-
1. Data: 2006-12-22 00:20:58
Temat: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: "Darius" <d...@y...ie>
a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji
moze byc pojazd mechaniczny wyprodukowany w fabryce ?
watpliwosci:
1. anglik jest pojazdem wyprodukowanym w fabryce a nie samem, czyli
skladakiem, gdy spelnia homologacje i jest z nia zgodny.
2. po przerobce kierownicy z prawej strony na lewa, pojazd nie jest
zgodny z fabryczna homologacja, a zatem nie jest juz pojazdem
wyprodukowanym w fabryce, a pojazdem zmontowanym , przerobionym w
warszatacie. Analogia to skladak - Sam
3. Czy stacja kontroli dokonujac badania takiego pojazdu po przerobce z
anglika bierze pod uwage fakt, ze taki pojazd nie jest zgodny z
homologacja fabryczna ?
4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i
rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w
fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z
homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji (dokumentem
potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny -
tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy
przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do
ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ?
powyzsze to jedynie zalozenia dla zadania pytania,
czy ministerstwo komunikacji moze wydac decyzje administracyjna o
uniewaznieniu rejestracji juz zarejestrowanych "przerobionych anglikow"
, gdy wejdzie w przyszlosci w posiadanie ekspertyzy prawnej, ze taka
rejestracja narusza prawo o ruchu drogowym, a w szczegolnosci
postanowienia o zakazie rejestracji "anglikow" i zakazie rejestracji
pojazdow nie wyprodukowanych w fabryce, czyli samow , skladakow.
Gdyby hipotetyczna decyzja zostala wydana w przyszlosci, to czy bedzie
mozliwe uzyskanie odszkodowania za pojazd, ktory utracil zdolnosc
rejestrowa, a tym samym jego wartosc to jedynie czesci zamienne ?
Zadanie tego pytania jest istotne, gdyz przerobka anglika z czesciami
kosztuje do 5000 zl, co stanowi kwote za ktora mozna kupic uzywany
samochod, fabrycznie przystosowany do ruchu prawostronnego.
Temat jest wazny, gdyz do Polski naplywaja tysiace "anglikow" i albo sa
przeznaczane na czesci zamienne, albo przerabiane do ruchu
prawostronnego.
W wydzialach komunikacji i innych urzedach pozostaja dokumenty o ich
pochodzeniu z UK, a zatem o ich domniemanej lewostronnosci, czyniacej z
nich pojazdy niepodlegajace procedurze rejestracji w Polsce, za
wyjatkiem zgody wydawanej indywidualnie przez ministerstwo.
Czy moze tak byc, ze rosnacy naplyw "anglikow" doprowadzi jednak do
tolerowania rejestracji w Polsce pojazdow fabrycznie przystosowanych do
uchu lewostronnego, jak np. we Francji
i zadne zagrozenia uniewaznienia rejestracji z urzedu nie istnieja
teraz, ani w przyszlosci,. w oparciu o zasade uznania praw nabytych.
-
2. Data: 2006-12-22 00:32:04
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Darius,
Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
trolujesz?
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
-
3. Data: 2006-12-22 00:33:23
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: theStachoo <...@...3>
Witam!
> Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
> trolujesz?
oldschool :)
--
TheStachoo
-
4. Data: 2006-12-22 00:35:52
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
Darius napisał(a):
> a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji
Jeepa kupiłeś ?
--
|______ Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500
(Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl
-
5. Data: 2006-12-22 00:49:42
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: "Pablo" <P...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
news:1782836347.20061222013204@pik-net.pl...
> Hello Darius,
>
> Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
> trolujesz?
>
Expert expertem :) ale poruszony temat jest jak najbardziej na czasie. Prawo
nie moze dzialac wstecz ale moga zakazac rejestracji przerobionych
anglikow.
Picasso
-
6. Data: 2006-12-22 01:37:51
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: "la-la" <d...@y...ie>
Pablo wrote:
> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> news:1782836347.20061222013204@pik-net.pl...
> > Hello Darius,
> >
> > Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
> > trolujesz?
> >
>
> Expert expertem :) ale poruszony temat jest jak najbardziej na czasie. Prawo
> nie moze dzialac wstecz ale moga zakazac rejestracji przerobionych
> anglikow.
>
> Picasso
W niektorych rejonach kraju wydzialy komunikacji juz wprowadzaja
obowiazek okazania i dolaczenia do dokumentow rejestrowych opinii
rzeczoznawcy , o zgodnosci "przerobki anglika" z obowiazujacym prawem i
stanem wiedzy i techniki (prawem o ruchu drogowym).
Tutaj mozna domniemywac usilowania przeniesienia obowiazku dowodzenia
"fabrycznosci" pojazdu z urzedu na rzeczoznawce.
Ciekawe, czy byly wydane juz takie opinie, ze przerobka jest niezgodna
z fabryczna homologacja, a zatem tak "przerobiony anglik" jest
"niefabryczny" , poniewaz nie zostal wyprodukowany w fabryce , a zatem
nie moze zostac zarejestrowany.
Jest to stary temat skladaka.
Po ilu zmianach, samochod jest nadal uznawany za samochod wyprodukowany
w fabryce.
A po jakich staje sie samem, skladakiem ?
W Niemczech ten temat jest jasny i oczywisty.
Kazda zmiana wymaga wpisu do dowodu rejestracyjnego i opinii
rzeczznawcy lub stacji kontroli pojazdow, o jej zgodnosci,
dopuszczalnosci na podstawie obowiazujacego prawa o ruchu drogowym
(podobnie w Austrii, Szwajcarii).
-
7. Data: 2006-12-22 01:51:16
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 22 Dec 2006 01:49:42 +0100, Pablo wrote:
>Expert expertem :) ale poruszony temat jest jak najbardziej na czasie. Prawo
>nie moze dzialac wstecz ale moga zakazac rejestracji przerobionych
>anglikow.
Tyle ze moze sie okazac ze nic nie trzeba zmieniac - czyli ze
obowiazujace przepisy zakazuja/nie pozwalaja na rejestracje,
a decyzje o rejestracji wydano bezprawnie ..
Gwoli uspokojenia - wiekszosc tych pojazdow jest homologowana w wersji
LHD i przez przerobke doprowadzono je do stanu zgodnego z ta
homologacja.
Jeep tak nie przejdzie :-)
J.
-
8. Data: 2006-12-22 08:23:30
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
news:1782836347.20061222013204@pik-net.pl...
> Hello Darius,
>
> Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
> trolujesz?
No co ty, to nie on ;-)
--
Pozdrawiam :-)
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl
-
9. Data: 2006-12-22 08:26:17
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> napisał w
wiadomości news:emf93e$b88$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Darius napisał(a):
>> a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji
>
> Jeepa kupiłeś ?
Jeep nie Jeep teoretycznie przywozisz angola, przerabiasz we własnym
zakresie, robisz przegląd, rejestrujesz... w razie "wpadki" robisz takie
OO oczy i mówisz, że taki kupiłeś w Anglii, a tam strasznie mało
przerobionych, nie wiem czy przejdzie... ale pomysł dobry, z resztą jak
chcą rzeczoznawcę, to niech zapłacą... albo ścigają tych, co przegląd
podbili ;-)
--
Pozdrawiam :-)
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl
-
10. Data: 2006-12-22 11:50:18
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Od: Przemek V <m...@p...onet.naszaojczyzna>
Darius napisa?(a):
> 4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i
> rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w
> fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z
> homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji (dokumentem
> potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny -
> tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy
> przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do
> ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ?
Po pierwsze w Wlk. Brytanii jest pe?no aut z kierownica; z lewej strony
wie;c domniemanie, z.e Anglik = RHD jest absolutnie b?e;dne. Po drugie w
V5C nie ma z.adnej wzmianki o miejscu kierownicy. Lez.y obok mnie na
biurku V5C od auta z kierownica; europejska; i NIE MA w nim z.adnej
adnotacji o tym czy kierownica jest z lewej czy z prawej. Polska stacja
diagnostyczna dokonuja;ca pierwszego przegla;du nie ma wie;c z.adnego
dokumentu, który stwierdza?by z której strony w aucie by?a kierownica.
Robi?em juz. 2 przegla;dy aut sprowadzonych z Anglii z oryginalna;
europejska; kierownica; i diagnosta tylko sie; pyta? czy by?o cos'
przek?adane - odpowiedz' brzmia?a nie i temat by? zamknie;ty.