  • 11. Data: 2003-12-15 20:33:45
    Temat: Re: Czy za 100zl bede scigac?
    Od: "Krzys" <k...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    news:brkrf8$5ji$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Kasia" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > zjawili
    >
    > Co to za bzdety wypisujesz??
    > Komornik musi mieć tytuł wykonawczy, a do jego uzyskania potrzebne jest w
    > tym wypadku postępowanie sądowe, co trwa i kosztuje, więc generalnie nie
    > jest stosowane przy tak małych kwotach.
    >
    > Poza tym to nie jest mandat, tylko opłata dodatkowa, a roszczenie o nią
    > przedawnia się po roku.

    no dobrze, ale w przypadku braku zaplaty bede zmuszony do zaplaty
    kosztow sadowych? czy tez samego wezwania do zaplaty z powodu
    braku ulgi?

  • 12. Data: 2003-12-15 21:39:13
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Krzys wrote:
    > no dobrze, ale w przypadku braku zaplaty bede zmuszony do zaplaty
    > kosztow sadowych? czy tez samego wezwania do zaplaty z powodu
    > braku ulgi?

    + koszty sądowe

    KG

  • 13. Data: 2003-12-15 22:35:33
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "kyniu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Mnie komornik scigal za 200zl (naliczone tytulem mandatu za
    > przekroczenie predkosci 1.5 roku temu,

    Ale to był komornik skarbowy, a zgodnie z terminologią używaną w kodeksie
    postępowania administracyjnego: poborca skarbowy. Z kolei zobowiązanie z
    tytułu mandatu było zobowiązaniem publiczoprawnym, a nie cywilnoprawnym,
    więc analogia żadna.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 14. Data: 2003-12-15 22:37:15
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Krzys" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

    > no dobrze, ale w przypadku braku zaplaty bede zmuszony do zaplaty
    > kosztow sadowych? czy tez samego wezwania do zaplaty z powodu
    > braku ulgi?

    Jeśli się przedawni, to będziesz mógł, jeśli zgłosisz odpowiedni zarzut, nic
    nie zapłacić.

    Jeśli wniosą pozew przed upływem terminu przedawnienia, to dojdą koszty
    sądowe i być może koszty zastępstwa i pełnomocnictwa (dla takiej kwoty w
    sumie 90 zł)

    Pozdrawiam,
    Washko