  • 1. Data: 2006-04-03 10:09:09
    Temat: Czy można usunąć klienta ze sklepu (-> nie sprzedać towaru)?
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Czy jest jakieś prawo zabraniające usunięcia klienta ze sklepu? Kojarzy mi
    się, że osoba, która prowadzi handel nie ma prawa odmówić sprzedaży towaru,
    ale czy jest to związane także z tym, że nie może wyrzucić ze sklepu osób,
    które jej sie nie podobają. Czy to prawda i - jeżeli tak - czy zna ktoś
    jakieś podstawy prawne?
    Zaintrygowała mnie historia pani ze Szwecji, która dostała sądownie 2100
    euro kary za to, że nie chciała sprzedać psa lesbijce i się zastanawiam,
    czy w PL też by tak można było zasądzić?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 2. Data: 2006-04-03 11:34:15
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    nieuzasadsniona odmowa sprzedazy jest wykroczeniem

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-04-03 12:08:53
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 03.04.2006, o godzinie 13.34.15, na pl.soc.prawo, Lookasik napisał(a):

    > nieuzasadsniona odmowa sprzedazy jest wykroczeniem

    Dzięki, ale jakie są podstawy prawne. Na podstawie czego mogę tak
    stwierdzić. Wiem, że wystawienie towaru do sprzedaży to tzw. oferta
    sprzedaży. Ale czy to znaczy, że - gdybym był sprzedawcą - muszę ją
    sprzedać temu, kto chce zapłacić, nawet jak uważam, że ta osoba nie powinna
    tego kupić (abstrahuję już od pijaków czy nieletnich chcących kupić wódkę
    czy nieletnich chcących kupić towar od 18 lat)?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 4. Data: 2006-04-03 12:15:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Habeck Colibretto wrote:

    > Dzięki, ale jakie są podstawy prawne. Na podstawie czego mogę tak

    Duh - kodeks wykroczeń oczywiście.

    > stwierdzić. Wiem, że wystawienie towaru do sprzedaży to tzw. oferta
    > sprzedaży. Ale czy to znaczy, że - gdybym był sprzedawcą - muszę ją
    > sprzedać temu, kto chce zapłacić, nawet jak uważam, że ta osoba nie powinna

    Wystawiłeś ofertę, klient ma ważne środki płatnicze - masz psi obowiązek
    sprzedać.

    > tego kupić (abstrahuję już od pijaków czy nieletnich chcących kupić wódkę
    > czy nieletnich chcących kupić towar od 18 lat)?

    Na to są stosowne przepisy.

  • 5. Data: 2006-04-03 12:33:36
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1m4mvz28eteu5$.dlg@habeck.pl...
> [...]
    > które jej sie nie podobają. Czy to prawda i - jeżeli tak - czy zna ktoś

    w jaki sposob usunac?? sila??

    Jacek

  • 6. Data: 2006-04-03 12:34:40
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]

    > stwierdzić. Wiem, że wystawienie towaru do sprzedaży to tzw. oferta
    > sprzedaży. Ale czy to znaczy, że - gdybym był sprzedawcą - muszę ją

    tak, bo ten ktos zawiera z toba umowe, i nie masz prawa odmowic mu sprzedazy
    bo popelniasz wykroczenie z art. 135 KW

    Jacek

  • 7. Data: 2006-04-03 13:05:01
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 03.04.2006, o godzinie 14.33.36, na pl.soc.prawo, castrol napisał(a):

    > w jaki sposob usunac?? sila??

    Siłą głosu. ;) Nie no... po prostu odmówić sprzedaży. Napisałem co mnie
    natchnęło. W sumie się zastanawiałem, czy osoba, która ma swój sklep może
    powiedzieć do kogoś "wynoś się gówniarzu, bo nie chcę Cię tu widzieć" albo
    coś w tym stylu.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 8. Data: 2006-04-03 13:07:16
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 03.04.2006, o godzinie 14.34.40, na pl.soc.prawo, castrol napisał(a):

    > tak, bo ten ktos zawiera z toba umowe, i nie masz prawa odmowic mu sprzedazy
    > bo popelniasz wykroczenie z art. 135 KW

    No właśnie o to 135 mi chodziło. Choroba... trzeba wiedzieć po jakich
    słowach kluczowych szukać, a tych mi brakowało. :)
    Dzięki za pomoc w dyskusji z kolegą. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 9. Data: 2006-04-03 13:13:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Habeck Colibretto wrote:

> [...]
    > powiedzieć do kogoś "wynoś się gówniarzu, bo nie chcę Cię tu widzieć" albo

    Jasne, że może - to wolny kraj. A ów "gówniarz" może potem przyjść z
    policjantem, który może ci za to wystawić mandat albo wezwanie do sądu
    grodzkiego.

  • 10. Data: 2006-04-03 13:29:49
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dzięki. KW135 wszystko wyjaśnia. :)