  • 41. Data: 2008-06-05 09:25:02
    Temat: Re: Czy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Motyliński pisze:

    > Nie nogę się z tym zgodzić. Podaj mi proszę odległość maksymalną na jakiej
    > mogę już zjechać na lewy "do wyprzedzania". Albo proszę np. podać odległość

    Wiesz, ustawodawca liczył na inteligencję i zdrowy rozsądek kierowców.

    Co więcej zbyt wiele zależy od okoliczności, żeby dało się precyzyjnie
    limity określić.

    Niestety najwyraźniej nie masz tych powyższych cech, które są niezbędne
    dla każdego kierowcy.

  • 42. Data: 2008-06-05 09:35:11
    Od: Bastek <b...@S...interia.pl>

    Tristan pisze:
    > A polski kierowca ciężarówki, po czym go poznać? Że jak kurwa zacznie
    > wyprzedzać i inną ciężarówkę na A4 na wysokości początków Gliwic, to
    > dopiero koło Zabrza się droga odblokowuje...

    No coz .. na odcinku Gliwice - Katowice autostrada ma 3 pasy w jednym
    kierunku wiec, nie bardzo kumam co Ci przeszkadza TIR wyprzedzajacy
    drugiego TIRA.

    > Ja bym połowie ciężaroków zabrał PJ. Ostatnio jeden taki mi prawie pod samą
    > maskę się wpakował, zmusił do hamowania ostrego, a następnie się z
    > kolegą ,,ścigali'' przez 10kmów.

    Jezeli chodzi o zajezdzanie drogi przez tirowcow to faktycznie leca
    czasami ostro w kulki, ale ... postaw sie na ich miejscu - jadac takim
    tirem z np 36 tonami towaru to majac szanse wyprzedzic nie zwalniajac,
    sie im nie dziwie. Twoim samochodem ktory powiedzmy wazy 1.5 t. latwiej
    jest przychamowac do predkosci powiedzmy 90km/h oraz pozniej
    przyspieszyc (stracic mozesz na tym max pare minut) niz takiemu
    tirowcowi , ktory moze potrzebowac do rozpedzenia 36 ton duzo wiecej czasu.
    ABy nie bylo, nie bronie tirowcow i nie jestem kierowca tira, ale
    czasami trzeba ich tez zrozumiec.

    Pozdrawiam
    Bastek

  • 43. Data: 2008-06-05 09:37:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 czerwiec 2008 10:39
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g288nc$mbo$7@news.onet.pl>):

    > Pytanie brzmiało: gdzie jest zakaz używania w warunkach dobrej
    > widoczności. Na pewno nie w art. 51.

    Zakaz wynika z używania świateł niewłaściwych. Przecież nie możesz również
    używać innych świateł, np. se zasadzić kolorofon na dach. Przepis nakazuje
    jazdy na światłach mijania. Alles. Nie wolno na innych. Oprócz wyjątków. I
    te wyjątki są opisane.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 44. Data: 2008-06-05 09:44:27
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Z faktu, że przepis zezwala na używanie świateł w sytuacji X nie można
    > wnioskować, że w sytuacji Y świateł używać nie można, jeśli inny przepis
    > wyraźnie tego nie zabrania.

    Z faktu, że dozwolona prędkość w strefie zamieszkania wynosi 20km/h nie
    wynika, że zabroniona jest jazda z prędkością 30 km/h ?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 45. Data: 2008-06-05 09:48:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Nostradamus pisze:
    > wiadomości news:g288ha$mbo$6@news.onet.pl...

    > Z faktu, że dozwolona prędkość w strefie zamieszkania wynosi 20km/h nie
    > wynika, że zabroniona jest jazda z prędkością 30 km/h ?

    Z faktu, że prędkość 20km/h jest maksymalną prędkością dozwoloną
    wynika, że zabronione jest jeździć szybciej.

    Z faktu, że prędkością dozwoloną jest 90km/h *nie oznacza*, że nie
    można jeździć z prędkością 70km/h, chyba że jazda z prędkością 70km/h
    jest wyraźnie zakazana w innych przepisach.

    Z faktu, że przednich świateł przeciwmgielnych można używać w
    warynkach X *nie oznacza*, że nie można używać w warunkach Y, chyba że
    jazda ze światłami przeciwmgielnymi w warunkach Y jest wyraźnie zakazana
    w innych przepisach.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 46. Data: 2008-06-05 09:50:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Nostradamus napisał(a):

    > Z faktu, że dozwolona prędkość w strefie zamieszkania wynosi 20km/h nie
    > wynika, że zabroniona jest jazda z prędkością 30 km/h ?

    Tu sie klania logika bo sprobuj jechac *jednoczenie* z predkoscia
    20km/h i 30km/h ;P

    j.

  • 47. Data: 2008-06-05 10:00:46
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Maluch pisze:

    > Z faktu, że coś mogę w sytuacji X nie może wynikać, że tego samego nie
    > mogę w sytuacji Y. Chyba że będzie wyraźnie napisane, że coś mogę *tylko*
    > w sytuacji X, a tak w tym przypadku nie ma.

    Rozumiem, że chodzi o to, że co nie jest wprost, łopatologicznie napisane,
    że jest zabronione, to jest dozwolone. Może byłbym nawet i za, tylko nie
    wiem, czy to się tak da wszystko ująć przy jednym podejściu. Bo czytać
    książki zakazów i praw to nie mam zamiaru. Tak nawiasem mówiąc to jakieś
    zmiany zaszły w Twoim rozumowaniu. Pamiętasz wątek *jak jeździć* z tą
    wysepką z lampą. Tam nie oponowałeś, chociaż nie ma wprost zakazu ani
    pozwolenia na wyjżdżanie/wjeżdżanie dowolną częścia A lub B. Ba nawet
    podpowiadałeś pewne rozwiązanie jakie mogą podjąć kierujący, aby nauczyć
    innych jak to się pwinno przepisów przestrzegać :). W tamtej sytuacji też
    był tylko zwyczjny obowiązek. Dzisiaj jest analogicznie. Co marny dziś masz
    dzisiaj, czy kilka dni temu miałeś? :)
    --
    Maluch

  • 48. Data: 2008-06-05 10:04:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 czerwiec 2008 11:35
    (autor Bastek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g28cdq$pvq$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > No coz .. na odcinku Gliwice - Katowice autostrada ma 3 pasy w jednym
    > kierunku wiec, nie bardzo kumam co Ci przeszkadza TIR wyprzedzajacy
    > drugiego TIRA.

    Chodziło mi o odcinek na terenie Gliwic. Pisałem o początkach Gliwic i
    końcu ,,ścigania'' w Zabrzu. Więc kierunek Gliwice->Zabrze.

> [...]
    > tirowcowi , ktory moze potrzebowac do rozpedzenia 36 ton duzo wiecej
    > czasu. ABy nie bylo, nie bronie tirowcow i nie jestem kierowca tira, ale

    Nie, nie zrozumiem ich, bo jeżdżą koszmarnie, a do tego mają auto-zabójcę.
    WIęc zagrażają mojemu życiu.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 49. Data: 2008-06-05 10:06:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maluch pisze:

> [...]
    > sytuacji też był tylko zwyczjny obowiązek. Dzisiaj jest analogicznie. Co
    > marny dziś masz dzisiaj, czy kilka dni temu miałeś? :)

    W tamtym wątku przejazd po lewej stronie latarni był naruszeniem:

    - nakazu ruchu prawostronnego
    - zakazu tamowanie ruchu (wyjeżdżając w lewo z lewego pasa
    uniemożliwiamy wjazd samochodom z ulicy głównej).

    Przepis jasno mówi: na drodze dwukierunkowej, skręcając w lewo,
    należy się ustawić możliwie blisko *osi* jezdni. Skręt z lewej strony
    latarni oznacza, że skręcamy nie z osi jezdni, tylko z jej lewego pasa,
    przeznaczonego dla jazdy w przeciwnym kierunku.

  • 50. Data: 2008-06-05 10:08:48
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > W tamtym wątku przejazd po lewej stronie latarni był naruszeniem:
    >
    > - nakazu ruchu prawostronnego
    > - zakazu tamowanie ruchu (wyjeżdżając w lewo z lewego pasa uniemożliwiamy
    > wjazd samochodom z ulicy głównej).

    No, a tu masz nakaz używania świateł mijania.
    --
    Maluch