  • 11. Data: 2010-01-20 12:50:33
    Temat: Re: Czy takie działanie spółdzielni mieszkaniowej jest legalne?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Witam,
    >
    > spółdzielnia mieszkaniowa z Kopernika w Gliwicach wydała zakaz montażu
    > anten satelitarnych. Nie wolno ich montować ani na balkonie ani na
    > dachu, bo każą ściągać, a jak się nie ściągnie to wzywają firmę która
    > ściąga na koszt lokatora. A jak się nie pozwoli ściągnąć, to naliczają
    > kary i skreślają z listy członków za długi. W efekcie monopol ma jakaś
    > tam kablówka ukochana przez prezesa.
    >
    > Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Jak można mu ewentualnie
    > przeciwdziałać?

    mogą się bujać.

    nie możesz na elewacji, możesz na dachu, z tym, że z głową, czyli bez
    uszkodzenia poszycia dachu.

    O szczegóły pytaj krótkofalowców, oni to mają rozpracowane.
    I tak sie bez sądu nie obędzie.

  • 12. Data: 2010-01-20 12:57:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-20 13:32, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Napisał, że nie montujesz, a wystawiasz... Zdemontować nie mogą, bo nie
    > jest zamontowana na stałe. Kwestia stworzenia stabilnej podstawy - to
    > taki pomysł, ala wóz Drzymały....

    No ale podobno zakaz montowania też jest bezprawny. Więc skoro to
    bezprawie im nie przeszkadza, to interpretacja postumentu też pewnie nie.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2010-01-20 12:57:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-20 13:39, RadoslawF pisze:

    > Powszechnie stosowane u naszych zachodnich sąsiadów.
    > Antenę stawia się na balkonie i przykrywa plastikową
    > skrzynią. Zakazu stawiania skrzyń na balkonie u nich nie ma.
    > U nas nawet w takich dziwnie rządzonych spółdzielniach
    > też nie spotkałem.

    A przez skrzynię będzie odbierała?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2010-01-20 12:59:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No ale podobno zakaz montowania też jest bezprawny. Więc skoro to
    > bezprawie im nie przeszkadza, to interpretacja postumentu też pewnie nie.

    Niekoniecznie - oni dbają o elewacje, więc tym mogą podeprzeć zakaz
    montażu na budynku - to samo z dachem....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2010-01-20 13:06:49
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-01-20 13:57, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > A przez skrzynię będzie odbierała?

    Jeśli skrzynia będzie metalowa lub metalizowana to nie,
    jeśli będzie plastikowa to tak, jeśli będzie drewniana
    lub z tektury to tak ale im więcej wilgoci złapie tym
    gorzej będzie z odbiorem.

    ps. podobno stosują też drewniane szkielety pokrywane
    płótnem. Osobiście takich nie widziałem.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-01-20 13:09:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Niekoniecznie - oni dbają o elewacje, więc tym mogą podeprzeć zakaz
    > montażu na budynku - to samo z dachem....

    No ale chodzi montaż na dachu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-01-20 13:10:16
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    > Niekoniecznie - oni dbają o elewacje, więc tym mogą podeprzeć zakaz
    > montażu na budynku - to samo z dachem....

    Nie mogą zabronić, juz przytoczyłem sygnaturę do poczytania. Jest też
    dodatkowe wsparcie ze strony UE, do wygooglania.

  • 18. Data: 2010-01-20 13:10:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-20 13:59, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Niekoniecznie - oni dbają o elewacje, więc tym mogą podeprzeć zakaz
    > montażu na budynku - to samo z dachem....

    No ale chodzi o montaż na balkonie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2010-01-20 13:32:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:

    > Nie mogą zabronić, juz przytoczyłem sygnaturę do poczytania. Jest też
    > dodatkowe wsparcie ze strony UE, do wygooglania.

    Zgadza się tam jednak stoi napisane "Założenie ulepszenia wymaga zgody
    wynajmującego, jednakże nie wyrażenie zgody musi być uzasadnione np.
    obowiązującymi przepisami (techniczno-budowlanymi) lub zagrażaniem
    bezpieczeństwa nieruchomości." Więc spółdzielnia ma jakieś pole manewru
    - nieduże ale ma. Odwołać się zawsze można i decyzję zacytować...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2010-01-20 14:15:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisal:
    > Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Jak można mu ewentualnie
    > przeciwdziałać?

    Wystapic jako czlonek na zebraniu spoldzielni, zebrac kworum
    i wiekszosc a nastepnie przeglosowac uchylenie tego zakazu.
    W razie potrzeby przeglosowac odwolania prezesa. Wbrew
    pozorom to nie jest trudne z wyjatkiem jednego szczegolu:
    zmobilizowania do jednolitego glosowania bezpostaciowej
    magmy spolecznej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek