  • 41. Data: 2008-05-27 08:17:32
    Temat: Re: Czy policja ma racje?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Tristan pisze:
    > Co nie zmienia faktu, że Policja nie ma podstaw prawnych do poszukiwania
    > niezbyt moralnego znalazcy.

    ma

    KG

  • 42. Data: 2008-05-27 08:19:24
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > IMVHO pytanie powinno brzmieć: jakie są sankcje za *nie*zastosowanie się
    > do przepisów art.183 KC?

    art.125 kodeksu wykroczeń
    a w niektórych sytuacjach przestępstwo polegające na przywłaszczeniu
    rzeczy znalezionej

    KG

  • 43. Data: 2008-05-27 08:44:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 27 maj 2008 10:17
    (autor kam
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1gg2o$cer$1@inews.gazeta.pl>):

    jakie?

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 44. Data: 2008-05-27 11:37:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No ale wiedziałeś komu. A tu znalazca może nie wiedzieć.

    nie, nie wiedzialem. Zamiast od razu wylaczyc telefon, zalazlem w ksiazce
    kogos charakterystyczego (mama, tata) i zadzwonilem.
    Nie wiem co bym zrobil, gdybym znalazl wylaczony - da sie jaos ustalic
    wlasciciela?

    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy
    potrafią zepsuć stalową kulę...
    Pszemol: No to jest nas dwu...

  • 45. Data: 2008-05-27 14:45:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 27 May 2008 11:37:31 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > nie, nie wiedzialem. Zamiast od razu wylaczyc telefon, zalazlem w ksiazce
    > kogos charakterystyczego (mama, tata) i zadzwonilem.

    Ja miałem podobnie, tyle że z portfelem - znalazłem w środku kwitek
    z adresem w innym mieście, na informacji tpsa podali mi numer telefonu,
    zadzwoniłem, odebrali rodzice i przekazali córce mój adres, pół
    godziny później przyszła go odebrać.

    > Nie wiem co bym zrobil, gdybym znalazl wylaczony - da sie jaos ustalic
    > wlasciciela?

    Karteczka z ogłoszeniem w miejscu zgubienia może pomóc.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 46. Data: 2008-05-27 16:03:25
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    wiadomości news:27052008.61A32CB9@budzik61.poznan.pl...

    > Nie wiem co bym zrobil, gdybym znalazl wylaczony - da sie jaos ustalic
    > wlasciciela?

    Jest możliwość, że niektóre kontakty są zapisane w pamięci telefonu, a nie
    na karcie sim. Wówczas wsytarczy włożyćswoja karte i sprawdzić ksiązkę tel.

    Pozdrawiam Przemek

  • 47. Data: 2008-05-27 19:59:00
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Tristan pisze:

    > jakie?

    niezgłaszając znalezienia rzeczy popełnia wykroczenie
    trzeba tylko znaleźć sprawcę ;)

    KG

  • 48. Data: 2008-05-28 09:52:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Przez 10 minut do momentu zmiany IMEI?
    > Poza tym, nie ma tu złodzieja ani nieuczciwego, można dyskutować ew. o
    > niemoralnym.

    zalozmy ze kupujesz telefon w komisie. Wszystko dziala cacy. Po tygodniu
    telefon zostaje zablokowany, bo byl skradziony i siec zablokowala IMEI
    (mozna to z czegos wywnioskowac ze zostalo zablokowany z takiego powodu
    numer???). Co robisz?

    "W demokracji wolno głupcom głosować,
    w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell

  • 49. Data: 2008-05-28 09:57:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 28 maj 2008 11:52
    (autor Budzik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <2...@b...poznan.pl>):

> [...]
    > telefon zostaje zablokowany, bo byl skradziony i siec zablokowala IMEI
    > (mozna to z czegos wywnioskowac ze zostalo zablokowany z takiego powodu

    No właśnie. Sam widzisz, że blokowanie IMEI to tylko robienie na złość
    uczciwym i moralnym.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 50. Data: 2008-05-28 10:00:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 27 maj 2008 21:59
    (autor kam
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1hp5v$mos$1@inews.gazeta.pl>):

    > niezgłaszając znalezienia rzeczy popełnia wykroczenie
    > trzeba tylko znaleźć sprawcę ;)

    A komu się zgłasza? Bo ostatnio znalazłem worek foliowy pod blokiem.
    Podejrzewam, że cenny....
    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com