  • 371. Data: 2006-06-20 16:23:57
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Krystian Zaczyk napisał(a):

    > Zakładamy przecież, że są spełnione i *samo* zrobienie odbitki jest legalne.

    Nie są spełnione. Jednym z tych warunków jest brak zamiaru
    rozpowszechnienia.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 372. Data: 2006-06-20 18:04:30
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał:

    > [...]
    >
    > Nie masz racji. Art. 117 par 1. ustawy o PAiPP.

    Dokładnie brzmi on:

    'Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu rozpowszechnienia
    utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji oryginalnej lub w postaci
    opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.'

    Jeśli mamy tylko wykonane odbitki, to jak udowodnisz, że w celu
    rozpowszechniania? Taki dowód jest możliwy dopiero gdy podjęte zostały
    również inne działania - np. rozesłane oferty, reklamy itp.

    > Jw.

    Tu faktycznie wyszło na Twoje. Zakładając, ze był zamiar rozpowszechniania
    prawo faktycznie zostaje złamane w momencie wykonania odbitek. Tyle, że
    jeśli ktoś tylko wykonał odbitki a nie podjął jeszcze żadnych innych
    działań - zamiar jest nie do udowodnienia. Zawsze może twierdzić, że wykonał
    500 odbitek, bo chce sobie nimi ścianę wytapetować...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 373. Data: 2006-06-20 18:47:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jun 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    [...]
    > A dlaczego tylko umiarkowaną? Bo napisali na płycie, że kopiowanie bez
    > upoważnienia wzbronione? ;)

    Nie, dlatego nie mam pod ręką żadnych przykładowych wyroków :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 374. Data: 2006-06-20 18:52:46
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > rozpowszechniania? Taki dowód jest możliwy dopiero gdy podjęte zostały
    > również inne działania - np. rozesłane oferty, reklamy itp.

    Próbujesz mnie przekonać że ,,udowodnić zamiar trudna sztuka''? To wskaż
    gdzie ja twierdziłem inaczej. A poza tym od kilku postów zwracam Ci
    uwagę, że nie o tym mowa.

> [...]
    > działań - zamiar jest nie do udowodnienia. Zawsze może twierdzić, że wykonał
    > 500 odbitek, bo chce sobie nimi ścianę wytapetować...

    Ja nadal nie rozumiem jak trudność udowodnienia zamiaru wpływa na
    poprawność tezy że ,,zrobienie odbitki z legalnie posiadanego zdjęcia
    może naruszać PA''.

  • 375. Data: 2006-06-20 19:58:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No, jeżeli miałby być przykładem na wpływ zorzy polarnej na
    > miesiączkowanie pingwinów to faktycznie jest mało sensowny. Ale jako
    > dowód tezy że ,,zrobienie odbitki może naruszać PA'' jest w 100%
    > sensowny i poprawny.

    Idąc tym tokiem rozumowania, to sparaliżował byś po prosu życie. Każde
    nasze zachowanie MOŻE NARUSZAĆ jakieś tam prawo. Jak idziesz ulicą, to
    być może idziesz kogoś zamordować. Jak kupujesz ziemniaki, to być może
    za kradzione pieniądze. Ja jak nawet za własne, to być może po wyjściu
    ze sklepu zaczniesz nimi rzucać w przejeżdżające pojazdy.

    Natomiast ściganiu podlega takie zachowanie, które zmierza
    bezpośrednio do popełnienia przestępstwa. To musi być na takim etapie,
    że da się udowodnić. Jest cały szereg sytuacji, które można sensownie
    zinterpretować w jedną i drugą stronę.

    Sztandarowy przykład, to człowiek zatrzymujący w nocy w ciemnym lesie
    przejeżdżający samochód. Może to być morderca - zdecydowanie nie
    należy się zatrzymywać, a nawet w takim wypadku można by było go jakoś
    tam niecelowo rozjechać zasłaniając się tanem wyższej konieczności.
    Może to być świadek wypadku i zatrzymywać samochód, by uzyskać pomóc,
    a wówczas rozjechanie delikwenta było by zdecydowanie
    niechrześcijańskim uczynkiem i należało by mu raczej pomóc. No i
    wreszcie mamy cała gamę pośrednich wypadków w rodzaju zagubionych
    turystów czy pechowych właścicieli zepsutych samochodów.

    Podobnie z tymi fotografiami. Może i to jest przestępstwo, ale żadnych
    racjonalnych przesłanek na to nie mamy i tyle.

  • 376. Data: 2006-06-20 20:34:53
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]

    [ciach]

    > Podobnie z tymi fotografiami. Może i to jest przestępstwo, ale żadnych
    > racjonalnych przesłanek na to nie mamy i tyle.

    Wszystko co napisałeś (a ja bezczelnie wyciąłem ;p) to racja. Ja w tym
    wątku bronię jak lew tylko i wyłącznie jednego -- że ,,zrobienie odbitki
    może naruszać PA''. Ten przykład z zamiarem rozpowszechnienia zapewne
    nie jest jedynym przykładem takiego naruszenia.

  • 377. Data: 2006-06-21 13:38:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > A mowa o jezyku polskim, czy prawniczym?

    a skoro powołujemy przepis o sprzedaży, to jak myślisz?

    KG

  • 378. Data: 2006-06-21 13:41:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > W KC jest dzial "Sprzedaz" i to on reguluje ta kwestie. A dokladnie Art.
    > 543 ktory IMO i w tym wypadku ma zastosowanie.

    nie ma, bo w kc przepisy z tytułu 'sprzedaż' odnoszą się do sprzedaży
    (rzeczy, praw, energii), a nie do świadczenia usług

    KG

  • 379. Data: 2006-06-21 13:42:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maciej Koczt napisał(a):
    > Nie jest to moj wlasny wymysl - tak wyklada prof. dr hab. Adam Olejniczak na
    > wykladzie z prawa cywilnego (UAM).

    Cóż, ja z innej szkoły ;)

    KG

  • 380. Data: 2006-06-21 15:04:07
    Od: stern <s...@0...pl>

    Maciej Koczt napisał(a):

    > Nie jest to moj wlasny wymysl - tak wyklada prof. dr hab. Adam Olejniczak na
    > wykladzie z prawa cywilnego (UAM).

    on się często myli, np. co do mojej oceny :-D

    ech to były czasy...

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911