  • 1. Data: 2011-03-08 14:58:08
    Temat: Czy sprzedawca ma obowiązek wystawienia faktury korygującej ?
    Od: malin <m...@g...com>

    Witam,
    mam nadzieję, że to odpowiednia grupa.

    Dotyczy prawa handlowego.

    Mam sytuację, gdzie sprzedawca - sklep internetowy, źle wystawił
    fakturę.
    Dokonując zakupu w sklepie internetowym był formularz z danymi
    dotyczącymi firmy (nazwa firmy, nip itp) oraz osoby prywatnej.
    Sklep automatycznie wygenerował fakturę na osobę zamiast na firmę.

    Na moją prośbę o wystawienie poprawnej faktury lub faktury
    korygującej, sprzedawca odpowiada, że ja muszę
    wystawić i wysłać mu notę korygującą.

    Moje pytanie jest, czy w przypadku pomyłki na fakturze z winy
    sprzedawcy, sprzedawca może odmówić wystawienia faktury korygującej i
    domagać się noty korygującej ?

    pozdrawiam,
    malin

  • 2. Data: 2011-03-08 15:07:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 15:58, malin pisze:

    > Witam,
    > mam nadzieję, że to odpowiednia grupa.

    Raczej powinna być pl.soc.prawo.podatki

    > Na moją prośbę o wystawienie poprawnej faktury lub faktury
    > korygującej, sprzedawca odpowiada, że ja muszę
    > wystawić i wysłać mu notę korygującą.

    To prawda, ale nazwą firmy jest imię i nazwisko, wiec w czym problem?
    Ewentualny brak "ozdobnika" w nazwie nie wpływa na ważność faktury,
    jeśli jest NIP.

    > Moje pytanie jest, czy w przypadku pomyłki na fakturze z winy
    > sprzedawcy, sprzedawca może odmówić wystawienia faktury korygującej i
    > domagać się noty korygującej ?

    Tak.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-03-08 17:55:58
    Od: <s...@a...pl>

    > To prawda, ale nazwą firmy jest imię i nazwisko, wiec w czym problem?

    Firmą, nie nazwą firmy :-)

  • 4. Data: 2011-03-08 18:49:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 18:55, s...@a...pl pisze:

    > Firmą, nie nazwą firmy :-)

    Gotfryd mnie zabije ;)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-03-09 19:23:34
    Od: "Tomasz Zabłocki" <t...@w...pl>

[...]

    Jeżeli są błędne dane w polu odbiorcy faktury nie ważne z czyjej winy, to
    faktycznie odbiorca faktury musi wystawić notę korygującą.
    Jeżeli jest pomyłka w innej części faktury to fakturę korygującą wystawia
    sprzedawca.
    pozdrawiam Tomasz

  • 6. Data: 2011-03-09 20:34:52
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > faktycznie odbiorca faktury musi wystawić notę korygującą.
    > Jeżeli jest pomyłka w innej części faktury to fakturę korygującą wystawia

    Ale jeśli sprzedawca ma dobrą wolę, może też wystawić korektę. Ale takich
    dobrych raczej w kraju jest niewielu. Myślę, że przede wszystkim z
    niewiedzy, bo dla wielu korekta faktury kojarzy się tylko z korektą liczb.

  • 7. Data: 2011-03-09 21:26:27
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    > Ale jeśli sprzedawca ma dobrą wolę, może też wystawić korektę. Ale takich
    > dobrych raczej w kraju jest niewielu. Myślę, że przede wszystkim z
    > niewiedzy, bo dla wielu korekta faktury kojarzy się tylko z korektą liczb.
    Zgadzam się, mieliśmy takie przypadki w firmie, że z różnych przyczyn to my
    wystawiliśmy taką korektę, aby nasz stały klient nie poszukał sobie innego
    dostawcy przez taką pierdołę:)
    Pozdrawiam Tomasz

  • 8. Data: 2011-03-10 02:13:29
    Temat: Re: Czy sprzedawca ma obowi?zek wystawienia faktury koryguj?cej ?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.03.2011 18:55, s...@a...pl pisze:

    > Firm?, nie nazw? firmy :-)

    Firmą czyli nazwą firmy.

    firma
    1. <<przedsiebiorstwo handlowe, uslugowe lub przemyslowe>>
    2. <<zarejestrowana urzedowa nazwa przedsiebiorstwa>>

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2459256/firma

    APTO: Napraw swój czytnik: http://www.grzegorz.net/oe/config.php

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2011-03-10 07:51:08
    Od: <s...@a...pl>

    > Firmą czyli nazwą firmy.
    > firma
    > 2. <zarejestrowana urzedowa nazwa przedsiebiorstwa>
    ^^^^^

    Czyli wg Twoje kombinowania masło maślane :)

  • 10. Data: 2011-03-10 15:32:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.03.2011 08:51, s...@a...pl pisze:
    > ^^^^^
    >
    > Czyli wg Twoje kombinowania mas?o ma?lane :)

    Ale oczywiście pierwszą definicję wycięłaś bez zająknięcia się.

    ATPO: Napraw polskie znaki, bo siejesz krzaczkami: