  • 51. Data: 2008-06-25 13:44:03
    Temat: Re: Czy reklamówki są zabronione?
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > Całe pokolenia tak latami robiły i żyły. Ja też jakoś żyję.

    Całe pokolenia również defekowały za stodołą i myły się raz na tydzień i też
    jakoś żyły. Ja jednakowoż wolę, jak to biali ludzie, korzystać z worka na
    śmieci, z którego nie wycieknie mi reszta zalewy po tuńczyku i nie musieć
    szorować kubła na śmieci po każdym wyrzuceniu, albowiem ponieważ z definicji
    chromolę uskutecznianie ekologii odbywające się z istotnym pogorszeniem mojej
    wygody.

    (Zawsze zazdrościłam ludziom o zaniżonych potrzebach co do wygody własnej.)

    --
    JoP

  • 52. Data: 2008-06-25 14:40:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jolanta Pers napisał(a):

    > Całe pokolenia również defekowały za stodołą i myły się raz na tydzień i też
    > jakoś żyły.

    Średnio 34,5 lat ;P

    j.

  • 53. Data: 2008-06-25 15:18:29
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Tristan pisze:

    > A czemu w zabite drzewa? Można w zabitą makulaturę.

    A makulatura się z bożego cudu wzięła ? :)

    > A poza tym:
    > a) drzewo można zasadzić nowe i urośnie (chyba że przeszkodzi mu stos

    hmm... nie wiem ile rośnie przeciętne drzewo i ile rozkłada się
    przeciętna reklamówka i jak się mają te czasy do siebie, więc tu nie
    zabieram głosu :)

    > walających się worków foliowych)
    > b) papier się rozłoży szybko

    no fakt, ale patrząc na ilość petów wszędzie w około (cholerni palacze)
    to papier też wcale się szybko nie "biodegraduje". Ja jestem jednak za
    foliami szybko rozkładającymi się. Nie ruszamy drzewek i znika to to
    równie szybko jak papier.

    Ogólnie w całej tej historii wkurza mnie to że większość sklepów
    traktuje to jako okazje do oszczędności a nie ekologi.

    Ostatnio w moim sklepiku osiedlowym (w Olsztynie przy starówce, może
    ktoś zna? Była Warmianka :) ) znikły torebki foliowe. Ja się pytam
    czemu, to sprzedawczyni mówi mi że chcą być ekologiczni. Więc pytam się
    czy dostanę inne torby, papierowe albo coś, a oni nie, ale sprzedają
    torby foliowe za 60 gr. Pytam się więc znowu czy są biodegradowalne, a
    pani sprzedawczynie - nie, ale są trwalsze (czyt. rozkładają się kolejne
    100 lat dłużej)...

    ech... w polsce to większość sklepów jest ekonomiczna a nie ekologiczna :D

  • 54. Data: 2008-06-25 16:52:15
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    > Wg http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19950640328:
    > Status aktu prawnego: uchylony

    Rzeczywiście. Dziś rzuciłem na to okiem w LexPolonice i wygląda na to, że
    przepisy te obowiązywały do końca 2002 roku. Przepraszam za wprowadzenie w
    błąd.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 55. Data: 2008-06-25 18:32:00
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    PlaMa pisze:

    > A makulatura się z bożego cudu wzięła ? :)

    > hmm... nie wiem ile rośnie przeciętne drzewo i ile rozkłada się
    > przeciętna reklamówka i jak się mają te czasy do siebie, więc tu nie
    > zabieram głosu :)
    Przeciez Ci podalem dwa posty wyzej linki i wartosci rozkladu reklamowki
    (rozklad reklamowki to okolo 300lat)

    ----------> www.varius.jawnet.pl <----------
    Oskar Wilde

  • 56. Data: 2008-06-25 18:36:19
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    > Ale mleko jest już zapakowane w karton, a cała zgrzewka pięknie wchodzi
    > pod
    > pachę ;P

    E tam, ja nie mówię o tygodniowych zakupach, bo wtedy biorę ze sobą większe
    torby czy skrzynkę. Mówię o zakupach codziennych, w drodze z pracy, kiedy
    kupuję karton mleka a nie zgrzewkę :)

    > Mnie dają "za free" (1 worek za 50 wydanych złotówek na zakupy)

    Hehe, no tak, za karton mleka, kilka bułek i jakieś owoce nie płacę 50 zł.
    Muszę pamiętać, żeby jakąś szmacianą siatkę zawsze mieć w torebce :)

    --
    Orka

  • 57. Data: 2008-06-25 18:37:21
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > pieniacz...

    Jak już mnie wyzywasz, to zadaj sobie chociaż tyle trudu, żeby robić to w
    odpowiedniej osobie :P

    --
    Orka

  • 58. Data: 2008-06-25 18:45:02
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Gabriel'Varius' pisze:

    > Przeciez Ci podalem dwa posty wyzej linki i wartosci rozkladu reklamowki
    > (rozklad reklamowki to okolo 300lat)

    ach :)
    Mnie tam i tak szkoda drzew.

    leave britn.. tfu, trees alone ;)

  • 59. Data: 2008-06-25 19:07:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Orka w <news:g3u391$sr6$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > torby czy skrzynkę. Mówię o zakupach codziennych, w drodze z pracy, kiedy

    Zakupy typu bułki i drożdżówki co rano o 6 robi teściowa i to jest jej
    problem w czym to przyniesie, a w zamian zięć robi ciężkie zakupy
    tygodniowe. W ten sposób odpada problem porwanych reklamówek przez kartonik
    mleka, a teściowa może zasuwać po zakupy z nieużywaną "darmową"
    biodegradowalną codziennie, choć i tak ją zawsze widuję z 10 letnią torbą
    zakupową ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 60. Data: 2008-06-25 19:57:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 25 czerwiec 2008 17:18
    (autor PlaMa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g3tnk9$2ct$1@inews.gazeta.pl>):

    > A makulatura się z bożego cudu wzięła ? :)

    Z tego co zamiast wywalić na wysypisko, się wtórnie przetworzyło.
    Jak ci się uda doprowadzić do likwidacji gazet, książek i ton wydruków
    biurowych na superluksusowym papierze prosto z baobabów, to będę głosował
    za workami.

    No ale i wykorzystasz je wielorazowo.

    --
    Tristan