  • 11. Data: 2007-09-18 20:27:23
    Temat: Re: Czy słusznie odmówiono mi wydania dokumentacji medycznej?
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

    > Aplikant radcowski "sobie" napisał.
    > Tak, przychodnia ma ci udostępnić dokumentację, np. na miejscu, a ty
    > sama możesz sobie zrobić choćby zdjęcia tego, jeśli nie chce ci się
    > zapłacić za zrobienie ksero.

    Zdaje się, że z ustawy co innego wynika, niż "sobie" napisałeś...
    Zdania, jak widać, są podzielone, więc chyba zanim poproszę
    panienkę z rejestracji o swoją dokumentację, wyślę do MZ pismo
    z prośbą o interpretację tych przepisów.
    W każdym razie dziękuję wszystkim za dobre chęci.
    Barbara.

  • 12. Data: 2007-09-18 22:35:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Barbara wrote:

> [...]
    > z prośbą o interpretację tych przepisów.
    > W każdym razie dziękuję wszystkim za dobre chęci.

    zdania nie są podzielone. Przepisy dotyczą przychodni, a nie ciebie.
    Przychodnia przed wypożyczeniem ci akt, ma obowiązek wykonać sobie ksero
    (aby nie ryzykować, że zgubisz) i ma to zrobić na swój koszt a nie
    obciążać cię tym.
    Nigdy przychodnia nie wyda ci oryginałów, tak żebyś sobie mogła wziąć i
    nie wrócić z nimi. Może ci dać ksero, ale za niego zapłacisz.

  • 13. Data: 2007-09-18 23:19:17
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

> [...]
    > Nigdy przychodnia nie wyda ci oryginałów, tak żebyś sobie mogła wziąć i
    > nie wrócić z nimi. Może ci dać ksero, ale za niego zapłacisz.

    Czyli dwie sprzeczne opinie na ten sam temat.... Która oparta
    o obowiązujące przepisy?

    Wnioskuję z tego, że jednak mam prawo dostać oryginał?
    Czyli panienka z rejestracji nie miała racji odmawiając mi
    wydania czy wypożyczenia dokumentacji medycznej?

  • 14. Data: 2007-09-19 00:29:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Barbara wrote:

    > Czyli dwie sprzeczne opinie na ten sam temat.... Która oparta
    > o obowiązujące przepisy?
    >
    > Wnioskuję z tego, że jednak mam prawo dostać oryginał?

    tak, jeśli gdzieś ci jest potrzebny oryginał możesz go wypozyczyć.

    > Czyli panienka z rejestracji nie miała racji odmawiając mi
    > wydania czy wypożyczenia dokumentacji medycznej?

    raczej się nie zrozumieliście kto co chce. czy wypożyczenia czy wydania
    czy jeszcze czegoś innego.