  • 71. Data: 2007-09-18 16:35:32
    Temat: Re: Czy to legalne?
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 15.09.2007 Piotr Kubiak <p...@m...liamg> napisał/a:
    > A co z takim przykładem: myśli sobie delikwent ,,wypiłem tylko jedno
    > piwko, więc *mogę* jechać, bo w razie czego to będzie tylko mandat, a
    > nie strata prawka na parę lat''.

    Jak tak sobie mysli to znaczy, ze nie zna prawa. Bo nawet za wykroczenie
    jakim jest prowadzenie pojazdu po wplywem alkoholu obligatoryjnie orzeka
    sie utrate prawa jazdy.

    --
    Tomasz Trystula

  • 72. Data: 2007-09-19 09:47:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Sep 2007, DeWe wrote:

    > Ja mam jeszcze nieodparte wrażenie, że nikt nie dostrzega że KŚ wcale nie
    > jest konieczna i wcale nie trzeba łożyć na utrzymanie więźnia.

    To są dwa zupełnie oddzielne warunki, może tylko zajmijmy się drugim.
    Z pierwszym wypada się zgodzić, prawo jednak *musi* zapewniać, że dopóki
    przestępca *jest* zagrożeniem, to nie może "wyjść".
    Przypadki, kiedy przestępca na przepustce dopuszcza się kolejnych
    przestępstw są chyba podstawowym powodem żądania KŚ :>

    > Wystarczy
    > stworzyć im możliwość podjęcia pracy, a w przypadku odrzucenia tej możliwości
    > stworzyć identyczne warunki jakie ma uczciwy człowiek - zasiłek. Nie widzę
    > powodu, aby morderca miał większe prawa od jakiejkolwiek uczciwej osoby.
    > Chce jeść, chce TV, chce kino domowe? Proszę bardzo - ale niech na to
    > zapracuje otrzymując najniższe wynagrodzenie (robiąc cokolwiek społecznie
    > użtecznego).

    Dobrze gadasz, tylko ciągle nie przekłada się to na, cytuję raz jeszcze:

    > i wcale nie trzeba łożyć na utrzymanie więźnia.

    Problemem są koszty *pozostałych* osób, które pracujący człowiek musi
    utrzymać. Taki, jak to napisałeś "uczciwie pracujący", ma na swoim
    utrzymaniu jakichś kierowników, pracowników biurowych itp - nawet,
    jeśli sam jest owym "biurowym", to jego praca ma sens tylko jako część
    usługi dla tych wytwarzających dobra.
    No i nie należy zapominać o środkach trwałych i wyposażeniu, potrzebnym
    do danej pracy tudzież ubocznymi wydatkami na ich utrzymanie.
    W przypadku więźnia dochodzi więcej osób, które należy utrzymać, nie
    zapominając o środku trwałym pt. "więzienie"!
    Jesteś pewien, że więzień NA TO zarobi i jeszcze zostanie mu choćby
    płaca minimalna?

    pzdr, Gotfryd