  • 11. Data: 2008-06-04 14:50:00
    Temat: Re: Czy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :)
    Od: "Fantom" <szczukot@antyspam@poczta.onet.pl>

    > Hmmm, to po co są drogi trzy i cztero pasmowe? Aby tylko jeden był ciągle
    > zajęty i drugim wyprzedzasz, a 3 wyprzedzasz na trzeciego, a czwartym na
    > czwartego? To taki słaby punkt tego sposobu myślenia :)

    Zaden slaby punkt - im dalej na lewo jado Ci sa sa szybsi i tyle. U naszych
    zachodnich sasiadow, jak jedziesz np drugim pasem od prawej, a prawy jest
    wolny, dostajesz mandacik 80 Euro - i to nie jest martwy przepis !

    Fantom
    ps. Ja nie dostalem nigdy bo sie stosuje - wszedzie jade mozliwe prawym
    pasem, chyba ze wyprzedzam lub prawy pas jest tak dziurawy jak kolo
    Szczecina "na betonach"

  • 12. Data: 2008-06-04 17:36:57
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Fantom" <szczukot@antyspam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > naszych zachodnich sasiadow, jak jedziesz np drugim pasem od prawej, a
    > prawy jest wolny, dostajesz mandacik 80 Euro - i to nie jest martwy

    Dokładnie. U południowych sąsiadów to samo o czym na własnej skórze (a
    raczej portwelu) odczułem.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2008-06-04 17:45:01
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

> [...]
    > naszych zachodnich sasiadow, jak jedziesz np drugim pasem od prawej, a
    > prawy jest wolny, dostajesz mandacik 80 Euro - i to nie jest martwy

    Po tym mozna czesto poznać, że Polak jedzie po autostradzie. 3 pasy puste a
    on na srodku ;)

    boropi

  • 14. Data: 2008-06-04 19:59:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michal_K" <m...@n...org> napisał w wiadomości

    W mojej ocenie nie ma tu żadnych dowolności w interpretacji. co do zasady,
    o ile jest taka możliwość, to masz jechać skrajnym prawym pasem. Jest
    szereg powodów, z których to może być niemożliwe. Ten pas może być zajęty
    przez samochód wyprzedzany. Jego stan techniczny może być zły i po prostu
    stosuje zasadę wyższej konieczności. Ale zawsze będzie to przypadek
    szczególny w stosunku do ogólnego przepisu.

    Druga część przepisu jest po to, by ktoś nie jechał okrakiem nad pasem
    tylko z tego powodu, że jest mała dziura z prawej strony przykładowo. Ma
    sobie wybrać.

  • 15. Data: 2008-06-04 22:25:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 14:31
    (autor Sebcio
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g261v4$56a$2@pippin.nask.net.pl>):

    > Można, chociażby w sytuacji w której pojazd zjechał na lewy pas by
    > dokonać skrętu w lewo (art. 22 ust. 2 p. 2 PoRD).

    Albo w sytuacji, gdy tamten łamie prawo. Albo pas prawy jest zajęty, więc
    tamten jedzie lewym. W międzyczasie pas prawy przyśpiesza. Wciąż jest
    zajęty i tamten nie ma jak zjechać na prawy, ale jednocześnie prawopasowcy
    wyprzedzają.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 16. Data: 2008-06-04 22:28:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 19:45
    (autor boropi
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g26knv$6gf$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Po tym mozna czesto poznać, że Polak jedzie po autostradzie. 3 pasy puste
    > a on na srodku ;)

    A polski kierowca ciężarówki, po czym go poznać? Że jak kurwa zacznie
    wyprzedzać i inną ciężarówkę na A4 na wysokości początków Gliwic, to
    dopiero koło Zabrza się droga odblokowuje...

    Ja bym połowie ciężaroków zabrał PJ. Ostatnio jeden taki mi prawie pod samą
    maskę się wpakował, zmusił do hamowania ostrego, a następnie się z
    kolegą ,,ścigali'' przez 10kmów.
    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 17. Data: 2008-06-04 22:30:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 21:59
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g26shm$i8n$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Druga część przepisu jest po to, by ktoś nie jechał okrakiem nad pasem
    > tylko z tego powodu, że jest mała dziura z prawej strony przykładowo. Ma
    > sobie wybrać.

    Swoją drogą koncepcja pasów jest źle pomyślana :D Powinno być właśnie tak,
    że linię bierzesz między koła. Byłoby prościej utrzymać, a do tego można by
    skonstruować automatycznego pilota, który śledzi między kołami przebieg
    linii i trzyma kurs :D
    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 18. Data: 2008-06-05 00:07:10
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <g261oa$56a$1@pippin.nask.net.pl>
    Sebcio <s...@n...com> m.in. napisał(a)::

    > Interpretacja przepisu jest prosta - art.16 ust. 4 nakłada obowiązek
    > jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jest to przepis ogólny,
    > więc odnosi się do różnych rodzajów dróg - zarówno jednojezdniowych jak
    > i dwujezdniowych.

    Nie nogę się z tym zgodzić. Podaj i proszę odległość maksymalną na jakiej
    mogę już zjechać na lewy "do wyprzedzania". Albo prosze podać odległość
    maksymalna mie?zy wyprzedzanymi pojazdami w kolumnie powyzej której musze
    już przed wyprzedzeniem nastepnego pojazdu wrócić na prawy pas. Nie ma
    prawda? No właśnie, gdyby intencję twórców PoRD były takie, jak mówicie, w
    kodeksie zawarte były by również w tym przypadku konkretne odległości tak
    jak to jest w przypadku wielu innych przepisów o ruchu drogowym. Dlatego
    też śmiem twierdzić, że kolega nie ma racji.

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 19. Data: 2008-06-05 00:09:08
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    Sebcio <s...@n...com> m.in. napisał(a)::

> [...]
    > jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jest to przepis ogólny,
    > więc odnosi się do różnych rodzajów dróg - zarówno jednojezdniowych jak

    Nie nogę się z tym zgodzić. Podaj mi proszę odległość maksymalną na jakiej
    mogę już zjechać na lewy "do wyprzedzania". Albo proszę np. podać odległość
    maksymalna między wyprzedzanymi pojazdami w kolumnie powyżej której muszę
    już przed wyprzedzeniem następnego pojazdu wrócić na prawy pas. Nie ma,
[...]
    też śmiem twierdzić, że kolega nie ma racji i biorac pod uwagę, fakt, że
    wcześniejszą interpretację otrzymałem od policjanta drogówki z wieloletnim
    stażem będę się upierał przy niej.

  • 20. Data: 2008-06-05 00:19:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:

> [...]
    > skonstruować automatycznego pilota, który śledzi między kołami przebieg

    Przy obecnej jakości tych "malunków"? Żartujesz chyba...