  • 1. Data: 2002-11-21 19:39:09
    Temat: Czy mozna to sprzedawac?
    Od: "arbi" <a...@w...pl>

    Czy mozna oferowac i sprzedawac cos takiego jak
    spis firm z terenu danego wojewodztwa, wraz z danymi
    dotyczacymi dzialow personalnych tychze firm, sposobow
    rekrutacji pracownikow przez nie stosowanych, warunkow
    stawianych kandydatom na stanowiska przez nie oferowane
    etc?

    Czy nie jest to sprzeczne z Ustawa o ochronie danych... itd.?
    Czy w ogole nie jest to sprzeczne z polskim prawem?

    ---
    pozdroofka
    arbi

  • 2. Data: 2002-11-21 21:57:41
    Temat: Re: Czy mozna to sprzedawac?
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "arbi" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czy nie jest to sprzeczne z Ustawa o ochronie danych... itd.?
    > Czy w ogole nie jest to sprzeczne z polskim prawem?

    Ustawa o ochronie danych osobowych dotyczy
    danych osób fizycznych (art. 6), a nie firm.

  • 3. Data: 2002-11-22 00:07:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Nov 2002, arbi wrote:

> [...]
    >+ dotyczacymi dzialow personalnych tychze firm, [...]
    >+ Czy nie jest to sprzeczne z Ustawa o ochronie danych... itd.?

    Z tą ustawą NA PEWNO nie jest sprzeczne - dane
    o działalności gospodarczej są z urzędu jawne.

    >+ Czy w ogole nie jest to sprzeczne z polskim prawem?

    Nie sądzę. Chyba żeby uznać to za nieuczciwą konkurencję
    dla UM/UG (w których te same informacje również są jawne)
    ale o polityce personalnej info nie ma ;)

    Gotfryd (z pozdrowieniami)

  • 4. Data: 2002-11-22 19:19:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Spisy firm znajdują się w obrocie i jakoś nie słyszałem o ściganiu ich
    wydawców. Co do wzbogacenia ich o wymagania stawiane przez pracodawców przy
    zatrudnieniu, to i tak te informacje musisz od nich uzyskać. Nie szkodzi
    więc nic na przeszkodzie ewentualnie przyjąć od nich oświadczenie o
    wyrażeniu zgody. Takie zaświadczenie załatwi nie tylko sprawę prawa do
    ujawnienia tych informacji, ale i ewentualne roszczenia nabywców czy
    użytkowników takiego "dzieła", co do nieprawdziwości danych. A co będzie,
    jak pracodawca powie, że chce pracowników po zawodówce. Zgłosi się 100 osób,
    a pracodawca zmieni zdanie i powie, że teraz chce tylko z wyższym
    wykształceniem. A osoby, które zostały odrzucone z powodu wykształcenia
    pozwą Cię do sądu o koszty, które poniosły w związku z ofertą, bo okazało
    się, że zamieszczone w wykazie dane były nieprawdziwe.