  • 21. Data: 2007-07-19 20:59:57
    Temat: Re: Czy to nie irytujące!!! - prowadzi firmę, studiuje, nie zna finansów firmy -prokuratura mówi - nie winny!!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1184836604.591914.169600@x35g2000prf.googlegrou
    ps.com...

    Na końcu postanowienia o umorzeniu jest pouczenie. Skorzystaj z niego i się
    zażal. Jeśli zamiast studenta biznes prowadzili rodzice, to samo w sobie
    stanowi to przestępstwo firmanctwa. A przy okazji oszustwa, bo oszukano Was
    co do osoby, która ten biznes prowadzi. Przecież, gdybyście wiedzieli, że
    właściciel firmy nie wie w ogóle o tym, że ja prowadzi, to pewnie byście
    nie dawali mu 1.000 zł.

    Do zawarcia umowy nie jest konieczne zawarcie umowy notarialnej. prawo
    wymienia kilka przypadków, gdy w ważność takiej umowy jest uzależniona od
    tej formy, ale nie dotyczy to nabycia drzwi. A jeśli prowadzącemu chodziło
    o to, że matka nie była upoważniona do zaciągania zobowiązań, to jest
    również w będzie, bowiem skoro siedziała w firmie, to przyjmuje się, że
    miała prawo zaciągać takie zobowiązania. Co więcej z konstatacji, ze nie
    miała prawa zawierać umów w imieniu firmy wynika w prosty sposób, że
    wyłudzała od Was te 1.000 zł pod pozorem przyjęcia zaliczki dla firmy. To
    też oszustwo.

    kłamstwa o czekających drzwiach nie mają nic do oszustwa, bowiem oszustwo
    mogło zostać popełnione tylko i wyłącznie w chwili przyjmowania od Was
    pieniędzy. Wówczas nikt Was nie informował o czekających drzwiach.

  • 22. Data: 2007-07-19 21:24:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jul 2007, p. wrote:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał
    >
    > ...ale pytał, więc korzystając z dziwnego zbiegu okoliczności że
    > dzisiaj rozmawiałem na ten temat z pracownikiem US odpowiedziałem.

    Swoją drogą - thx!
    Jakoś zapomniało mi się że to KKS.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2007-07-19 22:53:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Samotnik wrote:

    > To fatalnie, bo to jest właśnie droga rozwiązania tej sprawy. Nie
    > każde niespełnienie świadczenia to oszustwo, jak się przekonaliście
    > (niezależnie od tego, czy prokuratura postąpiła słusznie). Natomiast
    > po sprawie cywilnej facet nie będzie miał wyjścia - albo zrobi te
    > drzwi (i to bez dalszego ściemniania i ociągania), albo komornik
    > zlicytuje mu auto czy inny telewizor.

    bzdura

    facet podtrzyma dobrą wolę i wskaże że zadeklaorwał spłate zobowiązań w
    ratach, prawdopodobnie sąd sprawe na tym zamknię :/

  • 24. Data: 2007-07-20 05:50:31
    Temat: Re: Czy to nie irytujące!!! - prowadzi firmę, studiuje, nie zna
    Od: "Monika Kowalik" <k...@N...gazeta.pl>

    > Na końcu postanowienia o umorzeniu jest pouczenie. Skorzystaj z niego i się
    > zażal.

    Tak jak pisałam - zażalenie złożyłam w biurze podawczym prokuratury. Czekam na
    efekt.

> [...]
    > właściciel firmy nie wie w ogóle o tym, że ja prowadzi, to pewnie byście

    Nie wspomniałam, że on NIE WIEDZIAŁ o tym, że prowadzi firmę. W uzasadnieniu
    asesor napisał, że gość nie wiedział jaki jest stan finansowy firmy (że ma
    zobowiązania finansowe wobec klientów), ponieważ rozpoczął studia poza
    miejscem zamieszkania, a do prowadzenia firmy upoważnił rodziców...
    Strasznie mnie dziwi taka argumentacja, bo przecież są jeszcze wakacje,
    weekand (nie wiem też jak bardzo daleko studiuje ;-) ). Poza tym (moim
    zadniem) skoro ktoś wziął na siebie obowiązek prowadzenia firmy to chyba to na
    nim ciąży odpowiedzialność za zaniedbania w tej firmie. Zawsze przecież można
    rozwiązać działalność lub ją zawiesić...

  • 25. Data: 2007-07-20 06:48:28
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > To właśnie powinnaś zrobić ... Już zapewne dawno byłoby po sprawie

    Po sprawie w tym sensie że dłużnik miałby w garści prawomocny wyrok
    a w kieszeni parę złotych _mniej_. Najwyraźniej tego nie wiesz więc
    cię oświecę: wierzyciel chce _SWOJEJ KASY_, nie papieru z okrągłym
    stemplem tylko _SWOJEJ KASY_, rozumiesz?
    Pozywanie dłużnika ma sens gdy jest on wypłacalny obecnie lub są
    widoki że będzie w rozsądnej przyszłości. W innym przypadku to strata
    czasu i pieniędzy.

    > i pracowałby komornik.

    W przypadku niewypłacalnego dłużnika to się komornik napracuje jak
    cholera. Wydrukowanie i podpisanie postanowienia o umorzeniu to góra
    pięć minut. Zwłaszcza jeżeli przeciwko temu samemu dłużnikowi ma już
    plik umorzonych wczesniejszych spraw i wszystkie sprawdzenia w zusie,
    bankach itp. odfajkowane.

    > Ale rozumiem, że jesteś żywym przykładem tych którzy uważają że długi
    > lepiej wyegzekwować poprzez sprawy karne i którzy nie tak dawno tu się
    > "wymądrzali" ...

    Tu nie chodzi tylko o długi ale też o oszustwo. Od ścigania oszustów
    jest policja, prokuratura i sąd karny. A przy okazji często ułatwia
    to odzyskanie długu i trzeba z tego korzystać. Ja w ten sposób
    odzyskałem pieniądze od kilkudziesięciu oszustów. Więc jeśli ktoś się
    w tej sprawie wymądrza to ty.

  • 26. Data: 2007-07-20 06:59:16
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Monika Kowalik" <k...@N...gazeta.pl> napisał

    > Mam jeszcze pytanie co do postępowania nakazowego

    W tym przypadku nie nakazowe a upominawcze.

    > czy kwit jakim jest rachunek o przyjęciu zaliczki,

    A'propos. Jeśli ten przedsiębiorca jest vatowcem to od pobranych
    zaliczek powinien odprowadzić vat. Ciekawe czy to zrobił...

    > Czy jest sens startować z takimi dokumentami?

    Sporo tego, powinno wystarczyć.

    > Czy powinnam wziąć adwokata czy też przy pomocy internetu i własnej
    > chęci rozwiązania powyższego problemu jestem w stanie złożyć pozew
    > z dużą szansą na pozytywny dla mnie wynik postępowania?

    Pozew piszesz na formularzu - do pobrania w sądzie lub ze strony
    www.ms.gov.pl Jest raczej prosty więc dasz radę bez adwokata.

  • 27. Data: 2007-07-20 07:09:37
    Temat: na marginesie - pełnomocnictwo do postępowania nakazowego
    Od: "Monika Kowalik" <k...@g...pl>

    Wielkie dzięki za podpowiedzi...
    Korzystając z okazji jeszcze podpytam uprzejmych prawników (lub prawie prawników):

    - czy mój mąż może złożyć pełnomocnictwo (chce żebym załatwiła wszystkie
    formalności) w postępowaniu nakazowym.
    - czy takie pełnomocnictwo ma jakieś standardowe druki
    - czy trzeba je potwierdzić notarialnie
    - czy mogę je złożyć ja czy też mąż musi to zrobić osobiście

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc - zyskałam troszkę energi dzięki tym
    podpowiedziom, wydaję się, że jest cień szansy

    i jeszcze:
    gdyby wynik postępowania był dla mnie pozytywny to
    czy muszę brać komornika (od kwoty 1000 zł to coś ok. 200 zł zapewne)
    - czy mogę wnioskować w zasądzenie kosztów postępowania pozwanemu - łącznie z
    komornikiem?

  • 28. Data: 2007-07-20 07:12:34
    Od: "garmul" <garmul.a_to _wywal@wywalto-wp.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@n...to> napisał w wiadomości

    > a państwo (znaczy my wszyscy) ma płacic za to, że inni nie dbają o swoje
    > interesy?

    Tak jak nie dba o swój interes dziewczyna zgwałcona pod dyskoteką? A ty
    biedaku musisz za to płacić?

    --

    pozdr - Marek

  • 29. Data: 2007-07-20 07:36:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    garmul pisze:

    > Tak jak nie dba o swój interes dziewczyna zgwałcona pod dyskoteką? A ty
    > biedaku musisz za to płacić?

    Nie potrafisz odróżnić spraw karnych i cywilnych?

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 30. Data: 2007-07-20 07:38:58
    Od: "garmul" <garmul.a_to _wywal@wywalto-wp.pl>

    > Nie potrafisz odróżnić spraw karnych i cywilnych?

    Oszustwo i naciąganie to też sprawa karna.

    --

    pozdr - Marek