  • 11. Data: 2007-08-31 09:28:11
    Temat: Re: Czy wystaiwenie nieistniejącego przedmiotu na ALLEGRO
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Jeśli nie dojdzie do sprzedaży i faktycznego rozporządzenia mieniem
    > kupującego (czyli nie przedpłacie on na konto przykładowo środków), to nie
    > jest to przestępstwo oszustwa, bowiem nie ma niekorzystnego rozporządzenia
    > mieniem. Sprawca taki może być pociągnięty do odpowiedzialności cywilnej
    > za ewentualne szkody, no i narusza regulamin ALLEGRO.

    A jak się to ma do przepisów KC dotyczących złożenia oferty i wynikających z
    tego faktu zobowiązań.
    Mam na myśli ofertę składaną przez sprzedającego, która w myśl KC jest
    zobowiązaniem do sprzedaży.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2007-08-31 12:35:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A jak się to ma do przepisów KC dotyczących złożenia oferty i
    > wynikających z tego faktu zobowiązań.
    > Mam na myśli ofertę składaną przez sprzedającego, która w myśl KC jest
    > zobowiązaniem do sprzedaży.

    Normalnie. jest on zobowiązany do sprzedaży, ale to się nie przekłada
    automatycznie na kodeks karny. Najwyżej nie wywiąże się z umowy.