  • 81. Data: 2008-04-02 13:31:59
    Temat: Re: Czy torrent jest legalny?
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > O kruwa, zdelegalizowac darmowa muzyke i w ogole darmowe cokolwiek,
    > bo... wchodzi sie w to bez zakupu...

    W przypadku darmowej muzyki, podstawą prawną (chociaż tu znowu kłania
    się problem udowadnialności) jest zgoda producenta/dystrybutora.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 82. Data: 2008-04-02 13:33:45
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Any User napisał:

    > Moralnie naganne jest łamanie prawa,

    Moment, to co to jest ta moralnosc, jesli wg. ciebie zabijanie jednych
    ludzi przez drugich ludzi jest dla ciebie nienaganne, jesli tylko odbywa
    sie w literze prawa???

    > pozbawianie innych należnych im w
    > świetle prawa korzyści majątkowych itp. W strzelaniu do ludzi, o ile
    > jest legalne, nie widzę nic złego.

    ROTFL :)

    No to z toba chyba ani o prawie nie mozna porozmawiac, ani o
    moralnosci... ;)

  • 83. Data: 2008-04-02 13:34:39
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    > W przypadku darmowej muzyki, podstawą prawną (chociaż tu znowu kłania
    > się problem udowadnialności) jest zgoda producenta/dystrybutora.

    Same problemy znaczy ;)

  • 84. Data: 2008-04-02 14:13:08
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 02 Apr 2008 15:30:39 +0200, Any User napisał(a):

    składając

    > Moralnie naganne jest łamanie prawa, pozbawianie innych należnych im w
    > świetle prawa korzyści majątkowych itp.

    oraz

    > W strzelaniu do ludzi, o ile
    > jest legalne, nie widzę nic złego.

    można powiedzieć, że moralnie naganne będzie pozbawienie innych należnych
    korzyści, chyba że będzie to legalne.

    Ot, do jakich wniosków prowadzi logika odwrotna... :(

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 85. Data: 2008-04-02 15:59:44
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:
> [...]
    > korzyści, chyba że będzie to legalne.
    >
    > Ot, do jakich wniosków prowadzi logika odwrotna... :(

    Swoja droga Sony to chyba tez ma "odwrotna" moralnosc, albo moralnosc
    Kalego...

    http://www.wykop.pl/ramka/54499/nalot-na-jednego-z-n
    ajwiekszych-piratow-na-swiecie

  • 86. Data: 2008-04-02 16:36:30
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Mikaichi <m...@v...pl> writes:

> [...]

    [...]

    > 165 § 1 pkt 4 - nie dotyczy torrenta
    >
    > 267 § 2 - nie dotyczy torrenta
    >
    > reszta na moj gust tez nie dotyczy torrenta...

    Z tego, co zrozumiałem, Any User chciałby, żeby ten przepis dotyczył
    również torrenta.

  • 87. Data: 2008-04-02 16:43:14
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    > [...]
    >
    > Z tego, co zrozumiałem, Any User chciałby

    Nie interesuje mnie co *chcialby* ;)

    BO np. ja bym chcial co roku nowego merola klasy S ;)

  • 88. Data: 2008-04-02 16:48:30
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com> writes:

    [...]

    > Nielegalną dystrybucję utworów chronionych prawem autorskim można
    > realizować na dowolną ilość sposobów. Począwszy od usług FTP, HTTP,
    > EMAIL, NNTP, wszelkie P2P (w tym e2k, bittorent, kazaa,
    > gnutella...), Poczta Polska + płyty CDR/DVDR, bazar, sklep
    > z płytami, itp.
    >
    > Czy z tego powodu każda z tych form dystrybucji jest nielegalna? Czy
    > za korzystanie z FTP, HTTP, Poczty Polskiej, czy sklepu z płytami
    > idziesz do więzienia?

    Z ekonomicznego punktu widzenia torrent stanowi groźną konkurencję dla
    ww. sposobów dystrybucji.

  • 89. Data: 2008-04-02 19:38:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Any User wrote:

    > Nie jestem za delegalizacją Internetu, aby to było jasne.
    >
    > Jestem natomiast za delegalizacją wszelkich technologii, które służą
    > *przede wszystkim* do popełniania przestępstw. Czyli takich, w
    > przypadku których delegalizacja będzie większą korzyścią, niż stratą
    > (oczywiście dla ludzi uczciwie płacących za użytkowane treści).

    w sumie z punktu wiedzenia prawa niektórych państw internet służy głównie do
    popełniania przestępstw (ściąganie pornografii) więc trzeba go
    zdelegalizować.

  • 90. Data: 2008-04-02 20:25:17
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> writes:

    [...]

    > w sumie z punktu wiedzenia prawa niektórych państw internet służy
    > głównie do popełniania przestępstw

    BitTorrent i inne sieci typu koniec-z-końcem to Internet w czystej
    postaci.