  • 41. Data: 2008-07-05 19:29:17
    Temat: Re: Czy wypożyczanie książek jest legalne
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 05 lipiec 2008 16:52
    (autor Marian
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4o1s0$u15$1@news.onet.pl>):

    > Ale wiesz, ze komunizm juz sie skonczyl...?

    Ale przecie Any nie jest ni w kawałku komunistą czy socjalistą. Jest
    zwolennikiem pełnej władzy w rękach jednostek i maksymalnie drapieżnego
    kapitalizmu, w którym każdy ma pełnię obowiązków i zero praw.

    To właśnie socjalizm promuje edukację i prospołeczne działania. A on, jak
    widzisz, chce, żeby dziecko płaciło haracz za bajkę.

    --
    Tristan

  • 42. Data: 2008-07-05 19:45:58
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 05 Jul 2008 21:29:17 +0200, Tristan napisał(a):

    > To właśnie socjalizm promuje edukację i prospołeczne działania.

    Ha-Ha-Ha. Jeśli ktoś ma więcej niż 30 lat to w takie teksty w życiu nie
    uwierzy! ;=)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 43. Data: 2008-07-05 20:05:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 05 lipiec 2008 21:45
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Ha-Ha-Ha. Jeśli ktoś ma więcej niż 30 lat to w takie teksty w życiu nie
    > uwierzy! ;=)

    No ja mam i pamiętam jak było za PRL w szkole, bibliotekach, ośrodkach
    kultury, kinach itepe. PRLowski socjalizm dążył do wykształcenia i rozwoju,
    w przeciwieństwie do kapitalizmu, który z definicji dąży do totalnego
    ogłupienia oraz totalnego wyzysku. Na szczęście czysty kapitalizm nie
    występuje... Choć niestety USA jest bliskie ideału, a UE goni :(

    --
    Tristan

  • 44. Data: 2008-07-05 20:07:38
    Od: "moki1" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dzięki

    > Jak zawsze -- proste pytanie, na które można udzielić prostej odpowiedzi,
    > ale wątek obrósł pierdołami.

    Też już straciłem nadzieję, że ktoś sensownie odpowie

    > Tak, biblioteki działają na podstawie upoważnienia -- art. 28 pr.aut.

    A więc pytania dodatkowe.
    1. Co trzeba zrobić aby być biblioteką.
    2. Czy wypożyczanie książek przez nie-biblioteki jest nielegalne?

  • 45. Data: 2008-07-05 21:35:29
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 05 Jul 2008 22:05:50 +0200, Tristan napisał(a):

    > No ja mam i pamiętam jak było za PRL

    No właśnie tak mi się wydawało, że masz. Ja też mam i też pamiętam jak
    było za PRL.

    > w szkole, bibliotekach, ośrodkach kultury, kinach itepe.

    Kłamstwo, cenzura, dyktatura ciemnaków, propaganda, oszustwo. Wartościowa
    literatura -- nie istniała!

    > PRLowski socjalizm dążył do wykształcenia i rozwoju,

    ROTFL.
    No tak, 'elektryczność i socjalizm'. Nauczyli ludzi czytać, żeby Trybunę
    Ludu mogli łykać.

    w przeciwieństwie do kapitalizmu, który z definicji dąży do
    > totalnego ogłupienia oraz totalnego wyzysku.

    Tak, oczywiście.

  • 46. Data: 2008-07-05 21:38:34
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0539.htm

    > 2. Czy wypożyczanie książek
    > przez nie-biblioteki jest nielegalne?

    Niekoniecznie, natomiast na pewno nie odnosi się do nich wskazany art. 28
    pr.aut. (mogą udostępniać książki rozpowszechnione na którejś z wolnych
    licencji, albo książki, co do których prawa już wygasły, etc.)

  • 47. Data: 2008-07-06 05:23:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Kłamstwo, cenzura, dyktatura ciemnaków, propaganda, oszustwo. Wartościowa
    > literatura -- nie istniała!

    Tristan jest najwyraźniej produktem PRL edukacji ;)

    j.

  • 48. Data: 2008-07-06 09:43:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 05 lipiec 2008 23:35
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > No właśnie tak mi się wydawało, że masz. Ja też mam i też pamiętam jak
    > było za PRL.
    > Kłamstwo, cenzura, dyktatura ciemnaków, propaganda, oszustwo. Wartościowa
    > literatura -- nie istniała!

    Jaaaaaaaasne. Za to teraz istnieje. Rozumiem, że harlekiny są taką, bo one
    się pojawiły masowo właśnie koło 90-91.

    Poza tym, jedyna wartościowa literatura naukowa to są właśnie tamte lata, bo
    nikt nie cudował z patentami i ograniczeniami.

    > ROTFL.
    > No tak, 'elektryczność i socjalizm'. Nauczyli ludzi czytać, żeby Trybunę
    > Ludu mogli łykać.

    Nieistotne, ważne że nauczyli. Że była masa różnych kółek, klubów, akcji
    dokształcających i kulturalnych. Że czasami wręcz na siłę wysyłali
    robotników do miast do kin i teatrów. Była potężna sieć domów wczasowych,
    ze świetlicami, miejscami zabaw dla dzieci.

    W każdym razie - PRL miał dwa naczelne problemy:

    a) wielkiego brata do utrzymywania i płacenia trybutu
    b) organizacje typu ZOMO, SB, UB, wynikające po części z (a)

    i gdyby nie to, to byłby całkiem przyjemnym okresem. Bo sam system opieki
    państwa nad obywatelami oraz organizacja gospodarki były korzystne dla
    większości.

    > w przeciwieństwie do kapitalizmu, który z definicji dąży do
    > Tak, oczywiście.

    Cieszę się, że w tej materii się zgadzamy. Niestety niektórzy udają, że tego
    nie widzą.

    --
    Tristan

  • 49. Data: 2008-07-06 10:24:14
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    >
    > a) wielkiego brata do utrzymywania i płacenia trybutu
    > b) organizacje typu ZOMO, SB, UB, wynikające po części z (a)

    Ja bym jeszcze dodał 2 punkty:

    c) wydawanie pieniędzy na nierentowne rzeczy i ludzi
    d) pozbawianie szans na dojście do dużych pieniędzy ludzi
    przedsiębiorczych w imię "wszystkim równo"

    > i gdyby nie to, to byłby całkiem przyjemnym okresem. Bo sam system opieki
    > państwa nad obywatelami oraz organizacja gospodarki były korzystne dla
    > większości.

    A za czyje pieniądze?

    Z jakiej kurwa racji ja mam dopłacać w formie podatków do np. samotnych
    matek, albo czyjegoś wykształcenia? Jak ktoś nie ma pieniędzy, to niech
    się je nauczy zarabiać, albo zdycha.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 50. Data: 2008-07-06 10:31:10
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 lipiec 2008 12:24
    (autor Any User
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4q6gf$2cl8$1@opal.icpnet.pl>):

    > A za czyje pieniądze?
    >
    > Z jakiej kurwa racji ja mam dopłacać w formie podatków do np. samotnych
    > matek, albo czyjegoś wykształcenia? Jak ktoś nie ma pieniędzy, to niech
    > się je nauczy zarabiać, albo zdycha.

    No więc właśnie, a ja jestem zwolennikiem tego, żeby całe społeczeństwo było
    szczęśliwe. W Szwecji socjalizm działa i podobno bardzo dobrze. A żeby ktoś
    nauczył się je zarabiać to musi mieć szanse. Do tego, musi mieć szansę
    życia w niekapitaliźmie, bo kapitalizm w czystej postaci nie daje szans
    zarabiania nikomu, poza kilkoma dyktatorami-władcami.

    Niestety UPRowcy tacy jak ty, nigdy nie biorą pod uwagę tego, że nie żyją w
    sytuacji, jaką proponują i gdyby przyszło im w niej żyć, to by skowyczeli z
    bólu.

    --
    Tristan