  • 71. Data: 2010-01-23 12:47:59
    Temat: Re: Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli zawrę z Tobą umowę, że będę Ci codziennie dostarczał mleko do drzwi i
    > z góry za to wezmę pieniądze (opłata za wydanie karty), a w umówić będzie
    > napisane, ze w szczególności mleka mogę nie dostarczyć w razie
    > niedowiezienia mleka przez dostawcę, korku na drodze i mrozu poniże -20*C,
    > to Twoim zdaniem mogę sobie w dowolnym dniu mleka nie dostarczyć, bo
    > przecież w umowie jest "w szczególności"?

    Przyklad nie pasuje do sprawy z minimalna kwota platnosci karta.

    > Pamiętaj, że umowy cywilne nie tłumaczy się literalnie wg treści (jak
    > ustawy), tylko zgodnie z wolą umawiających się stron. I oczywiście w razie
    > wątpliwości mogą istnieć inne uzasadnione przyczyny nieakceptowania karty,
    > ale zawsze z załozenia muszą to być przyczyny wyjątkwoe, a nie z góry
    > zakładać, że w pewnych warunkach płacić się po prostu nie da. I w tym
    > problem.

    O tym wlasnie pisalem bo BPH nie jest w stan zagwarantowac nikomu ze
    karta wydana przez BPH bedzie akceptowalna wszedzie i zawsze a jak nie
    to bank wyplaci odszkodowanie wiec nie powinien konstruowac umow w taki
    sposob jak w przykladzie, ktory zacytowales.

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 72. Data: 2010-01-23 13:53:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > to bank wyplaci odszkodowanie wiec nie powinien konstruowac umow w taki
    > sposob jak w przykladzie, ktory zacytowales.

    Jak "nie jest", jak właśnie "jest". Już pisałem, że jak dotąd ragowali na
    każdą reklamację i po kilku tygodniach ograniczenie z danego punktu
    znikało. Nie wiem jak inne banki, bo korzystam tylko z BPH. Ale jeśli inne
    banki lecą w tym zakresie "w kulki" z klientami, to moim zdaniem otwiera
    się pole do popisu dla UOKiK. Ale ja z wnioskiem nie wystąpię, bo jak dotąd
    problemu nie miałem. Trudno bym występował w imieniu innych anonimowych
    osób opierając się na ogłoszeniach w newsach. jeśli ktoś taki problem ma,
    to proponuję zwrócić się do UOKiK.

  • 73. Data: 2010-01-23 17:29:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak "nie jest", jak właśnie "jest". Już pisałem, że jak dotąd ragowali na
    > każdą reklamację i po kilku tygodniach ograniczenie z danego punktu
    > znikało.

    Moim zdaniem to jest urban legend.

    j.

  • 74. Data: 2010-01-23 19:24:50
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl> napisał

    > Już pisałem, że jak dotąd ragowali na każdą reklamację i po kilku
    > tygodniach ograniczenie z danego punktu znikało. Nie wiem jak inne
    > banki, bo korzystam tylko z BPH.

    Ale tak się pechowo składa, że akurat w Lidlu nie kupujesz, jaka
    szkoda ;>

  • 75. Data: 2010-01-23 19:30:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

    wiadomości news:hjfiiv$v3$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl> napisał

    > Ale tak się pechowo składa, że akurat w Lidlu nie kupujesz, jaka szkoda
    > ;>

    W Nowym Sączu limitu już nie mają. A przynajmniej jesienią nie mieli, jak
    sprawdzałem skutek mojej interwencji. Mam ponownie iść i kupić dzieciom
    kilka cukierków płacąc kartą? Coś się ostatnio zmieniło?

    I jeszcze jedna rzecz. Jeśli przez bank Ci te skargi nie przechodzą, to
    spróbuj bezpośredniio słać mail do VISA czy MASTER CARD, bo z kolei sklep
    oznaczajac się ich logo też się wiążę ich regulaminami. Tylko warto wóczas
    dodać, ze interwencja w banku wydającym kartę nie przyniosła rezultatu.
    Najlepiej słać mailem po angielsku do centrali, bo dym sie robi okrutny i
    bardzos zybko się poprawia.

  • 76. Data: 2010-01-24 19:30:53
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Grzegorz Brycki pisze:
    > Witam
    >
    > Kiedyś pamiętam, że czytałem że nie można ograniczać możliwości
    > płatności kartą tym, że zakupy są zbyt małe w praktyce większość małych
    > sklepikarzy wymaga np. 25 zł, a nawet niektóre sieci jak Lidl ! jak to
    > jest?

    Polecam zajrzeć do Ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych,
    ona wylicza kiedy punkt może odmówić płatności. Limitu kwoty tam nie ma.

    Adam Kłobukowski

  • 77. Data: 2010-01-24 22:33:34
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Polecam zajrzeć do Ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych,
    > ona wylicza kiedy punkt może odmówić płatności. Limitu kwoty tam nie ma.

    jest wymieniona w 'szczególności'.

  • 78. Data: 2010-01-24 23:33:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    wiadomości news:hjii0v$2m7$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > jest wymieniona w 'szczególności'.
    Co nie znaczy - mam nadzieję - że Waszym zdaniem zatem generalnie może być
    w ogóle nie honorowana.

  • 79. Data: 2010-01-24 23:50:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    > wiadomości news:hjii0v$2m7$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Co nie znaczy - mam nadzieję - że Waszym zdaniem zatem generalnie może
    > być w ogóle nie honorowana.
    My się tu przezbywamy, a na stronie
    http://www.kartybeztajemnic.pl/pytania-i-odpowiedzi/
    pytania-i-odpowiedzi
    "ekspert", na pytanie: "Czy zastrzeganie przez sprzedawcę minimalnej kwoty
    transakcji kartą jest zgodne z prawem krajowym i regulaminem dzierżawy
    terminali?" - pada bardzo merytoryczna odpowiedź: "Zastrzeganie minimalnej
    kwoty transakcji nie jest praktyką propagowaną ani przez banki, ani
    organizacje kart płatniczych czy agentów rozliczeniowych. " Poprosiłem
    drogą elektroniczną o uszczegółowienie tego stanowiska. Ciekawe czy
    ktokolwiek to poprawi.

    Powoli zaczynam dojrzewać do bliższego przyjrzenia się sprawie :-)

  • 80. Data: 2010-01-25 07:11:44
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 22:12:44 +0100, Alek napisał(a):

    > Ty ze sklepem nie masz w tym względzie żadnej umowy.

    To sobie najpierw zrozum co to jest palcówka handlowa/sklep. I do czego to
    zobowiązuje.

    > A jak wywiązuje się on z umowy z firmą od kart to już sprawa stron
    > tamtej umowy, prawda?

    No nie bardzo chłopie. W tym przypadku jesteś trzecią stroną tej umowy :)