  • 51. Data: 2019-08-16 21:47:44
    Temat: Re: Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Co do wyciekania danych, to rzućcie okiem przede wszystkim, co
    > podpisujecie w zgodach przy wykupywaniu numerów. Bo te telefony często
    > się zaczynają, zanim osoba zacznie normalnie z numeru korzystać. Nikt,
    > poza operatorem, tych numerów nie zna.

    Niekoniecznie telemarketerzy są czyści. Dwa ostatnie przykłady.
    Zmieniałem umowę z UPC i specjalnie pilnowałem brak zgód. Następnego
    dnia zaczęli wydzwaniać na numer stacjonarny, którego od lat nikomu nie
    podaję, z propozycjami opcji binarnych (to taka rosyjska ruletka w
    inwestowaniu). Drugi przykład jeszcze bardziej oczywisty - nagle zaczęli
    wydzwaniać do mnie z prezentacjami różnych cudownych kołder i
    bezpłatnymi badaniami słuchu, które miały odbyć się obok miejscowości,
    gdzie mam działkę letniskową. Wydzwaniać w zimie. Na numer komórkowy,
    który mam od 20 lat. Na moje pytanie skąd pomysł, że mieszkam w tej
    miejscowości, usłyszałem, że mój numer z tej miejscowości pochodzi. W
    pierwszym przypadku zapewne mój numer sprzedał ktoś z UPC, w drugim -
    ktoś z urzędu gminy.

  • 52. Data: 2019-08-16 22:32:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2019 o 21:47, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > dnia zaczęli wydzwaniać na numer stacjonarny, którego od lat nikomu
    > nie podaję, z propozycjami opcji binarnych (to taka rosyjska ruletka

    Następnego dnia? To jakoś szybko by zadziałało. Skłonny jestem uznać to
    za przypadek.

> [...]
    > miejscowości, usłyszałem, że mój numer z tej miejscowości pochodzi.
    > W pierwszym przypadku zapewne mój numer sprzedał ktoś z UPC, w drugim

    Intrygujące, ale mało prawdopodobne. Nie zamawiałeś czegoś do tej
    miejscowości? Przykładowo do paczkomatu? Zakupów kartą tam nie robiłeś?
    Nie bronię pracowników z gminy, ale mało prawdopodobne wydaje mi się, by
    ktoś to po gminach skupował.

  • 53. Data: 2019-08-17 08:43:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-16 o 20:20, u2 pisze:

    > ale ostrzegam przed oszustami i naciągaczami, cef woli aby naiwność
    > zwyciężyła:)

    Ponawiam pytanie: jak technicznie jest możliwe wykonanie przekierowania
    z odebranego połączenia.

  • 54. Data: 2019-08-17 10:37:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wyobrażam sobie np. że można wysłać serię dźwięków tonowych DTMF na które zareaguje
    Twój aparat i połączy się z jakimś numerem.

    -----

  • 55. Data: 2019-08-17 12:04:40
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.08.2019 o 08:43, cef pisze:
    > Ponawiam pytanie: jak technicznie jest możliwe wykonanie przekierowania
    > z odebranego połączenia.

    nie szkolę kolejnych oszustów i naciągaczy, tylko przed nimi ostrzegam:)

    --
    I love love

  • 56. Data: 2019-08-17 12:35:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-08-17 o 12:04, u2 pisze:

    > nie szkolę kolejnych oszustów i naciągaczy, tylko przed nimi ostrzegam:)

    Słabe to, zwykłe zapędzenie się w kozi róg.
    Żeby dobrze trollować, to trzeba być inteligentnym.

  • 57. Data: 2019-08-17 14:06:17
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.08.2019 o 12:35, cef pisze:

    > Słabe to, zwykłe zapędzenie się w kozi róg.
    > Żeby dobrze trollować, to trzeba być inteligentnym.

    widać zaciąłeś się dzisiaj przy goleniu, a złość piękności szkodzi:)

    --
    I love love

  • 58. Data: 2019-08-17 23:51:13
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Następnego dnia? To jakoś szybko by zadziałało. Skłonny jestem uznać to
    > za przypadek.

    Wiedzieli, jak się nazywam, a tego numeru telefonu naprawdę nikomu nie
    podaję.

    > Intrygujące, ale mało prawdopodobne. Nie zamawiałeś czegoś do tej
    > miejscowości? Przykładowo do paczkomatu?

    Nie.

    > Zakupów kartą tam nie robiłeś?

    Robiłem, ale w którym miejscu byłby wyciek? Bo przy płatności kartą
    raczej tylko bank zna mój numer telefonu.

    Pomijając pytanie, od kiedy zakupy kartą oznaczają zgodę na
    udostępnianie danych? W banku od zawsze miałem powyłączane wszelkie
    zgody marketingowe.

    > Nie bronię pracowników z gminy, ale mało prawdopodobne wydaje mi się, by
    > ktoś to po gminach skupował.

    Dlaczego mało prawdopodobne?

  • 59. Data: 2019-08-17 23:57:20
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.08.2019 o 23:51, Uncle Pete pisze:

    > Dlaczego mało prawdopodobne?

    bo żydy ubito w A-B:)

    --
    I love love

  • 60. Data: 2019-08-18 01:06:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wiedzieli, jak się nazywam, a tego numeru telefonu naprawdę nikomu nie
    > podaję.

    Ale nie za bardzo widzi mi się, żeby tak szybko poszło to przez
    operatora., To prędzej uwierzę, że pracownik POK sobie dorabiał tymi
    opcjami i dzwonił albo przekazywał dane.

    > Nie.

    Czemu akurat Urząd Gminuy miałby telefon do Ciebie posiadać?

> [...]
    > Pomijając pytanie, od kiedy zakupy kartą oznaczają zgodę na
    > udostępnianie danych? W banku od zawsze miałem powyłączane wszelkie

    Trzeba by było mieć jakieś sensowne poszlaki choć, by pomawiać określoną
    osobę, czy instytucję. Na moje rozeznanie tematu, to jeśli takie dane
    nie wychodzą na podstawie "zgody", to druga możliwość, to zatrudniony
    jako przedstawiciel tej innej firmy urzędnik / pracownik. Marnie
    opłacamy próbuje sobie dorabiać. Bez większego wysiłku można wskazać
    kilka powszechnie znanych tego typu sytuacji:

    1) Firmy świadczące usługi podwyższenia odszkodowania pozyskujące
    pracowników szpitali, czy pmocy drogowych;
    2) Pomoce drogowe pozyskujące policjantów i załogi pogotowia
    ratunkowego, czy strażaków.
    3) Zakłady pogrzebowe pozyskujące załogi pogotowia ratunkowego.

    Tak więc te dane mogą wyciec z szeregu miejsc. Jeśli jest sensowne
    podejrzenie, to zostaje albo zbadanie bilingu, i prześledzenie korelacji
    jakiegoś urzędnika z telefonami. Albo wyłapać te numery, które znał
    tylko i wyłącznie dana osoba.

    > Dlaczego mało prawdopodobne?

    Bo niezbyt wiele tam numerów telefonu.