  • 11. Data: 2005-07-13 18:50:52
    Temat: Re: Czy to jest zgodne z prawem-sprzedaż samochodu
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    news:db3n9u$rgv$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A co na to regulamin Allegro? Czy nie dopuszcza on odwolania oferty ?

    Nie dopuszcza.

    > Chyba nie sa.

    Dlaczego?

    > A jakie to straty poniosla to osoba, ze jest pokrzywdzona?

    Czemu sadzisz ze pokrzywdzonym jest tylko ten kto poniosl szkode? Dla
    statusu pokrzywdzonego wystarczy ze dobro prawne tej osoby zostanie
    zagrozone przestepstwem. Zagrozenie doprowadzenia do niekorzystnego
    rozporzedzenia jest tu ewidentne. Mozna rozwarzac czy odwolanie aukcji w
    tych okolicznosciach jest dobrowolnym odstapieniem od usilowania. Pewnie co
    inneglo leglo u podstaw tego odwolania, ale jest to IMHO pewna i najlepsza
    linia obrony. Nie zmienia to faktu ze zadna szkoda w wymiarze materialnym do
    statusu pokrzywdzonego nie jest potrzebna.
    Powstrzymuje sie od oceny kto pisze bzdury.

    Dan.

  • 12. Data: 2005-07-13 18:53:17
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Oczywiscie przepraszam za blad ort.. Mialo byc naturalnie "rozwazac".

    Dan.

  • 13. Data: 2005-07-13 19:00:09
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    dan napisał(a):

    > Nie dopuszcza.

    Na pewno ? I jakie za to przewiduje sankcje ?

    > Dlaczego?

    Trzeba to jeszcze udowodnic. Ja nie widze na tamtej aukcji, ze zwyciezca
    jest sprzedawca z tej aukcji, o ktorej tu piszemy. Moze to jest inne auto?

> [...]
    > statusu pokrzywdzonego nie jest potrzebna.
    > Powstrzymuje sie od oceny kto pisze bzdury.

    Ale jakim przestepstwem ? Zadne przestepstwo nie zostalo stwierdzone
    prawomocnym wyrokiem. A nazywanie kogos przestepca, bo tak mi sie
    wydaje, moze miec pewne negatywne konsekwencje (Kaczynski sie o tym
    przekonal, przynajmniej teoretycznie).

    Nadal nie widze, zadnej szkody po stronie potencjalnego kupujacego.
    Oczywiscie, moze probowac szczescie w sadzie. W przypadku porazki Twoje
    ubezpieczenie od odpowiedzialnosci cywilnej zwroci mu poniesione koszty,
    ktore zostaly spowodowane Twoimi radami?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 14. Data: 2005-07-13 19:12:25
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Na pewno ? I jakie za to przewiduje sankcje ?

    Regulamin nie musi przewidywac sankcji. Wystarczy ze przewiduja je przepisy
    powszechnie obowiazujace. W tym kc

    > Trzeba to jeszcze udowodnic. Ja nie widze na tamtej aukcji, ze zwyciezca
    > jest sprzedawca z tej aukcji, o ktorej tu piszemy. Moze to jest inne auto?

    Allegro to sformalizowane transakcje. Nie ma problemu z ustaleniem kto kupil
    i kto sprzedaje. Nawet jesli ta osoba posluguje sie wiecej niz jednym
    loginem.

    > Ale jakim przestepstwem ? Zadne przestepstwo nie zostalo stwierdzone
    > prawomocnym wyrokiem.

    Chyba dalsza dyskusja nie ma sensu. Status pokrzywdzonego ma to do siebie,
    ze otrzymuje sie go jeszcze przed wniesieniem ao. Nie mowiac o skazaniu
> [...]

    > przekonal, przynajmniej teoretycznie).
    >
    > Nadal nie widze, zadnej szkody po stronie potencjalnego kupujacego.

    A zagrozenie oszustwem widzisz? (pomijajac odstapienie od usilowania, bo
    tego w ogole nie brales pod uwage twierdzac, ze do statusu pookrzywdzonego
    potrzeba szkody). Zreszta usilowanie ma to do siebie, ze do szkody nie
    dochodzi, bo nie dochodzi do dokonania. Co do statusu pokrzywdzonego polecam
    lekture art 49 kpk.

    > Oczywiscie, moze probowac szczescie w sadzie. W przypadku porazki Twoje
    > ubezpieczenie od odpowiedzialnosci cywilnej zwroci mu poniesione koszty,
    > ktore zostaly spowodowane Twoimi radami?

    Zabawny gosc:) Tego chyba jeszcze nie bylo na grupie:)

    Dan.

  • 15. Data: 2005-07-13 19:15:12
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Łukasz" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Licytowałem samochód na aukcji
    > Koleś oczywiście odwołał oferty.Ale nie od to tylko chodzi,zaznaczył w
    > aukcji że samochód bezwypadkowy
    > Oto ciekawa aukcja http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=52032463
    >
    > Kupił rozbity samochód miesiąc temu i teraz sprzedaje jako
    bezwypadkowy.Poza
    > tym licznik cofniety z ponad 200tyś km do 80tys.Czy to jest zgodne z
    prawem?

    taki wypadek to małe piwo toż to ledwo stłuczka:)))))
    a licznika nie musiał cofać mogł cały wymienić z powodu awarii:))))
    prawem to raczej tu nic nie zdziałasz fakt że nieetyczne ale kogo
    to...........
    oto polska właśnie.............

  • 16. Data: 2005-07-13 19:26:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli to ten sam samochód, to mamy do czynienia z czystym i poniekąd
    udokumentowanym przykładem usiłowania oszustwa. Odwołanie aukcji można
    co najwyżej rozpatrywać jako dobrowolne odstąpienie od przestępstwa i
    stąd sprawca nie podlega ukaraniu na podstawie art. 15§1 kk.

  • 17. Data: 2005-07-13 20:02:48
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    dan napisał(a):

    > Regulamin nie musi przewidywac sankcji. Wystarczy ze przewiduja je przepisy
    > powszechnie obowiazujace. W tym kc

    No i gdzie te sankcje ?

    > Allegro to sformalizowane transakcje. Nie ma problemu z ustaleniem kto kupil
    > i kto sprzedaje. Nawet jesli ta osoba posluguje sie wiecej niz jednym
    > loginem.

    To ustal i pozniej kogos oskarzaj.

    > Chyba dalsza dyskusja nie ma sensu. Status pokrzywdzonego ma to do siebie,
    > ze otrzymuje sie go jeszcze przed wniesieniem ao. Nie mowiac o skazaniu
    > prawomocnym wyrokiem.

    Ale jaki pokrzywdzony? Czym? Nie ma pokrzywdzonego.

> [...]
    > dochodzi, bo nie dochodzi do dokonania. Co do statusu pokrzywdzonego polecam

    Jakim oszustwem? Nie ma poki co zadnego oszustwa. Po prostu cos Ci sie
    wydaje. A od wydawania sie to jeszcze nikt nie zostaje pokrzywdzonym
    (potencjalny nabwyca), ani oskarzonym(sprzedawca).

    > Zabawny gosc:) Tego chyba jeszcze nie bylo na grupie:)

    Za to Ty nie jestes zabawny i dalej chyba nie bede z Toba dyskutowal, bo
    to nie ma sensu.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 18. Data: 2005-07-13 20:32:48
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > No i gdzie te sankcje ?

    Poczytaj o niewykonywaniu i nienalezytym wykonywaniu zobowiazan 471 i n. kc

    > To ustal i pozniej kogos oskarzaj.

    Od ustalenia takich rzeczy sa organy scigania. Robia to najczesciej na
    skutek zawiadomienia o przestepstwie .

    > Ale jaki pokrzywdzony? Czym? Nie ma pokrzywdzonego.

    Zaczynam myslec, ze zrozumienie pewnych rzeczy Cie przerasta. Przeciez
    pisalem, ze pokrzywdzonym jest kazdy czyjego dobro zostalo zagrozone
    przestepstwem - art 49 kpk. w tym konkretnym przypadku usilowaniem oszustwa
    (pomijajac odstapienie od usilowania)

    > Jakim oszustwem? Nie ma poki co zadnego oszustwa.

    A kto pisze, ze jest oszustwo? Naucz sie czytac ze zrozumieniem. Mowa o
    usilowaniu oszustwa - art 13 par 1 kk w zw. z art. 286 par 3 kk.

    Po prostu cos Ci sie
    > wydaje. A od wydawania sie to jeszcze nikt nie zostaje pokrzywdzonym
    > (potencjalny nabwyca), ani oskarzonym(sprzedawca).

    Mysle, ze nie masz pojecia o czym piszesz. Dlatego twoje twierdzenia nie
    zawieraja zadnego uzasadnienia.

    > Za to Ty nie jestes zabawny i dalej chyba nie bede z Toba dyskutowal, bo
    > to nie ma sensu.

    Naprawde zabawny gosc:)

    Dan.

  • 19. Data: 2005-07-13 21:19:11
    Od: poreba <d...@p...com>

    Mithos <f...@a...pl> niebacznie popelnil

    > Ale stratny nie jestes. A jesli jestes to mozesz dochodzic
    > swoich strat przed sadem.
    Aha, czyli jak jakiś cfaniaczek będzie mi wciskał tombak jako szczere
    złoto to prawo złamie tylko wtedy gdy ja na czas się nie zorientuję?
    A jak się zorientuję to tylko "szkoda i cywilny",
    a cfaniaczek może stukać do drzwi sąsiada?

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2005-07-16 17:54:25
    Od: Łukasz <d...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości

> [...]
    > co najwyżej rozpatrywać jako dobrowolne odstąpienie od przestępstwa i
    > stąd sprawca nie podlega ukaraniu na podstawie art. 15§1 kk.

    Więc moje pytanie jeżeli kupuje samochód a sprzedający zapewnia o jego
    bezwypadkowosci, oryginalnym przebiegu, a ja dysponując odpowiednimi
    srodkami stwierdzam że kłamie co mogę mu zrobić przed podpisaniem umowy a co
    po jej podpisaniu?W umowie zaznacza się przebieg i czy samochód był rozbity
    a jesli tak to co było uszkodzone.Jednen z licytujących w tej aukcji
    domyślam się, że kolega sprzedającego napisał mi:"Ale kolego ja tez
    chandluje samochodami i to samo robie!!!i mi to nie przeszkadza!!!" co
    wyjątkowo mi cisnienie podnosi.Ten sam koleś podbija cene w innej aukcji co
    ciekawe drugi sprzedający mieszka 20 km od pierwszego i również zapewnia o
    cudownym stanie technicznym samochodu.Ręce opadają a bezsilność mnie już
    dobija
    Pozdrawiam
    Łukasz