  • 1. Data: 2009-07-23 10:55:30
    Temat: Czy sp. z o.o. musi mieć KRS?
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Witam, pytanie jak w tytule - czy sp. z o.o. musi mieć KRS?
    Czy informacja KRS zostaje zachowana przez jakiś okres jeżeli sp. z o.o.
    powiedzmy już nie istnieje?

    i rozwijając - jak ustalić co się dzieje z firma mając jej nip?

    pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-07-23 11:05:53
    Temat: Re: Czy sp. z o.o. musi mieć KRS?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Krzysiek wyskrobał(a):
    > Witam, pytanie jak w tytule - czy sp. z o.o. musi mieć KRS?

    Podchwytliwe pytanie. Zasadniczo tak, ale w fazie organizacyjnej, po
    zawarciu umowy spółki, może ona w zasadzie normalnie działać, ale nie jest
    wpisana do KRS. Okres ten może trwać do 6 miesięcy.

    > Czy informacja KRS zostaje zachowana przez jakiś okres jeżeli sp. z
    > o.o. powiedzmy już nie istnieje?
    >
    > i rozwijając - jak ustalić co się dzieje z firma mając jej nip?

    Jak spółka nie istnieje, to zostaje wykreślona z rejestru, jednak akta
    rejestrowe zostają w sądzie. Można ewentualnie próbować się do nich dostać.
    Mając numer NIP powinieneś być w stanie ustalić KRS, o ile spółka jest na
    tyle porządna, że go zgłosiła do rejestru -
    http://krs.cors.gov.pl/Rejestr.aspx

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-07-23 11:06:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysiek pisze:
    > Witam, pytanie jak w tytule - czy sp. z o.o. musi mieć KRS?

    Tak.

    > Czy informacja KRS zostaje zachowana przez jakiś okres jeżeli sp. z o.o.
    > powiedzmy już nie istnieje?

    Tak.

    > i rozwijając - jak ustalić co się dzieje z firma mając jej nip?

    www.stat.gov.pl/regon - wyszukiwarka po NIP i REGONie. Tylko aktualne
    firmy.

    Jest jeszcze internetowa baza KRS - również zlikwidowanych, czy też
    upadłych spółek
    http://cors.pl/index.php?goto=statyczne/krs/krs_wysz
    ukiwarka

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-07-23 11:19:29
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

> [...]
    > firmy.
    >
    > Jest jeszcze internetowa baza KRS - również zlikwidowanych, czy też

    Duże dzięki, gwoli wyjaśnienia to chyba spółka w momencie podpisywania
    umowy chyba reorganizowała się do Sp. zo.o. - według GUS to jest Sp.
    Cywilna....
    dziękuję raz jeszcze za pomoc, pozdrawiam
    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-07-23 15:03:21
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

    > Mając numer NIP powinieneś być w stanie ustalić KRS, o ile spółka jest na
    > tyle porządna, że go zgłosiła do rejestru -
    > http://krs.cors.gov.pl/Rejestr.aspx

    Z ciekawości sobie sprawdzałem swój NIP, spółka porządna podała NIP do KRS-u
    i qpa :) KRS nie jest porządny :)

    pzdr
    olo

  • 6. Data: 2009-07-23 15:20:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    olo wrote:

    > Z ciekawości sobie sprawdzałem swój NIP, spółka porządna podała NIP
    > do KRS-u i qpa :) KRS nie jest porządny :)

    Masz postanowienie o wpisaniu?
    Bo ja widzę po NIP w KRS spółkę z podanym NIP.

  • 7. Data: 2009-07-24 07:11:54
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    > Masz postanowienie o wpisaniu?
    > Bo ja widzę po NIP w KRS spółkę z podanym NIP.
    Chyba z rok temu, podczas wpisu dotyczącego sprzedaży akcji, KRS zażyczył
    sobie oryginału potwierdzenia zarejestrowania NIP. To kłopot bo dając im
    oryginał musiałem notarialnie uwierzytelnić kopie. Nie występowałem o
    uzupełnienie NIP a rejestr był przeniesiony z RHB i czasów kiedy NIP-ów nie
    było.

    pzdr
    olo

  • 8. Data: 2009-07-24 07:24:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    olo wrote:

> [...]
    > bo dając im oryginał musiałem notarialnie uwierzytelnić kopie. Nie
    > występowałem o uzupełnienie NIP a rejestr był przeniesiony z RHB i

    Ale widzisz, nie wnioskowałeś o wpisanie NIP do akt rejestrowych, to nie
    wpisali.
    Nie pamiętam dokładnie, ale był taki moment chyba w 2006, że jeden przepis
    wymagał złożenia
    czy przekazania do KRS numeru NIP, ale nie było przepisu odnośnie trybu
    przekazywania.
    Ja wtedy złożyłem normalnie informację do sekretariatu (nie na drukach
    sądowych, tylko zwykłym pismem)
    i jak uchwalili jakiś tam przepis organizacyjny, to dostałem postanowienie
    sądu o wpisaniu NIP do akt w rejestrze.
    Widać jak sam nie wnioskujesz, to nie wpisują. Nie odbywa się to z automatu,
    bo może jest jakaś kara
    za niedopełnienie i mogliby podreperować kasę?

  • 9. Data: 2009-07-24 07:44:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 09:24:30 +0200, cef napisał(a):

    > Nie odbywa się to z automatu, bo może jest jakaś kara za niedopełnienie
    > i mogliby podreperować kasę?

    Na dopisanie NIP do istniejących spółek był czas przez prawie półtora
    roku, od 2005 do 31 maja 2006 r.
    Teraz spółka ma obowiązek zgłosić NIP i REGON, nieodpłatnie.

    Tak, są grzywny za niedopełnienie obowiązku na wezwanie sądu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

  • 10. Data: 2009-07-24 07:59:23
    Od: "olo" <o...@o...pl>

> [...]
    > automatu, bo może jest jakaś kara
    > za niedopełnienie i mogliby podreperować kasę?
    Czyli można wystąpić z nieodpłatnym wnioskiem o uzupełnienie wpisu o NIP.
    Co do podreperowania kasy to chyba przy obecnych kosztach wypisów i wysokich
    taksach za wpisy powinni doskonale sobie radzić bez dodatkowych wpływów z
    niekonsekwentnej procedury. To dziwne że żądają oryginału jakiegoś dokumentu
    a po jego otrzymaniu nie uwzględniają go w swoim rejestrze.

    pzdr
    olo