-
11. Data: 2009-06-11 10:54:03
Temat: Re: Czy muszę zwrócić pieniądze?
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru
> bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt.
> W regulaminie możecie sobie wpisać co chcecie, ale jeśli będzie to
> sprzeczne z obowiązującym prawem, to nie będzie miało kompletnie żadnego
> znaczenia.
Oczywiscie jestes w 100% pewien tego co piszesz i na pewno jestes
przekonany, ze to co napisales ma zawsze zastosowanie?
--
Pozdrawiam
Jacek Kustra
-
12. Data: 2009-06-11 10:56:53
Temat: Re: Czy muszę zwrócić pieniądze?
Od: "Zaklopotany" <w...@g...pl>
Piotr [trzykoty] <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał(a):
> Pomyśl tylko co ci sie marketingowo opłaca. Wcisnąć na siłę i stracić
> reputacje, czy nie sprzedać a mieć dobrą opinię. Klient niezadowolony zwykle
> infromauje innych potencjalnych klientów.
>
>
Ja nie wciskam nic na siłę. Wiem, że towar jest świetny i mam zaufanych
klientów. Czasami pojawiają się firmy które dokonują zamówienia i nie płacą a
ja zostaję z towarem na lodzie.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
13. Data: 2009-06-11 11:00:55
Temat: Re: Czy muszę zwrócić pieniądze?
Od: "adam" <1...@w...pl>
> Zapłacili po czym stwierdzili ze im sie nie podoba.
> Zdjecia sa swietne i doskonale oddaja wyglad towaru
Zgodnie z prawem nie musisz.
Co do kupieckiej praktyki - sam zdecyduj. Ja jeśli towar byłby sprowadzany
specjalnie dla nich to bym odmówił i tyle. Jeśli jest to standardowy i na
magazynie - wtedy zaproponowałbym jakiś kompromis.
Jeśli są powaźni i zamówili np. killka produtów, to chyba nie mówią że NAGLE
im wszystkie się nie spodobały. A jeśli tak - to na drzewo
A
-
14. Data: 2009-06-11 11:03:03
Temat: Re: Czy muszę zwrócić pieniądze?
Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>
Użytkownik "Zaklopotany" <w...@g...pl> napisał
> Ja nie wciskam nic na siłę. Wiem, że towar jest świetny i mam zaufanych
> klientów. Czasami pojawiają się firmy które dokonują zamówienia i nie
> płacą a
> ja zostaję z towarem na lodzie.
Czasem ustępstwo kosztuje mniej niż reklama w tworzenie pozytywnego PR. Ale
to Ty znasz swój rynek i produkt lepiej niz ja, więc rób jak uważasz.
-
15. Data: 2009-06-11 11:20:33
Temat: Re: Czy muszę zwrócić pieniądze?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <k...@p...pl>
castrol pisze:
> Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>
>> Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot
>> towaru bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt.
>> W regulaminie możecie sobie wpisać co chcecie, ale jeśli będzie to
>> sprzeczne z obowiązującym prawem, to nie będzie miało kompletnie
>> żadnego znaczenia.
>
> Oczywiscie jestes w 100% pewien tego co piszesz i na pewno jestes
> przekonany, ze to co napisales ma zawsze zastosowanie?
>
>
Już nie, faktycznie zapomniałem, że dotyczy to zakupu przez osoby fizyczne.
Chyba wątkotwórca powinien sprecyzować nieco jaśniej sytuację, bo
spotkałem się z hurtowniami, które chętnie sprzedają jednak detalistom
(w sensie - osobom fiz., bez zarejestrowanej działalności), nawet duże
ilości. Wystawiają wówczas paragon albo fakturę na dane osoby (bez
nipu). Jak to wtedy traktować?
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL
-
16. Data: 2009-06-11 11:32:03
Temat: Re: Czy muszę zwrócić pieniądze?
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
> Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru
> bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt.
Tylko wyłącznie jeśli była to sprzedaż przez firmę dla konsumenta...
j.
-
17. Data: 2009-06-11 11:39:17
Temat: Re: Czy muszę zwrócić pieniądze?
Od: "Baloo" <b...@o...eu>
Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości
news:h0qor1
> Czasem ustępstwo kosztuje mniej niż reklama w tworzenie pozytywnego PR.
Ale jaki PR? Firmy, o której pójdzie "plota", że jakby co, to można ją
robić w jelenia, bo bez zmrużenia oka zwraca kasę i przyjmuje towar z
powrotem? Ja osobiście dziękuję za takie PR ;-) Kiedyś też byłem taki dobry
i naiwny. Do czasu, gdy pewien klient zaczął traktować mnie niemal jako
"wypożyczalnię" towarów.
-
18. Data: 2009-06-11 21:24:45
Temat: Re: Czy muszę zwrócić pieniądze?
Od: <s...@a...pl>
>> Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot towaru bez
>> podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt.
>
> NIe bo niejest osobą fizyczną.
A co to ma do rzeczy? Myślisz że przedsiębiorcy mogą zwracać? Fajnie by było...
Ochrona dotyczy *konsumentów*.
-
19. Data: 2009-06-11 22:26:31
Temat: Re: Czy muszę zwrócić pieniądze?
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
news:h0rsmq$nb3$1@news.onet.pl...
>>> Jeśli kupił wysyłkowo (a tak pewnie było), to ma 10 dni na zwrot
>>> towaru bez podania przyczyny. Odesłać go musi na własny koszt.
>> NIe bo niejest osobą fizyczną.
> A co to ma do rzeczy? Myślisz że przedsiębiorcy mogą zwracać? Fajnie by
> było... Ochrona dotyczy *konsumentów*.
Toteż proponuję zapoznanie sie z definicja "konsumenta". Firma zamawiająca
towar konsumentem nie jest. Osoba ficyczna czasem może być, a czasem nie.