  • 21. Data: 2007-09-14 09:07:41
    Temat: Re: Czy to legalne?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Olgierd wrote:

    > Ale przecież to, że w kk byłaby kara śmierci nie oznacza, że
    > ktokolwiek straci życie.
    > Jest nawet szansa, że wówczas mniej ludzi będzie ginęło: przestępcy w
    > obawie o własne życie przestaną zabijać swe ofiary, więc 1) ofiara
    > będzie żyła 2) przestępca będzie żył (bo nie będzie przestępcą).

    KŚ nie działa odstraszająco, jak już jedną osobę zabijesz to potem jest ci
    wsjo riba więcje wyroków śmierci niż jeden nie dostaniesz.

  • 22. Data: 2007-09-14 09:17:19
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > KŚ nie działa odstraszająco, jak już jedną osobę zabijesz to potem jest
    > ci wsjo riba więcje wyroków śmierci niż jeden nie dostaniesz.

    KŚ działa odstraszająco. Powoduje, że człowiek skazany na dożywotnie
    więzienie nie staje się bezkarny.

    Ponadto przy wykonywaniu kary śmierci cena za wynajęcie zabójcy
    człowieka powinna być wyższa, co może powodować mniej zleceń na zabójstwa.

    Argument "zabiję jednego to i kolejnego, wszystko mi jedno" jest tak
    samo dobry/zły (niepotrzebne skreślić) również przy karze dożywotniego
    pozbawienia wolności - po zabiciu człowieka można zabijać kolejnych, bo
    i tak dostanie się tylko dożywocie.

    Kara śmierci jest również sprawiedliwa.

    Generalnie należy to traktować jak wolny wybór wolnego człowieka -
    morderca wiedząc, że za zabójstwo z premedytacją może być orzeczona kara
    śmierci, a mimo to popełniając tę zbrodnię, nie powinien być ulgowo
    traktowany.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 23. Data: 2007-09-14 11:32:36
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > morderca wiedząc, że za zabójstwo z premedytacją może być orzeczona kara
    > śmierci, a mimo to popełniając tę zbrodnię, nie powinien być ulgowo

    A i społeczeństwo jest chronione lepiej. Powieszony nie wyjdzie warunkowo i
    nie zabije na pewno. A w resocjalizacje wierzą tylko pedalscy liberałowie i
    to tylko do czasu jak sami oberwią .

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 24. Data: 2007-09-14 12:36:15
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Nikon pisze:

    > w szczegolnych przypadkach jestem za kara smierci ...

    Jedna Wasza pomyłka uczni z całego społeczeństwa morderców i sprawi, że
    Wy tak krzyczący o karę śmierci będziecie na nią zasługiwali bardziej
    niż ktokolwiek inny.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 25. Data: 2007-09-14 13:27:48
    Od: xxx <x...@x...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Nie ma takiej partii. Jeśli jakakolwiek tak twierdzi, to kłamie i tym
    > bardziej nie należy na nią głosować. Koryto było, jest i będzie. można
    > je trochę ograniczyć jedynie. Zlikwidować całkowicie nie sposób.

    Masz rację z tym, że zmodyfikowałbym wypowiedź o to, że partia, która
    chce zlikwidować "koryto" może i istnieje, ale nie wiadomo jak długo po
    uzyskaniu władzy ta chęć pozostanie. Wszak trzeba dzielić pieniądze (nie
    sposób tego uniknąć) i obsadzać etaty (ktoś w administracji i agendach
    pracować musi).

    --
    pzdr

  • 26. Data: 2007-09-14 13:58:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz wrote:

    > Kara śmierci jest również sprawiedliwa.

    Na prawdę? Wyjaśnij.

> [...]
    > morderca wiedząc, że za zabójstwo z premedytacją może być orzeczona kara
    > śmierci, a mimo to popełniając tę zbrodnię, nie powinien być ulgowo

    A jak okaże się, że to była pomyłka sądowa?

  • 27. Data: 2007-09-14 14:24:50
    Od: xxx <x...@x...pl>

    Nostradamus pisze:
    > pedalscy liberałowie

    Dziecko, ty chyba tych dwóch słów nie rozumiesz.

    --
    pzdr

  • 28. Data: 2007-09-14 14:31:39
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Na prawdę? Wyjaśnij.

    Z wielu przyczyn. Na przykład skoro uznajemy, że w imię obrony życia
    można zabić innego człowieka (czyli pozbawić kogoś życia, pomimo
    niedokonania przez drugą osobę zabójstwa), to tym bardziej można
    pozbawić życia człowieka, który zabójstwa się dopuścił.

    Wskazywanie na życie, jako najwyższe chronione dobro, i wywodzenie z
    tego zakazu kary śmierci jest niekonsekwentne - nawet cywilizowane kraje
    dopuszczają zabijanie - na wojnie, w obronie koniecznej itp.

    Poza tym kara śmierci jest niekiedy konieczna - w przypadku wojny
    karanie nawet długoletnim więzieniem może nie odstraszać, ponieważ
    popełniający przestępstwo - np. zdrady - może być święcie przekonany, że
    jego działanie doprowadzi do przegrania wojny przez państwo, które go
    skazało i tym samym jedynie kara śmierci może być realną karą, która
    może odstraszać potencjalnych zdrajców.

    > A jak okaże się, że to była pomyłka sądowa?

    Istnieje wiele sfer życia, w których prawdopodobieństwo śmierci na
    skutek błędu, przypadku jest o wiele większe (np. samochody), a mimo to
    nie likwidujemy samochodów, mimo że są one przyczyną śmierci wielu
    tysięcy osób rocznie w Polsce.

    Podobnie z KS - jeśli raz na kilka lat zdarzy się pomyłka sądowa, to
    nie neguje to całego systemu, ponieważ ma on - moim zdaniem - wiele zalet.

    I proszę nie używac argumentów - a jeśli to na Tobie wykonano by taką
    niesłuszną karę śmierci. Nikt nie może być sędzią we własnej sprawie -
    ofiary wypadków samochodowych (piesi), albo ich rodziny z pewnością
    byliby za tym, aby w mieście samochody jeździły 20km/h.

  • 29. Data: 2007-09-14 15:17:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Podobnie z KS - jeśli raz na kilka lat zdarzy się pomyłka sądowa, to
    > nie neguje to całego systemu, ponieważ ma on - moim zdaniem - wiele
    > zalet.

    w sumei to trudno prowadzić dysputę z ludzmi na pewnym poziomie rozwoju,
    którzy uważają zę zdrada lub dezercja jest warta śmierci człowieka.

  • 30. Data: 2007-09-14 15:25:03
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Marek Dyjor wrote:

    > w sumei to trudno prowadzić dysputę z ludzmi na pewnym poziomie rozwoju,
    > którzy uważają zę zdrada lub dezercja jest warta śmierci człowieka.

    Czasami jest warta. Np. w czasie wojny. Masz delikwenta który posiada wiedzę
    która może narazić armię na znaczne straty (w tym osobowe), a którą to
    wiedzą chce się bardzo podzielić z wrogiem. Możesz go wsadzić do więzienia,
    ryzykując że jutro będzie odbity lub ucieknie, albo go powiesić.

    Ale w czasie pokoju - nie znajduję uzasadnienia dla KS.

    p. m.