  • 31. Data: 2010-04-16 06:07:48
    Temat: Re: Czy prawo może nakładać niewykonalny obowiązek? (A. 78 p.4 KD)
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 15:00:49 +0200, Johnson napisał(a):

    > Powiedziałem że jest?
    > Podałem sposób na "wykonalność" obowiązku.

    Umiesz sie przenosic w czasie?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 32. Data: 2010-04-16 06:43:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Umiesz sie przenosic w czasie?

    A krasnoludki jedzą marchewkę ?

    --
    @2009 Johnson

  • 33. Data: 2010-04-16 07:16:20
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 15, 2:11 pm, Pyrtek <u...@n...com> wrote:
    > "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    > oznaczonym czasie"
    >
    > Byłem pijany, nie pamiętam kto mnie odwoził (to nie przestępstwo). Może
    > to była Asia, Basia, albo Czesia (jedyne trzeźwe na tej imprezie) i
    > zaparkowała na kopercie. Oczywiście żadna z nich się nie przyzna, któraś
    > kłamie.
    >
    > Czy można mnie karać za niedopełnienie niewykonalnego obowiązku
    > wyręczania organów wymiaru prawa w ustalaniu winnego wykroczenia?

> [...]

    Idac Twoim tokiem rozumowania nalezy uznac, ze nie da sie wykonac
    zadnego z obowiazkow okreslonych w przepisach. Ogolnie cale prawo o
    kant dupy mozna potluc bo przy kazdym przepisie mozna by sie
    tlumaczyc, ze nawalilem sie jak zwierze i nie wiem co zrobilem/
    zapomnialem cos zrobic etc.

    Inna sprawa, ze Twoj przyklad ni jak sie ma do przepisu - jak byles
    nawalony i nieprzytomny to sila rzeczy nikomu nie uzyczyles pojazdu.

  • 34. Data: 2010-04-16 11:49:58
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    BK pisze:

> [...]
    > kant dupy mozna potluc bo przy kazdym przepisie mozna by sie
    > tlumaczyc, ze nawalilem sie jak zwierze i nie wiem co zrobilem/

    Nie myl przestępstw (czynów) popełnionych w stanie niepoczytalności, w
    który sprawca sam się wprowadził (np zadźganie kolegi w delirce bo
    widziałem jak go pyton dusi i chciałem mu pomóc) - wtedy podtrzymana
    jest pełna odpowiedzialność za czyny - z legalnym, dozwolonym,
    kontrolowanym stanem, w którym nie pamięta się szczegółów.
    Niepamiętanie, a więc niemożność wskazania komu udostępniłem - nie może
    być czynem karalnym.

    A prawo - masz rację. Mamy takie, że o kant...

    > Inna sprawa, ze Twoj przyklad ni jak sie ma do przepisu - jak byles
    > nawalony i nieprzytomny to sila rzeczy nikomu nie uzyczyles pojazdu.

    Hm... może jeszcze jest przed Tobą parę doświadczeń w tej dziedzinie ;)
    Problem polega na tym, że wiele ludzi w stanie nawet głębokiego upojenia
    alkoholowego zachowuje się spokojnie i racjonalnie, ale po wytrzeźwieniu
    nie pamiętają całych epizodów.

    Hipotetyzując: Byłem nawalony, zapytałem kto mnie odwiezie, upewniłem
    się, że ta osoba jest trzeźwa, dałem jej więc kluczyki - ale ni cholery
    nie pamiętam kto to był! Tym bardziej nie mógłbym oskarżyć niewinnego
    człowieka.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 35. Data: 2010-04-16 11:53:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-16 13:49, Pyrtek pisze:

> [...]
    > jest pełna odpowiedzialność za czyny - z legalnym, dozwolonym,
    > kontrolowanym stanem, w którym nie pamięta się szczegółów.
    ^^^^^^^^^^^^^

    ROTFL. :)

    > Hipotetyzując: Byłem nawalony, ... upewniłem się, że ta osoba jest trzeźwa

    ROTFL2 :):)

    --
    spp

  • 36. Data: 2010-04-16 12:54:04
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^
    >
    > ROTFL. :)

    > ROTFL2 :):)

    Z czego właściwie ten śmiech ? Stan silnego upojenia alkoholowego może
    powodować zaniki pamięci polegające właśnie na tym, że było się w stanie coś
    robić a po otrzeźwieniu zupełnie tego nie pamięta, czyli "urwanie filmu"
    znacznie wcześniej niż się "zostało pod stołem". Do samej zdolności
    kontolowania się ma się to tak sobie. Na pewno nie jest się tak sprawnym jak
    gdy się jest trzeźwym, ale na tyle, że można wrócić do domu przejeżdżając
    samochodem całe miasto.

  • 37. Data: 2010-04-16 12:57:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-16 14:54, niusy.pl pisze:

    > Na pewno nie jest się
    > tak sprawnym jak gdy się jest trzeźwym, ale na tyle, że można wrócić do
    > domu przejeżdżając samochodem całe miasto.

    Potrafię sobie też wyobrazić iż można się tak nawalić że taką samą
    podróż można odbyć samolotem - i to z międzylądowaniami. :)

    --
    spp

  • 38. Data: 2010-04-16 13:47:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.04.2010 13:49), Pyrtek wrote:

> [...]
    > kontrolowanym stanem, w którym nie pamięta się szczegółów.
    > Niepamiętanie, a więc niemożność wskazania komu udostępniłem - nie może

    Czyli jeżeli np. mam złożyć PIT do końca kwietnia, ale się nawalę i
    złożę dopiero w maju to jestem w porządku?

    Albo przyjdzie mi strażnik/policjant wypisać mandat za nieutrzymanie w
    porządku chodnika przed posesją - to mówię mu "nawalony byłem, nie
    mogłem sprzątac" i jestem kryty?

    Prawo nakłada na ciebie wiele obowiązków, które trudno wypełnić w stanie
    upojenia alkoholowego.

    [..]

> [...]
    > się, że ta osoba jest trzeźwa, dałem jej więc kluczyki - ale ni cholery
    > nie pamiętam kto to był! Tym bardziej nie mógłbym oskarżyć niewinnego

    Skoro byłeś na tyle przytomny żeby sprawdzić że osoba jest trzeźwa,
    mogłeś - wiedząc o tym że masz obowiązek wiedzieć komu i kiedy
    udostępniłeś samochód - zanotować to sobie i np. wsadzić do dowodu.

    Notatki to remedium na słabą pamięć znane i stosowane od wieków.

    p. m.

  • 39. Data: 2010-04-17 12:44:21
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Pyrtek" <u...@n...com> napisał w wiadomości

    >Niepamiętanie, a więc niemożność wskazania komu udostępniłem - nie może być
    >czynem karalnym.

    Niepamiętanie które jest niedopełnieniem obowiązku-może jak widać.
    Niepamiętanie o zapaleniu świateł również.
    Masz kiepską pamięć to sobie zapisuj, byleś na rządanie był w stanie
    wskazać osobę której dałeś auto. I tylko tyle, przepis prosty jak budowa
    cepa.

  • 40. Data: 2010-04-17 19:34:16
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

> [...]
    > udostępniłeś samochód - zanotować to sobie i np. wsadzić do dowodu.
    >
    > Notatki to remedium na słabą pamięć znane i stosowane od wieków.

    A skąd wiedziałby, że ją sobie zostawił ?