  • 11. Data: 2007-03-26 15:07:16
    Temat: Re: Czy to jest SPAM?
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    > zalabania
    ^^^^^^^^^^^

    Zalapania oczywiscie...

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 12. Data: 2007-03-27 07:17:09
    Od: "Anna Bekus" <a...@g...com>

    > Poza tym prawo prawem, a antyspamy praktyka. Nie zycze zalabania sie na jakies
    > RBLe.
    Tego właśnie chcę uniknąć, dlatego wolę poczytać i popytać zanim
    zrobię coś głupiego :)
    A teraz tak patrząc na to tylko i wyłącznie od strony prawa:
    "...z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za
    pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą..."
    Jeśli wyślę kilkanaście maili do kilkunastu osób (dosłownie
    kilkunastu!), skierowane do _określonych_osób_ i zaproponuję im
    bezpłatną usługę - nie wspominając nic o jakiejkolwiek płatnej
    usłudze? Czy to też będzie informacja handlowa w rozumieniu Ustawy?
    Podkreślam - chodzi mi jedynie o to jak to wygląda od strony prawnej.
    Wiem, że w rozumieniu internautów może to zostać potraktowane jako
    spam i skończyć się dla mnie źle i dlatego pewnie tak nie zrobię.
    Pytam tylko i wyłącznie z ciekawości jaka powinna być interpretacja
    prawna słów "do określonych osób".

  • 13. Data: 2007-03-27 08:17:37
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Generalnie o interpretacji prawa zadecyduje sad, nie bylo jeszcze zbyt wielu
    spraw na temat spamu w Polsce, jednak te ktore byly - konczyly sie dla
    spamerow zle.

    W kwestiach poruszonych:

    - Nie ma znaczenia czy nie wspominasz o wersji platnej. Ustawa mowi o "efekcie
    handlowym", ktory IMO Ty osiagasz. Chyba nie powiesz mi, ze robisz to
    charytatywnie i nie liczysz na to, ze ktos kiedys zmieni wersje na platna,
    albo ze bedziesz mogla wyswietlic im jakies reklamy? Jesli jest inaczej to
    wyrzuc wersje platna i reklamy ze strony i nigdy im nie proponuj niczego
    takiego (bo wtedy bedzie Ci mozna udowodnic, ze wyrzucilas te rzeczy ze strony
    celowo przed puszczeniem mailingu). Zrob to dla czystej idei. Wowczas mozna
    mowic o braku efektu handlowego.

    - W kwestii "oznaczonego odbiorcy", zwroc jeszcze uwage na art. 10 tejze ustawy.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 14. Data: 2007-04-02 21:19:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Mar 2007, Pawel wrote:

> [...]
    > celowo przed puszczeniem mailingu). Zrob to dla czystej idei. Wowczas mozna

    ...oraz o niemożliwości zaliczenia (w przypadku firmy) wszelkich wydatków
    w koszty, a VATu w odliczenia :) (już odliczony należy zwrócić).
    Bo jeśli NIE MAJĄ służyć uzyskaniu przychodu, to ew. postępowanie US
    "wywalenie z kosztów, odsetki i ew. kara za zaniżanie dochodu" byłoby
    uzasadnione!

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-04-03 07:00:09
    Od: w...@p...onet.pl

    > Z tej dziedziny to jak ditąd najbardziej "podobał" mi się wyrok w procesie
    > przeciw TP SA. Sąd nakazał firmie wysyłanie to klienta rachunków w czystej
    > kopercie bez nadruków reklamowych, bo klient nie wyraził zgody na użycie
    > adresu do celów marketingowych.

    eeee cos mi sie w to wierzyc nie chce. Jesli nadruki reklamowaly tepse, nie ma
    takiej mozliwosci, zeby jakikolwiek sad zakazal tepsie promocji wlasnych
    produktow/uslug.

    pozdrawiam
    d.

  • 16. Data: 2007-04-03 09:23:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 03 Apr 2007 09:00:09 +0200, wishya napisał(a):

    > eeee cos mi sie w to wierzyc nie chce. Jesli nadruki reklamowaly tepse, nie ma
    > takiej mozliwosci, zeby jakikolwiek sad zakazal tepsie promocji wlasnych
    > produktow/uslug.

    Aż postanowiłem odświeżyć swoje wspomnienia w googlach. I okażało się, że:
    1. Nie TP SA a Polkomtel
    2. To był wyrok WSA potem uchylony przez NSA. Przyczyną uchylenia były
    tylko kwestie formalne a nie odmienne zdanie co do meritum

    Dla tych co chcą bardziej szczegółowo linki:
    http://prawo.vagla.pl/reklama_na_kopercie_20050713
    http://www.giodo.gov.pl/plik/id_p/896/t/pdf/j/pl/

  • 17. Data: 2007-04-03 11:55:23
    Od: w...@p...onet.pl

    > Dla tych co chcą bardziej szczegółowo linki:
    > http://prawo.vagla.pl/reklama_na_kopercie_20050713
    > http://www.giodo.gov.pl/plik/id_p/896/t/pdf/j/pl/

    no, teraz jest jasniej, dzieki.

    pozdrawiam