-
11. Data: 2006-12-22 11:51:17
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: Przemek V <m...@p...onet.naszaojczyzna>
Przemek V napisa?(a):
> Darius napisa?(a):
>
>> 4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i
>> rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w
>> fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z
>> homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji (dokumentem
>> potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny -
>> tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy
>> przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do
>> ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ?
>
> Po pierwsze w Wlk. Brytanii jest pe?no aut z kierownica; z lewej strony
> wie;c domniemanie, z.e Anglik = RHD jest absolutnie b?e;dne. Po drugie w
> V5C nie ma z.adnej wzmianki o miejscu kierownicy. Lez.y obok mnie na
> biurku V5C od auta z kierownica; europejska; i NIE MA w nim z.adnej
> adnotacji o tym czy kierownica jest z lewej czy z prawej. Polska stacja
> diagnostyczna dokonuja;ca pierwszego przegla;du nie ma wie;c z.adnego
> dokumentu, który stwierdza?by z której strony w aucie by?a kierownica.
> Robi?em juz. 2 przegla;dy aut sprowadzonych z Anglii z oryginalna;
> europejska; kierownica; i diagnosta tylko sie; pyta? czy by?o cos'
> przek?adane - odpowiedz' brzmia?a nie i temat by? zamknie;ty.
Sorry za kodowanie. Ktos' tu cos' wczes'niej w jakims' badziewiu wys?a?.
-
12. Data: 2006-12-26 00:15:15
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: "see_you" <s...@g...pl>
Uzytkownik "Darius" <d...@y...ie> napisal
>a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji
> moze byc pojazd mechaniczny wyprodukowany w fabryce ?
> watpliwosci:
> 1. anglik jest pojazdem wyprodukowanym w fabryce a nie samem, czyli
> skladakiem, gdy spelnia homologacje i jest z nia zgodny.
> ....
Dobry czlowieku, cos takiego jak "fabryczne przystosowanie do ruchu
...stronnego"
nie istnieje, to zwykly wymysl debinych urzedasow, ktorzy w zyciu swoim nie
mieli
mozliwosci prowadzic samochodu z kierownica po innej stronie niz
w ich mniemaniu "wlasciwa".
Od dawien dawna jezdza sobie ludzie pojazdami z kierownica po lewej, prawej
i po srodku, i im to nie przeszkadza, bo na sprawnosc techniczna
i bezpieczenstwo nie ma to wiekszego wplywu
- obojetnie czy jezdza po prawej czy po lewej stronie.
Zrozumie to kazdy kto sam uzywa samochodow RHD i LHD,
wystarczy troche pojezdzic.
Nie wiem co chcialbys domniemywac na podstawie dowodu rejestracyjnego z UK
ale w swoim V5C nie znalazlem informacji o umiejscowieniu kierownicy
- bo i po cholere mialaby tam byc, a dla odroznienia od naszych
wszyskowiedzacych
cieci malinowych, tamtejsi urzednicy nie interesuja sie takimi pierdolami.
A na czesci zamienne to powinno sie przeznaczac urzedasow ktorym do glowy
przychodza
takie pomysly jak ograniczenia w rejestracji samochodow z przyczyny
umiejscowienia
kierownicy - no, moze za wyjatkiem mozgu, ten jest juz u nich bezuzyteczny.
Wesolych Swiat.
see_you
-
13. Data: 2006-12-26 00:48:25
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: "flex" <b...@w...pl>
"see_you" <s...@g...pl> wrote in message
news:emppjp$gi9$1@inews.gazeta.pl...
> Dobry czlowieku, cos takiego jak "fabryczne przystosowanie do ruchu
> ...stronnego"
> nie istnieje, to zwykly wymysl debinych urzedasow, ktorzy w zyciu swoim
> nie mieli
> mozliwosci prowadzic samochodu z kierownica po innej stronie niz
> w ich mniemaniu "wlasciwa".
> Od dawien dawna jezdza sobie ludzie pojazdami z kierownica po lewej,
> prawej
> i po srodku, i im to nie przeszkadza, bo na sprawnosc techniczna
> i bezpieczenstwo nie ma to wiekszego wplywu
widze ze chyba nie wiesz co mowisz, jestem posiadaczem toyoty RHD i jezdzac
w irlandii
nie wyobrazam sobie jezdzic normalnie autem LHD po pierwsze, zawsze bedzie
cie sciagalo
do osi jezdni, a czasem ci sie poje*ie strona i skonczysz jak wiele osob
ktore pomylily strony jadac
polskim autem, moge ci zapodac zdjecia jak kolesie z Pisza 2tyg. temu w
pon. czy wtorek w okolicach Cork,
bodajze 23 25 27 28 lat pomylili pasy i ciezarowka jadaca przepisowa
uderzyla w nich wszyscy zgineli,
smutne to ale tak to jest jesli ktos za bardzo chce oszczedzic i jezdzic
autem polskim w panstwach takich
jak japonia, irlandia anglia. ostatnio to widzialem juz asa takiego co na
krakowskich blachach jeszcze
czarnych przyjechal do irlandii zoltym maluchem, w sumie kazda blacha miala
inny kolor oprocz dachu i blach
mocowanych na stale :) przyjechac takim szrotem tu to jest wyczyn bezkitu :D
po trzecie wyprzedzanie
jest utrudnione a czasem niemozliwe bez pomocy drugiej osoby, po czwarte
branie ronda z prawej strony tez slyszalem takie cos :)
najgorsze jest to ze ludzie z polski litwy gina w autach z ich ojczyzny.
wiec nie sadze ze nie ma róznicy po
ktorej ma sie kiere. ja moge sie pochwalic takze ze jestem kozaczkiem co
jezdzi z tej i tamtej strony
i bez zadnego problemu, a balem sie ze bedzie mi sie mylilo :) przez
pierwsze minuty szukalem biegow na drzwiach ;)
minusem jest cofanie i lusterka, malo sie ich uzywa wiec czasami dluzej
schodzi parkowanie w miejscu jakim
bys autem z kiera po lewej stronie zrobil to na bank szybciej - takie moje
odczucia.
-
14. Data: 2006-12-26 11:18:27
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: "see_you" <s...@g...pl>
Użytkownik "flex" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> "see_you" <s...@g...pl> wrote in message
> news:emppjp$gi9$1@inews.gazeta.pl...
>
>> Dobry czlowieku, cos takiego jak "fabryczne przystosowanie do ruchu
>> ...stronnego"
>> nie istnieje, to zwykly wymysl debinych urzedasow, ktorzy w zyciu swoim
>> nie mieli
>> mozliwosci prowadzic samochodu z kierownica po innej stronie niz
>> w ich mniemaniu "wlasciwa".
>> Od dawien dawna jezdza sobie ludzie pojazdami z kierownica po lewej,
>> prawej
>> i po srodku, i im to nie przeszkadza, bo na sprawnosc techniczna
>> i bezpieczenstwo nie ma to wiekszego wplywu
>
> widze ze chyba nie wiesz co mowisz, jestem posiadaczem toyoty RHD i
> jezdzac w irlandii
> nie wyobrazam sobie jezdzic normalnie autem LHD po pierwsze, zawsze bedzie
> cie sciagalo
> do osi jezdni, a czasem ci sie poje*ie strona i skonczysz jak wiele osob
> ktore pomylily strony jadac
> polskim autem, moge ci zapodac zdjecia jak kolesie z Pisza 2tyg. temu w
> pon. czy wtorek w okolicach Cork,
> bodajze 23 25 27 28 lat pomylili pasy i ciezarowka jadaca przepisowa
> uderzyla w nich wszyscy zgineli,
> smutne to ale tak to jest jesli ktos za bardzo chce oszczedzic i jezdzic
> autem polskim w panstwach takich
> jak japonia, irlandia anglia. ostatnio to widzialem juz asa takiego co na
> krakowskich blachach jeszcze
> czarnych przyjechal do irlandii zoltym maluchem, w sumie kazda blacha
> miala inny kolor oprocz dachu i blach
> mocowanych na stale :) przyjechac takim szrotem tu to jest wyczyn bezkitu
> :D po trzecie wyprzedzanie
> jest utrudnione a czasem niemozliwe bez pomocy drugiej osoby, po czwarte
> branie ronda z prawej strony tez slyszalem takie cos :)
> najgorsze jest to ze ludzie z polski litwy gina w autach z ich ojczyzny.
> wiec nie sadze ze nie ma róznicy po
> ktorej ma sie kiere. ja moge sie pochwalic takze ze jestem kozaczkiem co
> jezdzi z tej i tamtej strony
> i bez zadnego problemu, a balem sie ze bedzie mi sie mylilo :) przez
> pierwsze minuty szukalem biegow na drzwiach ;)
> minusem jest cofanie i lusterka, malo sie ich uzywa wiec czasami dluzej
> schodzi parkowanie w miejscu jakim
> bys autem z kiera po lewej stronie zrobil to na bank szybciej - takie moje
> odczucia.
Skoro widzisz jak widzisz to prawdopodobnie masz kiepski wzrok
a objawia sie on tak jak choroba urzedasow
- problemem ze zrozumieniem tematu.
Przeczytaj co napisales - argumenty jakie podales
nie maja zadnego zwiazku z umiejscowieniem kierownicy,
za to wskazuja na przyzwyczajenia do ruchu po okreslonej stronie drogi.
Tego problemu nie rozwiazesz technicznie.
Osobiscie od roku jezdze samochodem sluzbowym po Londynie i okolicach,
i prywatnym - angielskim, po Europie i nie mam z tym zadnych problemow.
Problem z prowadzeniem innego auta zamyka sie w pierwszych kilku dniach
i dotyczy jedynie wyczucia szerokosci samochodu po odwrotnej stronie
niz zwykle, nic poza tym. Umiejscowienie kierownicy po stronie pobocza
a nie srodka drogi utrudnia nieco jedynie wyprzedzanie ciezarowek
i autobusow, nic poza tym - w UK prawo nie dyskryminuje
kierowcow chcacych jezdzic takimi samochodami, dyskryminuje ich jedynie
bezsensowne polskie prawo w Polsce.
Codziennie po UK jezdza tysiace polskich i kontynentalnych ciezarowek
z kierownica po lewej stronie i radza sobie bez problemow,
tak samo w odwrotnym kierunku. Bo tu nie ma zadnego technicznego
problemu, problem jest wylacznie mentalny, a moze nawet intelektualny...
Aby sie przekonac, wystarczy sprobowac i pojezdzic przez kilka miesiecy
autem z kierownica po drugiej stronie w ruchu prawo i lewostronnym.
see_you