  • 1. Data: 2007-12-09 23:05:19
    Temat: Czy mozna zrobic cos cwaniaczkom sprzedajacym na allegro?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam!

    Jest taka sprawa, od ponad 2 lat grupka ludzi wciska ponizszy kit
    nieswiadomym kupujacym:

    http://tinyurl.com/yuvd9y

    Oczywiscie allegro nic z tym nie robi, zgloszenia o naruszeniu
    regulaminu skutkuja czasem
    zablokowaniem aukcji, ale dany koles za chwile od nowa otwiera kolejna
    aukcje i interes sie kreci.
    Maile z informacja o naciaganiu allegro olewa cieplym moczem.

    Moja niezbyt dobra znajomosc prawa mowi mi, ze skoro nie jestem
    "strona" w sprawie, to nie moge
    nikogo o nic oskarzac. Czy to prawda?
    Czy zatem, jezeli kupie takie ustrojstwo od sprzedawcy i wytocze mu
    sprawe o oszustwo, to moge
    doprowadzic do zamkniecia jego "interesu"?
    I czy w takim przypadku allegro beknie za wspoludzial?

    Czy moze to sa pobozne zyczenia i marna szansa cos z tym zrobic?

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2007-12-09 23:30:50
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.12.2007 Lisciasty <l...@p...pl> napisał/a:
> [...]
    > aukcje i interes sie kreci.
    > Maile z informacja o naciaganiu allegro olewa cieplym moczem.

    Nie do końca rozumiem, o co chodzi. Przecież ludzie to kupują na własne
    życzenie. Żona mojego kolegi też kupiła sobie krem, po którym miała mieć
    "o 30% mniej zmarszczek" i w ogóle, być piękniejsza. Niestety, zmarszczek ma
    ile miała i dalej jest brzydka. Też zakażesz sprzedaży kremów? :)
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2007-12-10 00:21:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.12.2007 Lisciasty <l...@p...pl> napisał/a:
    > Jest taka sprawa, od ponad 2 lat grupka ludzi wciska ponizszy kit
    > nieswiadomym kupujacym:
    [..]
    > Maile z informacja o naciaganiu allegro olewa cieplym moczem.

    MZ dobrze robią - nie są od oceniania takich przypadków.

    > Moja niezbyt dobra znajomosc prawa mowi mi, ze skoro nie jestem
    > "strona" w sprawie, to nie moge
    > nikogo o nic oskarzac. Czy to prawda?

    A jaka ty jesteś stroną?

    > Czy zatem, jezeli kupie takie ustrojstwo od sprzedawcy i wytocze mu
    > sprawe o oszustwo, to moge
    > doprowadzic do zamkniecia jego "interesu"?

    Tak, i to jest MZ najlepsze podejście. Nie musisz "wytaczać", wystarczy
    zgłosić oszustwo.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-12-10 01:12:12
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Jest taka sprawa, od ponad 2 lat grupka ludzi wciska ponizszy kit
    > nieswiadomym kupujacym:
    >
    > http://tinyurl.com/yuvd9y

    dlaczego pomawiasz firme o oszustwo? :)

    potrafisz przeprowadzic dowod oraz wykazac to w taki sposob,
    aby sad to lyknal?

    > "strona" w sprawie, to nie moge
    > nikogo o nic oskarzac. Czy to prawda?

    wlasnie oskarzyles na grupie. przepraszam, pomowiles :>

    > Czy zatem, jezeli kupie takie ustrojstwo od sprzedawcy i wytocze mu
    > sprawe o oszustwo, to moge
    > doprowadzic do zamkniecia jego "interesu"?

    musisz wykazac ze oni Cie oszukali. zauwaz ze pisza o "DO 30%".
    0.1% to tez do 30% :)

    > I czy w takim przypadku allegro beknie za wspoludzial?

    jaja sobie robisz? :)

    swoja droga, trzeba byc samobojca...
    http://allegro.pl/item276742246_plazmowe_wybielanie_
    zebow_z_usa_hit_sezonu_.html

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 5. Data: 2007-12-10 06:05:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 10 Gru, 00:30, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:
> [...]
    > "o 30% mniej zmarszczek" i w ogóle, być piękniejsza. Niestety, zmarszczek ma
    > ile miała i dalej jest brzydka. Też zakażesz sprzedaży kremów? :)

    Sek w tym, ze dzialania badz niedzialania cudownych kremow,
    magnetyzerow do paliwa
    i innych tym podobnych wynalazkow nie jestem w stanie udowodnic.
    Natomiast w tym przypadku wystarczy prosta ekspertyza w GUM, zakladzie
    energetycznym
    lub nawet sam opis aukcji stworzony przez sprzedawce :]

    A ze ludzie kupuja na wlasne zyczenie to inna sprawa.

    Pzdr.
    L.

  • 6. Data: 2007-12-10 06:08:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 10 Gru, 01:21, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > MZ dobrze robią - nie są od oceniania takich przypadków.

    To dlaczego usuwaja zgloszone aukcje a nic nie robia z samym
    sprzedawca?
    Dobrze wiedza co jest na rzeczy ale przeciez lepiej udawac glupiego i
    dalej robic interes...

    > Tak, i to jest MZ najlepsze podejście. Nie musisz "wytaczać", wystarczy
    > zgłosić oszustwo.

    A czy wtedy organ scigania poszukuje innych kupujacych, czy to ja
    musze/moge ich zglosic?

    Pzdr.
    L.

  • 7. Data: 2007-12-10 06:18:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 10 Gru, 02:12, "rezist.com" <r...@s...us> wrote:
    > dlaczego pomawiasz firme o oszustwo? :)

    Oni sami siebie pomawiaja, choc nieswiadomie, na opisie wlasnych
    aukcji :>

    > potrafisz przeprowadzic dowod oraz wykazac to w taki sposob
    > aby sad to lyknal?

    Wedlug mnie, w wiekszosci przypadkow wystarczy sam opis aukcji. Jezeli
    to za malo,
    za pomoca ekspertyzy wykonanej przez certyfikowany zaklad pomiarowy
    mozna to udowodnic
    bez problemu.

    > wlasnie oskarzyles na grupie. przepraszam, pomowiles :>

    Dawno temu jeden z takich "przedsiebiorcow" straszyl mnie adwokatem,
    poki co jaj wystarczylo
    tylko na straszenie ;)

    > musisz wykazac ze oni Cie oszukali. zauwaz ze pisza o "DO 30%".
    > 0.1% to tez do 30% :)

    Ale przedstawiaja wyniki pomiarow i podaja liczy kilowatogodzin,
    rzekomo zaoszczedzonych.
    Poza tym wpieraja kupujacemu, ze kompensujac energie bierna zaplaci
    mniejszy rachunek,
    co jest wciskaniem kitu w zywe oczy :>

    > jaja sobie robisz? :)

    A w przypadku wygrania sprawy, jezeli allegro dalej bedzie pozwalalo
    na wystawianie takiego czegos,
    rowniez nie bedzie mozna im nic zrobic?

    > swoja droga, trzeba byc samobojca...http://allegro.pl/item276742246_plazmowe
    _wybielanie_zebow_z_usa_hit_s...

    Ludzie wszystko kupia jezeli sie ich odpowiednio zmanipuluje...
    Ja jestem takim gatunkiem frajera, ktoremu nie jest obojetne jak kogos
    robia w balona,
    zwlaszcza ze dotyczy to mojej zawodowej dzialki.
    Moze glupi jestem i powinienem dac sobie spokoj? Poki co jakos nie
    moge...

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2007-12-10 06:31:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.12.2007 Lisciasty <l...@p...pl> napisał/a:
    > To dlaczego usuwaja zgloszone aukcje a nic nie robia z samym
    > sprzedawca?

    Bo pewnie nie trafili jeszcze na przypadek, gdy zamkneli komuś dostęp,
    jego działalność okazała się jednak prawnie dozwolona, a oni bekli grube
    pieniądze za czyjeś utracone dochody.

    > Dobrze wiedza co jest na rzeczy ale przeciez lepiej udawac glupiego i
    > dalej robic interes...

    Nie wszystko dla wszystkich musi być oczywiste - widać to doskonale już
    choćby po tym ilu ludzi to kupuje.

    > A czy wtedy organ scigania poszukuje innych kupujacych, czy to ja
    > musze/moge ich zglosic?

    Zgłaszasz podejrzenie popełnienia przestepstwa a policja/prokurator zajmie
    się resztą. Dostarczasz danych tyle ile możesz. Reszta, włącznie z
    kwalifikacją prawną czynu, to ich sprawa.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-12-10 06:33:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > to za malo,
    > za pomoca ekspertyzy wykonanej przez certyfikowany zaklad pomiarowy

    A wiesz co to oszustwo?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-12-10 06:40:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lisciasty pisze:

    > A czy wtedy organ scigania poszukuje innych kupujacych, czy to ja
    > musze/moge ich zglosic?

    Jesteś kupującym?
    Przecież sam napisałeś że
    "Natomiast w tym przypadku wystarczy (..) nawet sam opis aukcji
    stworzony przez sprzedawce :]"
    Więc jak to jest?

    --
    @2007 Johnson