  • 11. Data: 2009-09-26 20:51:29
    Temat: Re: Czy spamem jest...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ZaX wrote:

    > A skąd ja mogę wiedzieć, czy moja przesyłka jest chciana, czy niechciana - zanim
    > jej nie wyślę, i adresat się "nie określi" w tym względzie?

    Jest niechciana, dopóki adresat nie określi, że chce ją, żebys my ją wysłał.

    > Przecież najpierw
    > musiałbym wysłać inną "niechcianą przesyłkę" (a w każdym razie niezamówioną),

    A musisz cokolwiek wysyłać? Daj ogłoszenie do gazety. Jak będzie chciał
    to sam ci napisze, że chce.

    > Aha, że mogę najpierw zadzwonić? Niby tak - ale:
    > - zajmę tym znacznie więcej czasu odbiorcy,

    i tobie też dlatego mniej tego będzie na świecie.

    wzywając go do telefonu - niż
    > wysyłając "niechcianą przesyłkę"
    > - skąd ja mogę wiedzieć, czy mój telefon jest chciany, czy może właśnie niechciany?

    Twój telefon jest niechciany dlatego też sekretarka wyśle cie na drzewo
    zanim zajmiesz czas szefa.

    > A jak już ustalę, że moja przesyłka jest "chciana" - to jaką mam gwarancję, że
    > zanim zdążę ją wysłać, to się odbiorca nie rozmyśli, i mój e-mail wprawdzie przy
    > wysyłce jeszcze był chciany - ale przy odbiorze już, niestety, zupełnie nie?

    Ale chciał zebyś wysłał.

    > Takie rzeczy NAJPIERW warto szczegółowo wyjaśnić, jak się chce coś penalizować.

    własnie.

  • 12. Data: 2009-09-26 20:59:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 22:18:23 +0200, ZaX napisał(a):

    > A skąd ja mogę wiedzieć, czy moja przesyłka jest chciana, czy niechciana
    > - zanim jej nie wyślę, i adresat się "nie określi" w tym względzie?

    Błąd w rozumowaniu. Skoro nie jest chciana -- bo adresat Cię nie poprosił
    o takie informacje -- to nie jest chciana czyli jest niechciana.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2009-09-26 21:02:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ZaX pisze:

    > A skąd ja mogę wiedzieć, czy moja przesyłka jest chciana, czy niechciana - zanim
    > jej nie wyślę, i adresat się "nie określi" w tym względzie? Przecież najpierw

    A zamówił przesyłkę? Nie. Więc jest niechciana - proste.

  • 14. Data: 2009-09-26 21:04:09
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Olgierd wrote:

    > Błąd w rozumowaniu. Skoro nie jest chciana -- bo adresat Cię nie poprosił
    > o takie informacje -- to nie jest chciana czyli jest niechciana.

    MOże dopowiem - stosowna ustawa mówi o niezamówionej przesyłce, nie o
    niechcianej :-)

    M.

  • 15. Data: 2009-09-26 21:13:18
    Od: "ZaX" <z...@c...onet.pl>

    > A zamówił przesyłkę? Nie. Więc jest niechciana - proste.

    Nie zamówił, bo nie mógł - nie złożyłem mu oferty w obawie przed oskarżeniem o
    "spam", w związku z czym jego e-mail z zamówieniem DLA MNIE z kolei byłby
    "przesyłką niezamówioną", i mógłbym go oskarżyć o "spam". No więc ze strachu nie
    zamawia, póki go nie zaproszę - ale ja ze strachu go nie zapraszam... i tu koło
    się zamyka.

  • 16. Data: 2009-09-26 21:20:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:04:09 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > MOże dopowiem - stosowna ustawa mówi o niezamówionej przesyłce, nie o
    > niechcianej

    A my mówimy o spamie, a nie o ustawie ;-)

  • 17. Data: 2009-09-26 21:21:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:13:18 +0200, ZaX napisał(a):

    > Nie zamówił, bo nie mógł - nie złożyłem mu oferty w obawie przed
    > oskarżeniem o "spam",

    Wyśmienicie, bo o to właśnie w tym wszystkim chodzi. O nic innego ;-)

  • 18. Data: 2009-09-26 21:22:43
    Od: "ZaX" <z...@c...onet.pl>

    > Jest niechciana, dopóki adresat nie określi, że chce ją, żebys my ją wysłał.

    On nie może "określić" - bo musiałby wysłać do mnie najpierw niechcianą
    przesyłkę z niechcianym zapytaniem.

    > A musisz cokolwiek wysyłać? Daj ogłoszenie do gazety. Jak będzie chciał
    > to sam ci napisze, że chce.

    W gazecie znalazłem jego anons (albo w Internecie jego stronę) z uwagą: "w/s
    biznesowych kontaktować się z sekretariatem, mailem lub telefonicznie)". No więc
    się skonktaktowałem mailem, bo mi tak było wygodniej.

    > wzywając go do telefonu - niż
    >
    > Twój telefon jest niechciany dlatego też sekretarka wyśle cie na drzewo
    > zanim zajmiesz czas szefa.

    Ale jej zająłem czas przecież.

    > Ale chciał zebyś wysłał.

    ..ale już nie chce. Rozmyślił się w międzyczasie. I co teraz?

    > własnie.

    No właśnie, właśnie...

  • 19. Data: 2009-09-26 21:28:32
    Od: "ZaX" <z...@c...onet.pl>

    > Wyśmienicie, bo o to właśnie w tym wszystkim chodzi. O nic innego ;-)

    Znaczy: o to, żeby dwa małe podmioty gospodarcze nie mogły robić interesów, w
    obawie że jeden drugiego oskarży o spam? Bo tylko naprawdę duże firmy stać na
    regularne zamieszczanie ogłoszeń?

    Czyli w sumie chodzi o wykończenie drobnej przedsiębiorczości - i "o nic
    innego"? A więc zapewne to te duże firmy sponsorują różnych-takich bojowników
    antyspamowych, czyli pojebów w Twoim rodzaju... to prawda?

  • 20. Data: 2009-09-26 21:41:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 23:28:32 +0200, ZaX napisał(a):

    > Czyli w sumie chodzi o wykończenie drobnej przedsiębiorczości - i "o nic
    > innego"? A więc zapewne to te duże firmy sponsorują różnych-takich
    > bojowników antyspamowych, czyli pojebów w Twoim rodzaju... to prawda?

    Tak smyku, tak... a teraz wytrzyj nosek, siusiu i spatulki.