  • 31. Data: 2008-06-05 08:35:54
    Temat: Re: Czy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maluch pisze:

    > wiadomości news:g2881b$mbo$5@news.onet.pl...

    > art 51

    Z faktu, że przepis zezwala na używanie świateł w sytuacji X nie
    można wnioskować, że w sytuacji Y świateł używać nie można, jeśli inny
    przepis wyraźnie tego nie zabrania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 32. Data: 2008-06-05 08:36:30
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Macie napisane zaraz na pączątku art. kiedy można. Pomocniczo kiedy w
    > dobrej przejrzystości art 51 :)

    Kiedy i jakie
    --
    Maluch

  • 33. Data: 2008-06-05 08:37:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maluch napisał(a):

    > Macie napisane zaraz na pączątku art. kiedy można. Pomocniczo kiedy w dobrej
    > przejrzystości art 51 :)

    Hmm... Rozumiem, ze interpretujesz, ze skoro ustawodawca napisal kiedy
    mozna to automatycznie w kazdym innym przypadku nie mozna? Tylko po co w
    takim razie wyraznie napisano kiedy nie mozna uzywac tylnych? ;)

    j.

  • 34. Data: 2008-06-05 08:37:59
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Z faktu, że przepis zezwala na używanie świateł w sytuacji X nie można
    > wnioskować, że w sytuacji Y świateł używać nie można, jeśli inny przepis
    > wyraźnie tego nie zabrania.

    art. 51 nakłada obowiązek a nie dowolność.
    --
    Maluch

  • 35. Data: 2008-06-05 08:39:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maluch pisze:

    > art. 51 nakłada obowiązek a nie dowolność.

    Pytanie brzmiało: gdzie jest zakaz używania w warunkach dobrej
    widoczności. Na pewno nie w art. 51.

  • 36. Data: 2008-06-05 08:46:16
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Hmm... Rozumiem, ze interpretujesz, ze skoro ustawodawca napisal kiedy
    > mozna to automatycznie w kazdym innym przypadku nie mozna? Tylko po co w
    > takim razie wyraznie napisano kiedy nie mozna uzywac tylnych? ;)

    Nie wiem dlaczego tylne napisał. Może dlatego, że widoczne jest ono z
    dalszej odległości /lepiej świeci/ i żeby nie wprowadzać w błąd jadącego za
    nim. Tylne pojedyńcze może wskazywać z daleka, że to nie pojazd
    wielośladowy. Przy mleku nie ma wyjścia niech jadący z tyłu myśli co chce
    aby cokolwiek zauważył. W starych kodeksach też to było. Ale taka
    ineterpretacja to moja radosna twórczość :)
    --
    Maluch

  • 37. Data: 2008-06-05 08:50:30
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Pytanie brzmiało: gdzie jest zakaz używania w warunkach dobrej
    > widoczności. Na pewno nie w art. 51.

    Jak masz obowiązek jeżdżenia przy dobrej widoczności tylko i wyłącznie na
    światłach mijania, to jak możesz wyłączyć światła mijania i włączyć
    przeciwm. Co tu jest niejasnego?
    --
    Maluch

  • 38. Data: 2008-06-05 08:53:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maluch pisze:

> [...]
    >
    > Jak masz obowiązek jeżdżenia przy dobrej widoczności tylko i wyłącznie
    > na światłach mijania, to jak możesz wyłączyć światła mijania i włączyć

    A art. 51. nie ma obowiązku jeżdżenia *tylko i wyłącznie* na
    światłach mijania.

  • 39. Data: 2008-06-05 08:58:12
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > A art. 51. nie ma obowiązku jeżdżenia *tylko i wyłącznie* na światłach
    > mijania.

    To skreśl to i co to zmieni. Art. 30 wskazuje kiedy można używać przeciw. i
    nie ma opcji przy dobrej widoczności. Po analizie tych dwóch art. nie możesz
    dojść do żadnych wniosków?
    --
    Maluch

  • 40. Data: 2008-06-05 09:04:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maluch pisze:

    > To skreśl to i co to zmieni. Art. 30 wskazuje kiedy można używać
    > przeciw. i nie ma opcji przy dobrej widoczności. Po analizie tych dwóch
    > art. nie możesz dojść do żadnych wniosków?

    Z faktu, że coś mogę w sytuacji X nie może wynikać, że tego samego
    nie mogę w sytuacji Y. Chyba że będzie wyraźnie napisane, że coś mogę
    *tylko* w sytuacji X, a tak w tym przypadku nie ma.