  • 361. Data: 2006-06-19 20:15:43
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > A jak udowodnisz sam zamiar rozpowszechniania (zakładam, że do
    > rozpowszechniania nie doszło - jeśli doszło, to samo rozpowszechnianie może
    > stanowić naruszenie prawa)? Poza tym karanie za zamiary jakoś mi się kojarzy
    > z Archipelagiem Gułag Sołżenicyna - opisywał liczne przypadki skazanych za
    > 'kontrrewolucyjne zamiary'...

    Wiesz, istnieje taka niepisana zasada, że zanim sie odpowie na czyjś
    post to się przeczyta cały wątek (a co najmniej gałązkę w której się
    odpowiada), tak aby wiedzieć o czym mniej więcej jest dyskusja. Bo w tym
    przypadku na pewno nie o udowodnieniu tego zamiaru.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 362. Data: 2006-06-19 20:43:46
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Mam wrażenie, że z punktu widzenia prawa liczą się konkretne czyny a nie
    > zamiary.

    To imho masz złe wrażenie. Oczywiście aby ktoś Cię skazał to sam zamiar
    (taki w główce) nie wystarczy, _jakimiś_ czynami musisz ten zamiar
    uzewnętrznić.

  • 363. Data: 2006-06-19 21:14:56
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał:

> [...]
    > odpowiada), tak aby wiedzieć o czym mniej więcej jest dyskusja. Bo w tym
    > przypadku na pewno nie o udowodnieniu tego zamiaru.

    Wiesz, istnieje taka niepisana zasada, że zanim komuś sie zarzuci, że wtrąca
    się w dyskusję nie znając jej przebiegu warto sprawdzić, czy już od jakiegoś
    czasu głosu w niej nie zabierał.
    Poza tym istnieje w prawie zasada, że skazuje się za rzeczy udowodnione -
    więc jeśli komuś stawiasz zarzut, że skopiował z zamiarem rozpowszechniania
    to musisz udowodnić, że faktycznie taki zamiar miał - w przeciwnym razie sąd
    weźmie pod uwagę tylko to, że skopiował (a taki przypadek nie wykracza poza
    przepisy o dozwolonym użytku prywatnym). Zatem stawianie zarzutu że
    skopiował z zamiarem bez próby udowodnienia tego zamiaru naraża tylko
    zarzucajacego na śmieszność. A udowodnienie zamiaru jest dość karkołomnym
    przedsięwzięciem. Reasumując - Twój przykład kopiowania z zamiarem
    rozpowszechniania jest raczej mało sensowny.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 364. Data: 2006-06-19 21:53:00
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

> [...]

    > się w dyskusję nie znając jej przebiegu warto sprawdzić, czy już od jakiegoś

    Ale co z tego że zabrałeś w dyskusji udział, skoro ja mówię o jednym a
    Ty o czymś zupełnie innym? Wygląda to tak, jakbyś nie przeczytał, albo
    nie zrozumiał co przeczytałeś.

    > Poza tym istnieje w prawie zasada, że skazuje się za rzeczy udowodnione -
    > więc jeśli komuś stawiasz zarzut, że skopiował z zamiarem rozpowszechniania

    To co piszesz to prawda. Tylko że ja nikomu nie stawiam żadnych zarzutów.

    [..]

    > Zatem stawianie zarzutu że skopiował z zamiarem bez próby udowodnienia
    > tego zamiaru naraża tylko zarzucajacego na śmieszność.

    Jw.

    > A udowodnienie zamiaru jest dość karkołomnym przedsięwzięciem.

    Znowu masz rację. Tylko że nie o udowadnianiu czegokolwiek mowa!

    > Reasumując - Twój przykład kopiowania z zamiarem
    > rozpowszechniania jest raczej mało sensowny.

    No, jeżeli miałby być przykładem na wpływ zorzy polarnej na
    miesiączkowanie pingwinów to faktycznie jest mało sensowny. Ale jako
    dowód tezy że ,,zrobienie odbitki może naruszać PA'' jest w 100%
    sensowny i poprawny. QED.

  • 365. Data: 2006-06-19 22:02:56
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał:

> [...]
    > miesiączkowanie pingwinów to faktycznie jest mało sensowny. Ale jako
    > dowód tezy że ,,zrobienie odbitki może naruszać PA'' jest w 100%

    A moim zdaniem z podobną poprawnością i sensownością, jak przykład
    kupienia noża z zamiarem jego użycia jako narzędzia zbrodni dowodzi tezy,
    że "kupienie noża może naruszać prawo karne" ;-)

    Krystian

  • 366. Data: 2006-06-19 22:18:38
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Krystian Zaczyk napisał(a):

    > A moim zdaniem z podobną poprawnością i sensownością, jak przykład
    > kupienia noża z zamiarem jego użycia jako narzędzia zbrodni dowodzi tezy,
    > że "kupienie noża może naruszać prawo karne" ;-)

    Nie. Kupowanie noży nie jest zakazane. Natomiast kopiowanie prawnie
    chronionych utworów jest. Trzeba spełnić pewne warunki, aby utwór móc
    legalnie skopiować.

  • 367. Data: 2006-06-20 05:52:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]

    > Ale co z tego że zabrałeś w dyskusji udział, skoro ja mówię o jednym a
    > Ty o czymś zupełnie innym? Wygląda to tak, jakbyś nie przeczytał, albo

    Podajesz przykład naruszenia prawa popzrez wykonanie odbitek z legalnie
    posiadanego zdjęcia z zamiarem skopiowania. A ja twierdzę, że to o tyle zły
    przykład, że pociągniecie kogoś do odpowiedzialności za 'kopiowanie z
    zamiarem' jest w praworządnym państwie praktycznie niewykonalne.

> [...]
    > miesiączkowanie pingwinów to faktycznie jest mało sensowny. Ale jako
    > dowód tezy że ,,zrobienie odbitki może naruszać PA'' jest w 100%

    Nie. Tak długo jak długo nie doszło do rozpowszechniania prawo nie zostało
    złamane. O złamaniu prawa decyduje fakt (podkreślam - fakt a nie zamiar)
    rozpowszechniania odbitki.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 368. Data: 2006-06-20 09:17:29
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e76ea3$1g68$1@news2.ipartners.pl>,
    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

    > No przecież napisałem, że ,,samo'' nie. Z zamiarem rozpowszechnienia.

    No i o to szło. Odbitka jest legalna. Każda. Nielegalny jest zespół:
    odbitka + zamiar (oczywiście zgadzam się, że kwestia udowodnienia to
    inny temat ;)).

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 369. Data: 2006-06-20 10:19:16
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > Nie. Kupowanie noży nie jest zakazane. Natomiast kopiowanie prawnie
    > chronionych utworów jest. Trzeba spełnić pewne warunki, aby utwór móc
    > legalnie skopiować.

    Zakładamy przecież, że są spełnione i *samo* zrobienie odbitki jest legalne.
    (bo jeśli nie, to po co Twój dowód z "zamiarem rozpowszechniania"?).
    Zatem poprawność i sensowność tego dowodu jest taka sama.

    Krystian

  • 370. Data: 2006-06-20 16:23:20
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

> [...]

    > A ja twierdzę, że to o tyle zły przykład, że pociągniecie kogoś
    > do odpowiedzialności za 'kopiowanie z zamiarem' jest w praworządnym

    Nie masz racji. Art. 117 par 1. ustawy o PAiPP.