  • 1. Data: 2011-06-30 14:47:53
    Temat: Czy wspolnota moze byc wlascicielem budynku?
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Czy wspólnota mieszkaniowa może być właścicielem budynku?
    Głównie chodzi o to, czy istnieje jakaś prawna droga,
    umozliwiająca lokatorom wspólne nabycie budynku,
    w którym mieszkają?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 2. Data: 2011-06-30 14:49:14
    Temat: Re: Czy wspolnota moze byc wlascicielem budynku?
    Od: "m0rszczuk" <m...@w...pl>

    >umozliwiająca lokatorom wspólne nabycie budynku,

    nie, ale moga nabyć każdy udział czastkowy i z mocy prawa są wspulnoto

    jk

  • 3. Data: 2011-06-30 15:16:01
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 30-06-2011 16:47, Slawek Kotynski pisze:
    > Czy wspólnota mieszkaniowa może być właścicielem budynku?

    Może.

    > Głównie chodzi o to, czy istnieje jakaś prawna droga,
    > umozliwiająca lokatorom wspólne nabycie budynku,
    > w którym mieszkają?

    A tu już lepiej jakbyś zarysował bardziej sytuację.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2011-06-30 15:37:49
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    .B:artek. wrote:

    > Może.

    > A tu już lepiej jakbyś zarysował bardziej sytuację.

    Właściciel kamienicy z lokatorami (była gospodarka komunalna)
    chce się jej pozbyć i szuka możliwych rozwiązań.
    Najchętniej by to sprzedał w całości lokatorom.

  • 5. Data: 2011-06-30 16:36:53
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 30-06-2011 17:37, Slawek Kotynski pisze:
    > Właściciel kamienicy z lokatorami (była gospodarka komunalna)
    > chce się jej pozbyć i szuka możliwych rozwiązań.
    > Najchętniej by to sprzedał w całości lokatorom.

    Niech zacznie wyodrębniać poszczególne lokale. Zaświadczenie od starosty
    o samodzielności lokalu + wizyta/-y u notariusza. Z mocy prawa utworzy
    się wspólnota mieszkaniowa. Poczytaj pierwsze 10 artykułów ustawy o
    własności lokali.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2011-06-30 17:08:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/30/2011 10:37 AM, Slawek Kotynski wrote:

    > Właściciel kamienicy z lokatorami (była gospodarka komunalna)
    > chce się jej pozbyć i szuka możliwych rozwiązań.
    > Najchętniej by to sprzedał w całości lokatorom.

    załóżcie stowarzyszenie.

  • 7. Data: 2011-06-30 17:52:40
    Od: "m0rszczuk" <m...@w...pl>

    > załóżcie stowarzyszenie.

    a poco?

    jk

  • 8. Data: 2011-06-30 18:44:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/30/2011 12:52 PM, m0rszczuk wrote:

    > a poco?
    >
    > jk

    po to, zeby miec wlasciciela budynku z glowy jesli jemu nie chec sie
    robic podziału lokali.

    kupuje sie budynek, a reszte robi we własnym sosie majac przy okazji
    pewnosc ze nikt nikogo w jajo nie zrobi.

  • 9. Data: 2011-06-30 18:59:14
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 30-06-2011 20:44, witek pisze:
    > kupuje sie budynek, a reszte robi we własnym sosie majac przy okazji
    > pewnosc ze nikt nikogo w jajo nie zrobi.

    Ale ja rozumiem, że potem stowarzyszenie dokonuje wydzielenia lokali na
    rzecz jego członków?

    --
    .B:artek.

  • 10. Data: 2011-06-30 19:02:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/30/2011 1:59 PM, .B:artek. wrote:

    > Ale ja rozumiem, że potem stowarzyszenie dokonuje wydzielenia lokali na
    > rzecz jego członków?

    tak