  • 11. Data: 2002-02-05 10:48:07
    Temat: Re: Czy policja ma prawo?
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:3c5ee8a3.1091886@news.onet.pl...

    > Nie 'z ustawy' i nie 'o Policji', a rozporz. RM w sprawie trybu
    > legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania kontroli osobistej oraz
    > przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez policjantów.
    >
    > Artur Golański

    Mój Drogi,
    Powinieneś wiedzieć, iż :
    1) zgodnie z art. 31 ust. 1 pkt. 3 Konstytucji "Ograniczenia w zakresie
    korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanowione tylko w
    ustawie". Prawo do nietyjalności osobistej i nienaruszlanego prawa własności
    nie mogą być zatem ograniczone rozporządzeniem.
    2) Rozporzadzenie jest aktem podustawowym tzn., że dla wydania
    rozporządzenia konieczna jest delegacja ustawowa. Rozporzadzenie może
    jedynie konkretyzować postanowienia ustawy.
    3) Skoro powołujesz się na rozporządzenie to przeczytaj jego pierwsze
    zdanie:"Na podstawie art. 15 ust. 8 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o
    Policji (...) zarządza się, co następuje:"

    A więc jednak "z ustawy" i jednak "o Policji"... ;-)

  • 12. Data: 2002-02-05 20:22:51
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał:

    >Nie pisalem o trybie przeszukania a o prawie do niego.
    1. Zgoda. Prawo o którym mowa ('Policjanci [...] maja prawo do
    dokonywania kontroli......'), jest wyrażone dokladnie takimi samymi
    slowami w ustawie o Policji (art. 15. ust.1 pkt. 5) jak i w rozp. RM
    (§ 1 ust. 4 ).

    >Najpierw czytaj a potem sie wcinaj.
    "Papuga zawsze druga" ;-) Nie badz zlosliwy !

    >Gdzie w moim poscie widziales Ustawe o Policji z malej litery.Czytaj uwaznie
    Sęk w tym, że NIGDZIE ! Wszedzie robisz błędy ortograficzne (nie
    pisałem o tym otwarcie, majac nadzieję, ze sam je wyłapiesz).
    Skoro jednak pytasz, odpowiadam ;-)

    >i cytuj bez przeklaman bo tego wymaga netykieta.
    Nie wiem jaka netykieta jest Tobie znana, ale w mojej nie znalazłem
    obowiazku pisania z błędami, tylko dlatego, ze przedmówca to robi.
    Cytowałem Twój tekst bez przekłamań, ale własny napisałem poprawnie !
    Rzeczownik "ustawa" nie jest nazwą własną (w przeciwieństwie do
    "Policja"), dlatego piszemy go z małej litery, jesli jest w srodku
    zdania.
    Przykład - "wynika z ustawy o Policji", ale "Ustawa o Policji z
    dnia....".
    BTW podatek VAT sciaga sie, a nie "zsciaga" (to z innego Twego post-u)

    Artur Golański

  • 13. Data: 2002-02-06 11:52:07
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

> [...]
    > dnia....".
    > BTW podatek VAT sciaga sie, a nie "zsciaga" (to z innego Twego post-u)

    Widzę, że zmieniłeś temat sporu - z prawa na ortografię. Cóż znany chwyt
    erystyczny...
    Ponownie stwierdzić muszę (raz widocznie nie wystarczy), iż jakiekolwiek
    prawa lub obowiązki nie mogą wynikać z Rozporządzenia. Bez znaczenia jest
    fakt, że w Rozporządzeniu posłużono się tym samym sformułowanie. Prawo do
    przeszukania wynika z aktu prawnego:
    USTAWA
    z dnia 6 kwietnia 1990 r.
    o Policji.
    (tekst pierwotny: Dz. U. 1990 r. Nr 30 poz. 179)
    (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 101 poz. 1092)

    i żadne Rozporządzenia nie mają tu nic do rzeczy, więc się nie
    upieraj.Sformułowanie zawarte w Rozporządzeniu wynika z tego jak instytucja
    ta została ujeta w Ustawie- a nie na odwrót.
    Ponadto polecam więcej lektury Konstytucji ( rażące braki widoczne!)

  • 14. Data: 2002-02-06 19:38:43
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Buker" <m...@w...pl> napisał:

    > Ponadto polecam więcej lektury Konstytucji ( rażące braki widoczne!)
    PCWD
    Artur Golański

  • 15. Data: 2002-02-06 19:38:45
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Buker" <m...@w...pl> nabazgral raz kolejny:

    > Widzę, że zmieniłeś temat sporu
    A to Wasza Nieomylnosc 'widział' poniższe ?

    >Ponownie stwierdzić muszę (raz widocznie nie wystarczy)
    Biedactwo, 'muuusi". A kto cie prosił o zdanie g. b..nie ?

    >Ponadto polecam więcej lektury Konstytucji ( rażące braki widoczne!)
    Poczytaj ta liste troche dluzej a 'zobaczysz' trochę wiecej.
    "Komet", co to tak szybko znikaja, jak nagle sie pojawili, tu jest
    dostatek).
    PCWD
    Artur Golański

  • 16. Data: 2002-02-06 21:14:57
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Gadacie jak policjant z obywatelem...
    Obywatela obowiązuje konstytucja i ustawy.
    Policjanta obowiązują równierz rozporządzenia wprowadzane przez jego
    przełożonego w danym resorcie...
    Ustalcie, kto jest kto...

  • 17. Data: 2002-02-06 21:40:24
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

> [...]
    > Poczytaj ta liste troche dluzej a 'zobaczysz' trochę wiecej.
    > "Komet", co to tak szybko znikaja, jak nagle sie pojawili, tu jest

    Widzę, że w obliczu merytorycznej klęski spowodowanej brakiem argumentów
    ogarnęła Cię złość i frustracja. Niedobrz, niedobrze...
    A co do "Komet" to chyba winno być "co tak szybko znikają, jak nagle się
    pojawiły" (Kometa jest rodzaju żeńskiego Mistrzu Ortografii i Stylistyki).
    He,he..