  • 41. Data: 2009-01-04 14:19:22
    Temat: Re: Czy płacenie kartą za hazard jest zabronione?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 10:41:09 +0100, Tomek napisał(a):

    > Tzn wolisz nie wiedzieć że płacąc kartą dopłacasz te 3% ?

    Drogi Mądralo,
    Wyobraź sobie, że bardzo dobrze wiem, że jest ta prowizja. Wyobraź sobie
    także, że wolę zatem wybrać sklep, w którym mam jasną kalkulację ceny (i
    np. żadnych dodatków do ceny w zw. z takim a nie innym sposobem
    płatności).
    I jeszcze: nawet gdyby gówniany sklep dawał mi 3% rabatu przy płatności
    przelewem, wolałbym zapewne zapłacić kartą.
    Zgadniesz dlaczego tak?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 42. Data: 2009-01-04 14:36:58
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > to ty chyba nie wiesz o czym piszemy. Inne takze maja, ale same pokrywaja,
    > mowimy nastomiast o sklepach ktore podwyzszaja cene towarow/przesylki przy
    > platnosci karta w celu pokrycia tej prowizji przez klienta.

    same pokrywają? jest to po prostu uwzględnione w cenie.

    albo inne dają rabaty przy platnosci gotówką od normalnych cen, bo mogą
    oszczędzić?
    nie wychodzi na jedno?
    tylko tamto Ci się wydaje, że uderza w Ciebie, a tu Ci się wydaje, ze
    zarabiasz - ale tylko Ci sie wydaje.

    w Polsce i tak chyba zdecydowanie wiekszosc transakcji internetowych jest
    ciagle na zasadzie przelewów bo zaufanie do transakcji kredytowych online
    jest mniejsza

    i wtedy te "dobre" sklepy zostają z kilkoma procentami gotówki więcej w
    kieszeni, te złe jak je nazywasz, oddają uczciwie te pieniądzie........

    Sebastian

  • 43. Data: 2009-01-04 14:39:51
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > tzn woli nie miec rozroznienia oplat przy platnosci przelewem, za
    > pobraniem
    > i karta (poza kosztem przesylki w przypadku pobrania/niepobrania), trudne
    > co ?

    no tylko za ten "komfort" dla mnie bliżej niezrozumiały doplacasz ZAWSZE
    kilka procent

    a w tych "nieuczciwych" sklepach możesz wybrać sobie najdogodniejszą formę
    płatności z jej realnymi kosztami, a nie usrednionymi.

    przeciez na koniec i tak liczy się cena końcowa - jesli w tym "złym" sklepie
    nawet +3% wychodzi mniej za całość niz w innym który tego nie rozróżnia, to
    i tak jest taniej......... i to też oznacza, ze tamten roluje, bo wszystkim
    "równo" dorzuca, niezależnie od tego czy transakcja wiąże sie dla sklepu z
    dodatkowymi opłatami czy nie.............

    Sebastian

  • 44. Data: 2009-01-04 14:41:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 15:36:58 +0100, basti78 napisał(a):

    > w Polsce i tak chyba zdecydowanie wiekszosc transakcji internetowych
    > jest ciagle na zasadzie przelewów bo zaufanie do transakcji kredytowych
    > online jest mniejsza

    Płatność kartą płatniczą online nie jest "transakcją kredytową"!!!
    To raz, a dwa: sprawdź dlaczego klienci Airpolonii, którzy kupili bilety
    przelewem zostali na lodzie, zaś płacący kartą kredytową przynajmniej
    odzyskali swoją kasę.

  • 45. Data: 2009-01-04 14:46:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 15:39:51 +0100, basti78 napisał(a):

    > no tylko za ten "komfort" dla mnie bliżej niezrozumiały doplacasz ZAWSZE
    > kilka procent

    Ech, wiedza nie boli:

    http://www.kartyonline.net/arty.php?id=144

    http://en.wikipedia.org/wiki/Chargeback

    i teraz przypomnij sobie lamenty: Airpolonia, Hoopla.pl, Ulubiony.pl oraz
    nawet Centralwings (gdzie nie można było wycofać biletów już kupionych --
    Lot proponował "zastępcze trasy" i "zastępcze terminy").

    Stety czy nie, karta płatnicza to nie tylko szpan, ale i możliwość
    dociśnięcia nieuczciwego sprzedawcy.

  • 46. Data: 2009-01-04 15:00:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > same pokrywają? jest to po prostu uwzględnione w cenie.

    W tych sklepach co sobie doliczają nie są uwzględnione, a być może nawet starają
    się bardziej zarobić przy płaceniu kartą.
    Przykład z przed miesiąca. Kupuję towar, który w cenniku na stronie www widnieje
    za 47zł. Kupuję sprzedawca mówi: 50zł.
    Lekkie zdziwienie u mnie, ale tłumaczy, że na stronie dawno nie jest
    aktualizowane itp. Myślę - dobra mogę to zrozumieć, towar nie jest raczej
    skupowany bez przerwy. Wyciągam kartę DEBETOWĄ i sprzedawca śpiewa 55zł. Co ty
    na to? Wydaje ci się, że to jest w porządku? Przecież raczej eCard nie bierze
    10% ceny transakcji.

  • 47. Data: 2009-01-04 15:07:40
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Stety czy nie, karta płatnicza to nie tylko szpan, ale i możliwość
    > dociśnięcia nieuczciwego sprzedawcy.

    zgadzam się i to akurat wiem

    ale czy my mówimy w tym wątku o bezpieczeństwie płatności czy o jej
    kosztach?

    bo mysle ze o kosztach

    Sebastian

  • 48. Data: 2009-01-04 15:20:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 16:07:40 +0100, basti78 napisał(a):

    > zgadzam się i to akurat wiem
    > ale czy my mówimy w tym wątku o bezpieczeństwie płatności czy o jej
    > kosztach?
    > bo mysle ze o kosztach

    Mówimy przyczynach, dla których i) rozsądny człowiek chętniej wybierze
    płatność kartą, ii) zwłaszcza, jeśli sklep nie różnicuje ceny.

    I o tym, dlaczego zakichany rabat 3% nigdy nie przekonałby mnie do
    puszczenia przelewu do zakichanego sklepu.
    Aha, dodam, że posiadając nieco lepszą kartę można mieć jeszcze dodatkowe
    ubezpieczenia (kupionego towaru, podróżne itd.)

    A więc zarówno chargeback jak i inne sprawy kosztują, więc troszkę się
    nie dziwię, że sprzedawca także to ryzyko sobie spróbuje odbić na
    wszystkich klientach.

  • 49. Data: 2009-01-04 20:29:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cubus pisze:

    > Prowizja wynosi 7,5% i jest płatna raz w miesiącu.
    > http://www.warszawa.lotto.pl/183-41e5089c0433a.htm
    >
    > Czyli przyjęcie płatności kartą nie pozbawia właściciela
    > zarobku (choć jest on nieco mniejszy).

    Prowizja jest być może naliczana raz w miesiącu, ale raz w tygodniu
    albo i częściej przyjeżdża ochroniarz po zaliczkę za prowizję. Zatem w
    przypadku sprzedaży totka na kartę, sklepikarz musiałby płacić zaliczki
    z własnej kieszeni.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2009-01-05 11:43:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2009, Cubus wrote:

    > Prowizja wynosi 7,5% i jest płatna raz w miesiącu.
    > http://www.warszawa.lotto.pl/183-41e5089c0433a.htm
    >
    > Czyli przyjęcie płatności kartą nie pozbawia właściciela
    > zarobku (choć jest on nieco mniejszy).

    NIECO??
    3% prowizji (dobrze mi się zdaje?) to wychodzi 40% zarobku!
    Plus konieczność skredytowania z własnych pieniędzy.
    "nieco" brzmi w tym kontekście dość dziwnie :)

    pzdr, Gotfryd