  • 1. Data: 2010-11-05 16:15:05
    Temat: Czy odwoływać się ponownie od wezwania do zapłaty MPK?
    Od: "Dżery" <d...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Kupiłem bilet MPK Wrocław przy użyciu aplikacji na komórkę Skycash łącząc się
    przez Internet. Po zakupie na telefon przychodzi potwierdzenie transakcji tj.
    id, czas, numer pojazdu, rodzaj i cena biletu, status transakcji
    &#8222;ZAKUPIONY&#8221;
    oraz te same informacje zapisane w kodzie 2D, który kontrolerzy skanują
    czytnikiem. Podczas kontroli pokazałem kontrolerom potwierdzenie zakupu ze
    wszystkimi szczegółami, jednak chcieli zobaczyć kod 2D, którego jednak ani
    oni, ani ja nie mogliśmy znaleźć w menu. Skończyło się wystawieniem wezwania,
    a jako sposób naruszenia przepisów wpisano: "bilet sms brak kodu
    kreskowego" (choć nie był to ani bilet sms, ani kod kreskowy). Odwołałem się
    opisując sytuację i załączając wydrukowane z systemu potwierdzenie zakupu
    biletu. Przysłano mi odmowę uznania odwołania powołując się na regulamin MPK
    (standardowa formułka), w którym jednak nie ma słowa o wymogu pokazania kodu
    2D:
    http://bip.mpk.wroc.pl/index2.php?option=com_content
    &do_pdf=1&id=12
    W piśmie nie było informacji co do dalszego odwoływania się. Czy mam się od
    tego pisma odwoływać? Jak tak, to gdzie, bo na nim nic o tym nie pisze? Po
    prostu im odpisać? A może czekać na wezwanie z sądu i wnieść sprzeciw
    dokumentując zapłatę za przejazd?

  • 2. Data: 2010-11-05 17:22:18
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Dżery napisal:
> [...]
    > tego pisma odwoływać? Jak tak, to gdzie, bo na nim nic o tym nie pisze? Po
    > prostu im odpisać? A może czekać na wezwanie z sądu i wnieść sprzeciw

    Hm, sądzę, że czas na napisanie im pisma wzywającego do podania podstawy
    prawnej nieuznania zapłaty smsmem z wyszczególnieniem pozycji, która wymaga
    prezentacji tego kodu. Przy okazji możesz im napomknąć, że zostałeś obciążony
    opłatą za sms, a odmowę uznania zapłaty potraktujesz jako próbę wyłudzenia
    nienależnej opłaty i skierujesz sprawę na drogę sądową. Taka stylistyka
    powinna otrzeźwić jakiego przymuła urzędniczego w MPK.

    Ale pamiętaj: musisz mieć TWARDE potwierdzenie zapłaty. Najlepiej na bilingu.
    Bo w wielu komórkach można spreparować wiadomość wyglądającą jak sms odebrany.
    I ten kod ma potwierdzać autentyczność komunikatu. Problemy techniczne mogą
    się zdarzać i po to są odwołania. Jeżeli biling już masz, to zrób kopię,
    zaznacz wykonaną płatność i dołącz do pisma.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-11-06 06:44:49
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Dżery" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Kupiłem bilet MPK Wrocław przy użyciu aplikacji ......>

    Nowy system opłat za MPK we Wrocławiu uważam za oszukańczy i celowo
    nastawiony na okradanie klienta. Czyli jednym słowem , w moim prywatnym
    subiektywnym odczuciu ktoś z góry założył, że będzie kradł moje pieniądze i
    unikał odpowiedzialności za tę kradzież.
    Pisałem już o tym, że dwukrotnie "system" okradł mnie z biletów które
    kupiłem wcześniej.
    Napiszcie mi jakie macie odczucia choćby w takiej kwestii: Czy to normalne,
    że ginie mi bilet który kupiłem i gdzieś tam słyszę od nieodpowiedzialnych
    osób anonimowo odpowiadających mi mailem w imieniu BOK, że to dlatego , że
    coś tam wcisnałem, ze nie ta kieszeń, że nie ta strzałka, i że nie ta
    opcja...Cholera jasna! A jakim cudem wogóle mi coś ginie za co zapłaciłem!?
    To tak jakby bank oznajmił mi pewnego radosnego dnia: "Proszę Pana , wcisnął
    pan podwójnie kombinację klawiszy na bankomacie i w związku z tym przepadły
    Panu bezpowrotnie wszystkie oszczędności na koncie 6 milionów.Jeśli Pan
    będzie chciał przeczytać dlaczego przepadły Pana marne miliony to za dwa
    będziemy dysponować instrukcją w pdf obsługi bankomatów i tam stoi, ze
    dwukrotne wciśnięcie klawisza p skutkuje, ze bank zabiera wszystkie
    oszczędności.Proszę na drugi raz uważać.Podpisał "z Poważaniem BOK."
    Kto stworzył i w jakim celu sytem który okrada mnie bezpowrotnie z pieniędzy
    po jednej z wielu niby-pomyłek? Dla przypomnienia: Jedna z niby pomyłek to
    było to, że wybrałem opcję "przedłuż bilet" i po tej opcji okazało się,że
    nie nastąpiło przedłużenie [a "przedłuż" po polskiemu oznacza, ze
    dotychczasowa opcja istnieje , a następna jest do niej dodana"...], tylko
    ważny dotychczasowy bilet mi zniknał, i pokazał się nowo opłacony, ale ważny
    za jakiś czas. BOK nie reaguje na moje skargi i nie odpisuje mi na maile w
    prawnej formie z podpisem osoby odpowiadającej. Na kolejne skargi dostałem
    po długim oczekiwaniu tylko dwa anonimy zdawkowo sugerujące moje niby błędy-
    a nie ustosunkowująe się wogóle do przedmiotów mojej skargi.
    To w moim odczuciu złodziejski system i nastawiony w dodatku na jajcarskie
    działania aby uwalić okradzionych i zmęczyć ich , odsunąc od dochodzenia
    swoich praw.
    Bo jak do cholery mogę prawnie dochodzić swoich pieniędzy jeśli BOK nie
    odbiera moich telefonów, i BOK nie odpowiada na moje skargi w sposób prawnie
    satysfakcjonowany?! Podać ich do sądu za brak odpowiedzi na skargi o
    oszutwie i kradzieży moich pieniędzy? To ja 20 lat po sądach będę chodził, a
    oni bedą za moje pieniądze apartamenty sobie picować i prawników z moich
    pieniędzy wynajmować aby mnie uwalić...[?]..
    Przypominam jeszcze raz. Dwukrotnie zginęły mi bilety i poniosłem sytraty
    około 20 zł. Nie mam jak [przynajmnmiej w cywilizowany sposób]wyjaśnić tej
    sprawy bo brak jest "normalnych" kontaktów z BOK , a na skargi nikt nie
    odpowiada w formie zgodnej z prawem.

    Acha...Po tych jacach jakie oni sobie robią to będę się bał płacić za bilet
    MPK kartą płatniczą w automacie ;}. Bo znów się okaże , że opcja "przedłuż"
    skutkuje na przykład tym, że coś mi namodzi z kontem bankowym.
    Palik

  • 4. Data: 2010-11-07 19:27:21
    Od: " Dżery" <d...@g...pl>

    Palik <p...@T...pl> napisał(a):

    > Nowy system opłat za MPK we Wrocławiu uważam za oszukańczy i celowo
    > nastawiony na okradanie klienta...........

    Wdrażanie tego systemu to porażka. Dość przypomnieć problemy z przedłużaniem
    ulgi studenckiej na kartach/legitymacjach. Kiedy wreszcie po zamieszaniu
    odpuścili studentom konieczność przedłużania ulgi po podbiciu legitymacji to
    okazało się, że moja dziewczyna i tak musiała to zrobić, bo coś z jej
    legitymacją nie działa (prawie przez to została spisana przez kanara, który
    na szczęście nie bardzo wiedział, co ma robić). Jako rozwiązanie kazali jej
    wozić ze sobą... wydruk z automatu potwierdzający przedłużenie biletu (!)
    Niestety niekompetencja kontrolerów i obsługi to standard, nowoczesne
    technologie ich chyba przerastają. Nie wspominam już o takich drobiazgach jak
    niedziałające lub źle działające automaty, problemy z płaceniem kartą, jak i
    samym systemem płatności przez komórkę (niedochodzące przelewy doładowujące
    konto).
    Na twoim miejscu poszedłbym na skargę do Miejskiego Rzecznika Konsumentów i
    podrzucił temat prasie, oni lubią takie historie.

  • 5. Data: 2010-11-07 19:33:23
    Od: " Dżery" <d...@g...pl>

    Dzięki za odpowiedź, miałem zrobić tak jak napisałeś, a teraz się tylko w tym
    utwierdziłem. Dodatkowo poskarżę się na niekompetencję kontrolera i zażądam
    wyciągnięcia od niego konsekwencji.
    Co do dowodu zapłaty to dołączę ponownie (zrobiłem to już za pierwszym razem)
    wydruk z historii płatności mojego konta w systemie Skycash.com, przez który są
    realizowane transakcje. Konto jest indywidualne, przypisane do numeru telefonu,
    a w historii są wszystkie szczegóły płatności takie jak czas, rodzaj biletu,
    numer pojazdu.