > musia?e? dostarczac za?wiadczenia. Ale wtedy zak?ad pracy NIE WYP?ACA? ci
    > zasi?ku. Nic nie musisz. Ale zak?ad pracy w tym przypadku te? nic nie musi.
    > To jest ?wiadczenie socjalne, które jest Prawie zawsze uzale?nione od
    > dochodu. Nie dokumentujesz, nie dostajesz. Nikt Cie do niczego nie zmusza.

    ale w całym twoim wywodzie nie ma dlaczego to musi być pit.
    Mam przedstawić wysykoś dochodów, a nie złożyć kopię pit.
    Przedstawiam. Oświadczenie.

  • 24. Data: 2009-04-01 21:41:09
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    > ale w całym twoim wywodzie nie ma dlaczego to musi być pit.
    > Mam przedstawić wysykoś dochodów, a nie złożyć kopię pit.
    > Przedstawiam. Oświadczenie.

    Nie musisz przedstawiać nawet oświadczenia. Nic nie musisz . W moim
    zakładzie pracy, (kilkanaście tysięcy zatrudnionych) żeby otrzymać
    jakiekolwiek świadczenie socjalne, należy ZŁOŻYĆ WNIOSEK o przyznanie
    świadczenia. Nawet w przypadku bonów na zakupy świąteczne. W regulaminie są
    warunki, jakie trzeba spełnić. W zależności od rodzaju świadczenia, albo
    jest to oświadczenie pracownika, albo przy wyższych kwotach świadczenia
    socjalnego jak "wczasy pod gruszą" czy dofinansowanie wypoczynku dla dzieci,
    trzeba złożyć nawet zaświadczenie o wysokosci zarobków współmałzonka., żeby
    wyliczyć dochód na członka rodziny.
    Ale tego też NIE MUSISZ robić. Zawsze możesz powiedzieć, że zarobki Twojej
    żony sa chronione tajemnicą. Tylko wtedy usłyszysz, że to ty występujesz o
    POMOC SOCJALNĄ. Chcesz POMOCY SOCJALNEJ, udowodnij, że jest Ci ona
    potrzebna.

    wiatrak

  • 25. Data: 2009-04-01 22:22:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wiatrak wrote:
> [...]
    > warunki, jakie trzeba spe?niae. W zale?no?ci od rodzaju ?wiadczenia, albo
    > jest to o?wiadczenie pracownika, albo przy wy?szych kwotach ?wiadczenia
    > socjalnego jak "wczasy pod grusz?" czy dofinansowanie wypoczynku dla dzieci,
    > trzeba z?o?yae nawet za?wiadczenie o wysokosci zarobków wspó?ma?zonka., ?eby
    > wyliczyae dochód na cz?onka rodziny.
    > Ale tego te? NIE MUSISZ robiae. Zawsze mo?esz powiedzieae, ?e zarobki Twojej
    > ?ony sa chronione tajemnic?. Tylko wtedy us?yszysz, ?e to ty wystepujesz o
    > POMOC SOCJALN?. Chcesz POMOCY SOCJALNEJ, udowodnij, ?e jest Ci ona

    całkiem się z tobą zgadzam.
    ja tylko napisałem, że "pita nie dostarczę" bo jakaś pinda sobie tak
    wymyśliła.

  • 26. Data: 2009-04-02 05:41:57
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 01 Apr 2009 12:46:38 -0500, witek napisał(a):

    > Ja zawsze pisałem, że na mocy ustawy o ochronie tajemnicy państwowej
    > moje dochody są tajne i nie podlegają weryfikacji.

    Tajne dochody, a raczej ściśle tajne nie podlegają umieszczeniu w
    indywidualnych zeznaniach rocznych, a instytucje wypłacające takie
    wynagrodzenie odprowadzają podatek zryczałtowany bez ujawniania organom
    podatkowych danych osobowych podatników.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/warsaw/ - galeria Węzeł komunikacyjny Młociny

  • 27. Data: 2009-04-02 06:40:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

> [...]
    > wynagrodzenie odprowadzają podatek zryczałtowany bez ujawniania organom
    > podatkowych danych osobowych podatników.

    Ale jak liczysz dochód na głowę dla pani w dziekanacie w celu przyznania
    stypendium to masz podać dochód na głowę niezaleznie od jego
    pochodzenia. I pani w dziekanacie żadne tłumaczenia nie obchodzą.

  • 28. Data: 2009-04-02 08:28:52
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Szerr napisał:
    > Regulamin ZFŚS. Jeżeli deklarujsze dochody z niższego przedziału niż
    > najwyższy, musisz przedstawić PIT za ostatni rok. Pracownik ma dodatkowe
    > źródła dochodów, co nie bardzo chce ujawnić. Czy zakład pracy może stawiać
    > taki warunek?

    Tak się zastanawiam, a co jeśli delikwent zrobił PIT w jednym
    egzemplarzu i oddał go do US? Ja teraz z założenia robię dwa
    egzemplarze, jeden oddaję w "okienku", na drugim dostaję stempelek, ale
    nie ma przymusu robienia dwóch. Więc skąd pracownik ma wziąć tego PIT-a?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 29. Data: 2009-04-02 14:34:55
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 01 Apr 2009 14:33:05 -0500, witek napisał(a):

    > Wziąc pit wpisać cyferki tam gdzie trzeba i sie podpisać i tyle.
    U mnie wymyśliło, że świadczenia z ZFŚS (w Regulaminie) są przyznawane wg
    dochodu, a dochód można udokumentować tylko kopią PIT _złożonego_ w US.
    Dlatego razem z wnioskiem i PIT dałem do podpisania oświadczenie o
    tajemnicy skarbowej i jakie tam znalazłem. Oczywiście odmówiono podpisania
    tego oświadczenia. Po części słusznie bo ono adekwatne dla pracowników
    skarbówki i innej maści celników. Wtedy przynisłem kopię PIT z
    zaczernionymi polami nieistotnymi dla sprawy. Np. NIP współmałżonka, było
    trochę narzekania ale dane o których mowa w regulaminie były czytelne.
    Wszyscy oskarżający OP o pieniactwo czy nadmierne kryjactwo i pytający: a
    dlaczego nie? niech odwrócą pytanie: a dlaczego tak? Dlaczego pracodawcę
    interesuje data urodzenia współmałżonka? Czy coś się stanie gdy ją pozna?
    Zapewne nic, pracownikowi i jego małżonce. Jeżeli dane te są so czegoś
    potrzebne (jak np. data urodzenia dziecka) to ma to sens. Jeżeli nie - to
    po co?

    --
    pozdro
    poreba

  • 30. Data: 2009-04-02 18:38:16
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 02 Apr 2009 01:40:19 -0500, witek napisał(a):

    > Ale jak liczysz dochód na głowę dla pani w dziekanacie w celu przyznania
    > stypendium to masz podać dochód na głowę niezaleznie od jego
    > pochodzenia. I pani w dziekanacie żadne tłumaczenia nie obchodzą.

    Czyli idziesz do dziekanatu, kobieta chce kwity, papiery i zaświadczenia, a
    Ty mówisz, że zgodnie z ustawą...itd itd itd i żadnych kwitów nie
    dostarczysz bo utrzymujesz się z bycia na stałe tajnym informatorem i AW,
    ABW czy Policja nie wystawia zaświadczeń o wypłatach z funduszu
    operacyjnego ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net