  • 11. Data: 2009-11-03 17:55:33
    Temat: Re: Czy przysluguje 13-ta pensja?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:148wqcyo8dyps.dlg@kapselek.net Kapsel
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Tak, wkurza mnie to, jak i cała budżetówka
    Musisz więc chodzić ciągle wkurzony, ale to twoja sprawa, zarabiaj na zawał.
    Chyba nie bardzo rozumiesz czasy w których przyszło ci żyć - wszak w całym
    świecie podział na sferę produkcyjną, usługową i budżetową istnieje od setek
    lat. To zupełnie normalne na pewnym etapie rozwoju cywilizacyjnego. Nie
    wypada cofać się w postrzeganiu świata do poziomu członka wspólnoty
    pierwotnej.

    > bez sensu są tutaj debaty nt. słuszności czyichś przywilejów.
    Może nie są tak całkiem bez sensu? Przecież te rzekome "przywileje"
    (właściwy termin: uprawnienia) wynikają właśnie z przepisów prawa.

    > Problemem jest ustawodawstwo, które pozwala m.in. a
    > 13-stki i inne bzdury, a nie ludzie którzy z danych im praw usiłują
    > skorzystać.
    Co dla jednych bzdurą, dla innych ma sens. Jest to względne.
    Ale pewne jest że ci, którzy uważali coś za bzdurę byli jednak zbyt kiepscy,
    zbyt słabi aby nie dopuścić do wprowadzenia tego.
    A może po prostu nie mają racji?

    > Byłoby ciężko się unieść dumą i nie przyjąć pieniędzy, prawda?
    Zależy komu i zależy w jakich okolicznościach.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2009-11-03 19:33:06
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    >W wiadomości news:hcpov5$g0d$1@news.onet.pl Konrad <k...@p...onet.pl>

    > Cóż za idiotyczny w swym uproszczeniu wniosek.
    > BTW - zabronił byś w imie swych "poglądów" np. swojej bezproduktywnej
    > żonie skorzystania z macierzyńskiego czy wychowawczego?
    > Przecież to także z moich podatków.

    No offence ale czy jesteś całkowicie sprawny intelektualny? ALEŻ OCZYWIŚCIE
    że jeżeli jest bezproduktywna to nie ma żadnego prawa doić pieniędzy z ludzi
    którzy je zarabiają na przyjemność samodzielnego wychowywania dziecka bo
    akurat na to ma ochotę. Ja pracuję na siebie, moje dzieci i moją żonę bo to
    jest jedyn zdrowe podejście - reszta to socjalizm który ekonomicznie
    wcześniej czy później musi zbankrutować (a lepiej wcześniej - dla tych
    "bezproduktywnych" też). Oczywiście można przeciez odłożyć kase wcześniej
    albo np. ubezpieczyć się na taką sytuację ale po co skoro państwo za chorobę
    zwaną "ciąża" i "niemowlę" płaci kase - trzeba by być frajerem (albo
    zwyczajnie uczciwym - ale po co - przeciez takie jest "prawo").

    Konrad

  • 13. Data: 2009-11-03 20:05:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hcq0hj$5q5$1@news.onet.pl Konrad <k...@p...onet.pl>
    pisze:

    > No offence ale czy jesteś całkowicie sprawny intelektualny?
    Tego nie wiem, ale na pewno bez porównania bardziej niż ty.

> [...]
    > pieniędzy z ludzi którzy je zarabiają na przyjemność samodzielnego
    > wychowywania dziecka bo akurat na to ma ochotę.
    Właśnie o prawach tu mówimy. I te prawa _są_ - nawet jak ci się nie
    podobają, co jest zresztą bez znaczenia, o czym niżej.
    Tak na marginesie - co tobie się wydaje, że oznacza określenie
    "bezproduktywna/y"?

    > Ja pracuję na siebie,
    Ona też.

    > moje dzieci i moją żonę bo to jest jedyn zdrowe podejście
    Ona robi dokładnie to samo.

    > - reszta to
    > socjalizm który ekonomicznie wcześniej czy później musi zbankrutować (a
    > lepiej wcześniej - dla tych "bezproduktywnych" też).
    Na szczęście to tylko twoje zdanie.
    Czy ty jesteś ślepy? Na całym świecie są tacy, co produkują srubę (jak ty),
    tacy którzy tę srubę wkręcają choc jej nie zrobili (usługi) oraz tacy,
    którzy biorą kasę za to, abyście to robili należycie (instytucje budżetowe).
    Tak są zorganizowane społeczeństwa (jednostki społecznie niedostosowane,
    nienadążające, nierozumiejące wypadają na margines, są leczone bądź
    izolowane - o ironio - za ich własne pieniądze, co notabene uważam za
    prawidłowe).
    Zaś jak czytam żenujący bełkot i chorą retorykę o "socjalizmie", proroctwa
    "jasnowidzów" o upadku, to już właściwie wiadomo z kim sprawa...

> [...]
    > sytuację ale po co skoro państwo za chorobę zwaną "ciąża" i "niemowlę"
    > płaci kase - trzeba by być frajerem (albo zwyczajnie uczciwym - ale po
    Również uważam, że uprawnienia związane z rodzicielstwem są w naszym kraju
    (i nie tylko) nadmiernie rozbudowane (dotyczy to przede wszystkim
    pełnopłatnego i długotrwałego urlopu wychowawczego). Jest znacznie więcej
    takich przesadnych IMO uprawnień (choćby absurdalnie uprzywilejowana -
    podatki! - pozycja kleru katolickiego, zapisy końkordatu). Ale cóż - kto był
    mocny ten sobie prawa wywalczył.
    A tobie i garstce twoich braciom w poglądach nie poszło więc możesz tylko
    ględzić i przepowiadać, ale tyrać i płacisz musisz, będziesz i słusznie.
    Robi ci różnicę w jakim kraju?
    Tak to jest...

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2009-11-03 20:30:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jotte pisze:

    > Również uważam, że uprawnienia związane z rodzicielstwem są w naszym
    > kraju (i nie tylko) nadmiernie rozbudowane (dotyczy to przede wszystkim
    > pełnopłatnego i długotrwałego urlopu wychowawczego).

    To są takie urlopy?

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-11-03 20:41:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hcq3sg$fqf$1@news.onet.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > To są takie urlopy?
    Jebłem(sic!) się - macierzyńskiego.
    Ale toście, towarzyszu, nie wiedzieli?
    Na macierzyńskim zasiłek wynosi 100% wynagrodzenia (albo podstawy).
    A na wychowawczym można pracować (a przy niskich dochodach, kwoty nie
    pamietam na osobę, brać coś z ZUSu i to przez 2 lata chyba).

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2009-11-03 21:49:31
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 3 Nov 2009 21:05:40 +0100, Jotte napisał(a):

    > Tak na marginesie - co tobie się wydaje, że oznacza określenie
    > "bezproduktywna/y"?

    Mogło mu np chodzić o to, że większość czasu siedziała w domu a nie w
    pracy, a liczy na przywileje takie jak ci co pracowali cały czas.
    --
    marcin

  • 17. Data: 2009-11-03 23:19:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ycb2cxfu9mt2$.dlg@piki.fixed zly
    <b...@N...fm> pisze:

    > Mogło mu np chodzić o to, że większość czasu siedziała w domu a nie w
    > pracy, a liczy na przywileje takie jak ci co pracowali cały czas.
    Zeznajesz za niego? Niech sam zeznaje jeśli zechce.
    A co do twojego ujęcia kwestii - jeśli na podstawie jakiegoś przepisu
    miałaby do tego prawo (de facto prawie na pewno nie ma), to czemu miała by z
    niego nie skorzystać? Bo byle komuś się to nie podoba? No, bez jaj.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2009-11-04 07:03:20
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 4 Nov 2009 00:19:40 +0100, Jotte napisał(a):

    > Zeznajesz za niego? Niech sam zeznaje jeśli zechce.

    Nie zeznaje. Wydawało się, że nie zrozumiałeś tego co pisze, więc uznałem,
    że trzeba Ci pomóc.

    > A co do twojego ujęcia kwestii - jeśli na podstawie jakiegoś przepisu
    > miałaby do tego prawo (de facto prawie na pewno nie ma), to czemu miała by z
    > niego nie skorzystać? Bo byle komuś się to nie podoba? No, bez jaj.

    A niech korzysta, ale przynajmniej niech sama sobie w kadrach załatwi, bo
    to trocheę niesmacznie jeszcze się o to publicznie dopytywac. Oczywiście
    IMVHO
    --
    marcin

  • 19. Data: 2009-11-04 07:40:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jotte pisze:

    > Jebłem(sic!) się - macierzyńskiego.

    > Ale toście, towarzyszu, nie wiedzieli?

    O macierzyńskich oczywiście wiedziałem.

    > Na macierzyńskim zasiłek wynosi 100% wynagrodzenia (albo podstawy).

    Bardzo dobrze.

    > A na wychowawczym można pracować (a przy niskich dochodach, kwoty nie
    > pamietam na osobę, brać coś z ZUSu i to przez 2 lata chyba).

    Jak dochód na osobę jest bardzo niski.

    --
    spp

  • 20. Data: 2009-11-04 08:37:57
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2009 18:23:48 +0100, Konrad napisał(a):

    > A nie wkurza cie że kobitka która ma posade z twoich podatków (czyli jest
    > całkowicie bezproduktywna) i pracowała przez 2 miesiące w ciągu całego roku
    > pyta o 13 pensję (też nie płaconą z finduszy Caritasu) ?

    Mnie nie wkurza - ustawiła się to ma. Stara zasada "dają to bierz, biją to
    uciekaj".
    A Ty podatków przecież nie musisz płacić - możesz wybrać.

    Henry