  • 1. Data: 2008-04-16 20:36:34
    Temat: Czy można wysłać próbkę do Sanepidu
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    kupiłem w sklepie paluszki rybne.
    Okazało się, że ich zapach nie wskazuje na świeżość (mimo terminu ważności).
    Czy można bezpłatnie oddać taką próbkę do Sanepidu celem zbadania?
    Jak wygląda procedura?

    Piotr

  • 2. Data: 2008-04-16 20:43:31
    Temat: Re: Czy można wysłać próbkę do Sanepidu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piter" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Nie tyle do badań, co złożyć zawiadomienie,. Sami wezmą próbkę.

  • 3. Data: 2008-04-16 20:50:01
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Piter" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie tyle do badań, co złożyć zawiadomienie,. Sami wezmą próbkę.

    Problem w tym, że na półce w sklepie już ich nie ma. Ale mam zachowaną
    próbkę w domu.

  • 4. Data: 2008-04-16 22:43:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piter pisze:

    > Problem w tym, że na półce w sklepie już ich nie ma. Ale mam zachowaną
    > próbkę w domu.

    No i w tym momencie pada pytanie: gdzie się zepsuło - u Ciebie czy w
    sklepie?

  • 5. Data: 2008-04-16 22:51:48
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-04-16 22:50 Piter pięknie wystukał/a:
    > wiadomości news:fu5oum$7v8$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Problem w tym, że na półce w sklepie już ich nie ma. Ale mam zachowaną
    > próbkę w domu.

    Zawieź do Warszawy, ul. Żelazna.

    --
    animka

  • 6. Data: 2008-04-17 22:27:35
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 16 Kwi, 22:36, "Piter" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Okazało się, że ich zapach nie wskazuje na świeżość (mimo terminu ważności).
    > Czy można bezpłatnie oddać taką próbkę do Sanepidu celem zbadania?

    Wystarczy podać datę trwałości i numer partii z opakowania do
    sanepidu. Sanepid skontaktuje się z producentem i zażąda od niego
    próbki z danej partii. Każdy producent jest zobowiązany odkładać do
    biblioteki prób po kilka opakowań z każdej wyprodukowanej partii
    produktu. Próbki takie są przechowywane minimalnie do końca okresu
    przydatności do spożycia.
    Właściwie co chcesz uzyskać oddając próbkę do sanepidu?
    Jeżeli chcesz jakieś zadośćuczynienie, prędzej napisz reklamację do
    producenta. Poza tym, za towar odpowiada sprzedawca, więc jeżeli
    konserwa była nieświeża, powinieneś oddać produkt do sklepu. Sklep ma
    obowiązek wymienić produkt na świeży lub oddać pieniądze.