  • 31. Data: 2008-05-26 18:23:04
    Temat: Re: Czy policja ma racje?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No i kul. Zgubiłeś, ktoś znalazł. Normalna kolej rzeczy.

    smutne...
    ja chyba jakis nienormalny jestem bo juz dwarazy oddawalem znaleziony
    telefon...

    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
    Francois La Rochefoucauld

  • 32. Data: 2008-05-26 18:41:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Co najwyżej może dać (ale nie wiem czy musi), że taki a taki ZGŁOSIŁ fakt
    > utraty a nie O UTRACIE. Jak urzędnik może zaświadczać coś o czym nie może
    > wiedzieć. A może zgłaszający ma ten telefon pod siedzeniem w samochodzie?

    To był skrót myślowy.

  • 33. Data: 2008-05-26 19:10:29
    Od: "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    Bardzo dziekuje wszystkim za dyskusje.
    Czegos sie dowiedzialem, nauczylem.

    Pozdrawiam.
    Maurycy.

  • 34. Data: 2008-05-26 19:19:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 26 maj 2008 20:23
    (autor Budzik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <2...@b...poznan.pl>):

    > smutne...
    > ja chyba jakis nienormalny jestem bo juz dwarazy oddawalem znaleziony
    > telefon...

    No ale wiedziałeś komu. A tu znalazca może nie wiedzieć.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 35. Data: 2008-05-26 19:59:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > No ale wiedziałeś komu. A tu znalazca może nie wiedzieć.

    Chcieć to móc. Wystarczy nie wyłączać telefonu i poczekać
    aż właściciel sam zadzwoni. Ewentualnie zadzwonić na jakiś
    kontakt zapisany w aparacie. Albo odnieść na policję.

  • 36. Data: 2008-05-26 20:27:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 26 maj 2008 21:59
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1f4qq$tce$1@news.onet.pl>):

    > Chcieć to móc. Wystarczy nie wyłączać telefonu i poczekać
    > aż właściciel sam zadzwoni. Ewentualnie zadzwonić na jakiś
    > kontakt zapisany w aparacie. Albo odnieść na policję.

    Co nie zmienia faktu, że Policja nie ma podstaw prawnych do poszukiwania
    niezbyt moralnego znalazcy.

    Nie bardzo też wiem, co chce uzyskać Posiadacz Urycego poprzez zablokowanie
    numeru IMEI, przecie mu to telefonu nie zwróci.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 37. Data: 2008-05-26 20:49:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > Nie bardzo też wiem, co chce uzyskać Posiadacz Urycego poprzez
    > zablokowanie
    > numeru IMEI, przecie mu to telefonu nie zwróci.

    Kara za zabójstwo też nikomu życia nie wróci.

  • 38. Data: 2008-05-26 20:56:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 26 maj 2008 22:49
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1f7oi$6to$1@news.onet.pl>):

    > Kara za zabójstwo też nikomu życia nie wróci.

    No i? Ale blokada IMEI to żadna kara dla nikogo. jak również nie widzę tu
    zabójstwa.
    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 39. Data: 2008-05-27 06:26:04
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > No i? Ale blokada IMEI to żadna kara dla nikogo.

    Blokada aparatu powoduje, że nieuczciwy znalazca, złodziej lub
    paser nie skorzysta z tego aparatu. Gdyby było to nagminne to
    kradzież by nie popłacała i mało kto sięgałby po cudzy aparat.
    A więc byłby to nie tylko odwet na sprawcy ale i prewencja.

    > jak również nie widzę tu zabójstwa.

    Ja też. Ale analogii też nie widzisz?

  • 40. Data: 2008-05-27 06:46:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 27 maj 2008 08:26
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1g9hu$25a$1@news.onet.pl>):

    > Blokada aparatu powoduje, że nieuczciwy znalazca, złodziej lub
    > paser nie skorzysta z tego aparatu.

    Przez 10 minut do momentu zmiany IMEI?
    Poza tym, nie ma tu złodzieja ani nieuczciwego, można dyskutować ew. o
    niemoralnym.

    > Gdyby było to nagminne to
    > kradzież by nie popłacała i mało kto sięgałby po cudzy aparat.

    No i też w wypadku kradzieży sieć blokuje. Aczkolwiek -- skuteczność tego
    jest żadna.

    > Ja też. Ale analogii też nie widzisz?

    Nie.

    --