  • 11. Data: 2009-10-15 20:37:25
    Temat: Re: Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    bagno napisal:
    > i jakos nie jeczalem, ze mi zle. Teraz zarabiam troche wiecej ale pracuje
    > zdecydowanie
    > wiecej.

    Hm, jakby ci tu powiedziec: kogo obchodzi,
    ze sie tanio sprzedajesz i dlaczego oczekujesz,
    ze inni beda sprzedawac swoja prace rownie tanio?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2009-10-15 21:36:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bagno pisze:

    > No to zycze takich samych pracownikow. Ja zaczynalem od 600 zl na 3/4 etatu
    > i jakos nie jeczalem, ze mi zle. Teraz zarabiam troche wiecej ale pracuje
    > zdecydowanie wiecej.

    Wiesz, nie każdy ma luksus życia na garnuszku u mamusi.

    [ciach]

    > Dla pracownikow ktorzy probuja robic na zlosc firmie przed odsylanie
    > klientow do konkurencji nie ma u nas miejsca.

    To daj wypowiedzenie i tyle. Sam będziesz na sklepie zasuwał.

  • 13. Data: 2009-10-15 21:53:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Szymon von Ulezalka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 15 Paź, 12:53, "f...@g...com"
    <f...@g...com> wrote:

    >niech zyje centralne planowanie!
    >jeszcze nie zapomnij uregulowac cen zywnosci.

    Jakos w cywilizowanych krajach problem godziwych wynagrodzen zostal
    rozwiazan. Ucywilizujmy i nasz kraj.
    A jak ktos chce miec praownika za darmo - to zawsze si emoze przeprowadzic
    np. do Egiptu. Tam pracownicy zasuwaja 24h za same tylko napiwki i sa
    zadowoleni.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2009-10-15 22:03:26
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 15 Oct 2009 23:53:18 +0200, SDD napisał(a):

> [...]
    > A jak ktos chce miec praownika za darmo - to zawsze si emoze
    > przeprowadzic np. do Egiptu. Tam pracownicy zasuwaja 24h za same tylko

    Jak by napiwków było 5000/mc też bym był zadowolony.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 15. Data: 2009-10-16 06:42:26
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 15 Oct 2009 12:33:18 +0200, bagno napisał(a):

    > No to zycze takich samych pracownikow. Ja zaczynalem od 600 zl na 3/4 etatu
    > i jakos nie jeczalem, ze mi zle.

    I starczylo Ci z tego na czynsz? A co z oplatami za media i jedzeniem?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 16. Data: 2009-10-16 06:43:02
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    SDD wrote:
> [...]
    > A jak ktos chce miec praownika za darmo - to zawsze si emoze przeprowadzic
    > np. do Egiptu. Tam pracownicy zasuwaja 24h za same tylko napiwki i sa

    A np. w Niemczech, mimo ze nie ma tam w prawie pojecia "placy
    minimalnej", ludzie tez niby godziwie zarabiaja.

    Moze wiec place zaleza od rozwoju gospodarczego danego kraju i poziomu
    bezrobocia (miedzy innymi), a nie od ustalania, ile to godziwe
    wynagrodzenie wynosi?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 17. Data: 2009-10-16 06:49:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > A np. w Niemczech, mimo ze nie ma tam w prawie pojecia "placy
    > minimalnej", ludzie tez niby godziwie zarabiaja.

    Oczywiscie, ze jest - dodatkowo jest poteznie przeregulowane bo sa
    specjalne ustalenia konkretnych minimalnych placy dla konkrtnych branz.
    O likwidacje ktorych pewnie pokloci sie niebawem najnowsza koalicja
    czyli CDU i FDP ;)

    j.

  • 18. Data: 2009-10-16 06:59:28
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    januszek wrote:

    > Oczywiscie, ze jest -

    Nie, nie ma w Niemczes czegos takiego, jak minimalna pensja (i bylo to
    olbrzymim tematem w ostatnich wyborach).

    > dodatkowo jest poteznie przeregulowane bo sa
    > specjalne ustalenia konkretnych minimalnych placy dla konkrtnych branz.

    Ze jest potezne przeregulowanie, i ze Niemcom ogolnie nie chce sie
    pracowac - oczywiscie.

    BTW, dla konkretnych (kilku!) branz sa chyba ustalenia co do wielkosci
    stawki godzinowej, nie placy minimalnej.

    Przez co w ostatnim czasie zbankrutowalo kilku tamtejszych konkurentow
    poczty - zwiazki zawodowe dzialajace w firmach konkurencyjnych wykazaly,
    ze ludzie w tych firmach powinni zarabiac tyle, co pracownicy Deutsche Post.
    Deutsche Post przyklasnelo, sad przyznal im racje, i w tym momencie
    kilka firm zbankrutowalo, a pare tysiecy osob znalazlo sie bez pracy
    (brawo zwiazki zawodowe).

    > O likwidacje ktorych pewnie pokloci sie niebawem najnowsza koalicja
    > czyli CDU i FDP ;)

    O ile powstanie ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 19. Data: 2009-10-16 17:22:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hb6f5u$4u1$1@inews.gazeta.pl bagno <w...@o...pl>
    pisze:

    > Siec sklepow zatrudnia okolo 600 pracownikow. Czesc z nich doszla do
    > wniosku, ze za malo
    > zarabia i w ramach protestu zaczela zle traktowac klientow.
    Dziwny pomysł pracownicy mają.
    A na czym polega to złe traktowanie?

    > Takie
    > podejscie w niezbyt
    > odleglej perspektywie moze miec bardzo powazne konsekwencje (zamkniecie
    > firmy i zwolnienie wszystkich pracownikow).
    Zamknięcie firmy i zwolnienie wszystkich pracowników może być także
    konsekwencją błędów w prowadzeniu działalności przez gównianego pracodawcę.
    Przykładem takiego błędu może być np. zbyt niskie wynagradzanie.

    > Czy sprawe mozna zglosic do prokuratury
    Pewnie, że można. Nie takie rzeczy ludzie próbują zgłosić do prokuratury.

    > czy tylko
    > pozostaly pozwy cywilne przeciwko pracownikom ?
    Przecież można zacząć od normalnych konsekwencji dyscyplinarnych
    przewidzianych prawem pracy.
    Tylko dobrze się przygotować na szereg kontroli różnego rodzaju.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2009-10-16 17:28:34
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "bagno" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy tylko
    > pozostaly pozwy cywilne przeciwko pracownikom ?

    Ja bym im raczej umówił wizytę u odpowiedniego lekarza.
    Trzeba miec nieźle nasrane w głowie, żeby sądzić, że działanie na szkodę
    wspólnika w interesach, którym pracodawca jest zawsze, polepszy ich sytację
    finansową.

    --
    andreas