  • 11. Data: 2011-08-15 12:10:52
    Temat: Re: Czy otrzymam pieniądze po śmierci mojej mamy?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    _ąćęłńóśźż napisał(a):
    > A rozdzielność majątkowa jakie by miała znaczenie dla tej sprawy?
    A jaka to sprawa?
    --
    Krzysiek

  • 12. Data: 2011-08-15 12:46:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.08.2011 14:09, Krzysztof 45 pisze:

    > A tu masz racje. Przyszedł po informacje. Jak odziedziczyć wszystko, i
    > jak długo będzie czekał na pieniądze po jeszcze żyjącej mamusi.

    Ooo! Jak już jasnowidzenie odprawiasz, to jaka będzie pogoda w tym tygodniu?

    I podeślij mi prywatnie numery totolotka.

  • 13. Data: 2011-08-15 12:48:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.08.2011 22:06, seven pisze:

    > Co moja mama powinna zrobić, chcąc mieć pewność, że otrzymam pieniądze?

    Sporządzić testament - z zastrzeżeniem, że pieniądze (o ile nie zostały
    wniesione jako "posag") są wspólne z mężem.

    Dochodzi jeszcze kwestia zachowku - niektórzy doradzają wydziedziczenie
    tych, którym się nie zrobiło zapisów, ale wydziedziczenie jest
    potencjalnie do podważenia.

  • 14. Data: 2011-08-15 13:06:14
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Ooo! Jak już jasnowidzenie odprawiasz,
    W którym miejscu lub momencie?
    --
    Krzysiek

  • 15. Data: 2011-08-15 17:22:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.08.2011 15:06, Krzysztof 45 pisze:
    > W którym miejscu lub momencie?

    Tutaj. Wczoraj o 23:50, dziś o 14:09.

  • 16. Data: 2011-08-15 18:42:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/15/2011 5:33 AM, mvoicem wrote:

    > Raczej nie zmieni tego, że 50% środków na koncie jest ojca.
    >
    > Ja bym raczej szedł w stronę przekazania kasy jeszcze za życia matki.
    >
    > p. m.

    pozmienialo sie prawo ostatnio,
    mozna zrobic zapis na konketny przedmiot konkretnej osobie.
    dopiero to co zostanie podlega tradycyjnemu spadkowaniu po staremu.
    Wiec w zasadzie, roznica tylko w zachowku. Nie doczytalem czy cos sie w
    tym zakresie zmienilo.

  • 17. Data: 2011-08-15 21:15:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > pozmienialo sie prawo ostatnio,
    > mozna zrobic zapis na konketny przedmiot konkretnej osobie.
    > dopiero to co zostanie podlega tradycyjnemu spadkowaniu po staremu.

    No ale to zdaje si eod pazdziernika dopiero w zycie wchodzi. Tak wiec na
    wycieczke do Holandii szanowna mamusie zabrac najlepiej na poczatku
    listopada :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2011-08-15 22:10:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-14 22:06, seven pisze:

    > Jak długo będę będę musiał czekać na pieniądze?

    To pewnie zależy od tego jak szybko mama zejdzie ;)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 19. Data: 2011-08-16 01:10:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.08.2011 20:42), witek wrote:

    > pozmienialo sie prawo ostatnio,
    > mozna zrobic zapis na konketny przedmiot konkretnej osobie.

    O ile wiem, zapis można było zrobić od zawsze. Ale nie upieram się.

    Upieram się jednak, że matka może zapisać jedynie to, co jest jej. A
    więc nie cała kwota na koncie, a 50%, bo drugie 50% jest ojca.

    I tego się chyba żadnym notariuszem nie załatwi, chyba że takim
    notariuszem dawno temu przed ślubem :).

    p. m.

  • 20. Data: 2011-08-16 01:54:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/15/2011 8:10 PM, mvoicem wrote:

    > O ile wiem, zapis można było zrobić od zawsze. Ale nie upieram się.

    to wiem
    to sie jakos inaczej nazywa.
    mozna rozporzadzic konkreetnymi przedmiotami wykluczajac je w ten sposob
    ze spadku.
    poszukaj szczegolow, mi sie nie chce.

> [...]
    > więc nie cała kwota na koncie, a 50%, bo drugie 50% jest ojca.
    >
    > I tego się chyba żadnym notariuszem nie załatwi, chyba że takim

    po też.