  • 11. Data: 2019-11-25 20:05:32
    Temat: Re: Czy można odmówić sprzedaży osobie prowadzącej DG ?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.11.2019 o 22:20, sundayman pisze:

    > Co wy na to ? Można sobie w regulaminie zrobić takie wyłączenie ?

    Przede wszystkim - moim zdaniem - w złym miejscu stawiasz "punkt
    ciężkości" problemu. Pytanie, czy firma może odmówić firmie sprzedaży
    towaru. Bo jeśli sprzeda, to fakturę wystawić musi i musi to zrobić
    zgodnie z przepisami. Jeśli fakturę wystawi bez NIP, to po prostu
    wystawi ją nieprawidłowo i tyle.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2019-11-25 21:23:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-11-24 o 23:16, sundayman pisze:

    > Wiesz, na zasadzie "widać można, skoro zrobili" to wszystko można
    > uzasadnić :)
    >
    > Ale ja się pytam - czy to jest zgodne z prawem ?

    Nie pytaj się grupowego przygłupa.
    Ma być faktura z NIP dla VATowca i nie ma dyskusji.
    Podasz poniżej cytowane już paragrafy z ustawy to wystawią.

  • 13. Data: 2019-11-25 21:32:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wielokrotnie byłem świadkiem w Lidlu jak wystawiali faktury dla DG
    > Własnie po NIP zresztą w bazie wyszukują
    > Ale to w Lidlach stacjonarnych a lidl e-sklep to może jakiś inny twór;)

    No właśnie - na tym polega paranoja. Też kupowałem w stacjonarnym
    sklepie i nikt nie wydziwiał, że chcę fakturę. A tutaj jakieś takie
    dziwactwa ?

  • 14. Data: 2019-11-25 21:39:05
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > towaru. Bo jeśli sprzeda, to fakturę wystawić musi i musi to zrobić
    > zgodnie z przepisami. Jeśli fakturę wystawi bez NIP, to po prostu

    No tak właśnie niby : ale to jeszcze jeszcze inaczej, bo z cytowanego
    regulaminu nie wynika, że "firma nie może kupować", tylko że "osoba
    fizyczna" (JDG jest osobą fizyczną - nie ma rozgraniczenia przecież
    pomiędzy tym czyli nie jest "wyłączenie przedsiębiorcy" ) nie kupuje "w
    celach związanych z działalnością".

    Czyli to jest na moje oko w ogóle jakaś dziwaczna konstrukcja.
    Domyślam się, że chodzi im o to, żebym nie kupił wiertarki "do ciężkiej
    pracy na budowie" i potem nie miał pretensji, że się popsuła za szybko.

    No ale od tego jest gwarancja i rękojmia, żeby dyskutować, czy używałem
    jej prawidłowo czy nie. A tak mamy sytuację, że jak kupię wiertarkę i
    wkręcam śrubkę w domu to jest OK - a jak w firmie to nie jest OK.

    No i oczywiście - w sklepach normalnych takich cyrków nie robią, tylko
    online.

    Mam wrażenie, że jest jakiś niedopuszczalny zapis w regulaminie, ale
    zanim pójdę zawracać głowę rzecznikowi praw klienta, to chciałbym
    wiedzieć, czy słusznie myślę.

  • 15. Data: 2019-11-26 00:13:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-25, sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > No właśnie - na tym polega paranoja. Też kupowałem w stacjonarnym
    > sklepie i nikt nie wydziwiał, że chcę fakturę. A tutaj jakieś takie
    > dziwactwa ?

    Z tych fragmentów, które zacytowałeś nie wynika wprost żadna odmowa
    sprzedaży firmie, więc o ile nie ma tego gdzieindziej to jest to po
    prostu kwestia tam nieuregulowana i nie ma nad czym dywagować -
    sprzedali, muszą wystawić.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2019-11-26 10:54:33
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, November 25, 2019 at 9:39:08 PM UTC+1, sundayman wrote:
> [...]

    przeciez maja na stronce opis jak dosta FV
    https://obsluga-klienta.lidl.pl/SelfServicePL/s/arti
    cle/Faktura-VAT-na-firm%C4%99-za-zakupy-w-sklepie-on
    line?locates=HOME_&way=forward

    > No ale od tego jest gwarancja i rękojmia, żeby dyskutować, czy używałem
    > jej prawidłowo czy nie. A tak mamy sytuację, że jak kupię wiertarkę i
    > wkręcam śrubkę w domu to jest OK - a jak w firmie to nie jest OK.

    Ogolnie przy takich narzedziach w warunkach gwarancji jest wylaczenie dla uzytku
    komercyjnego, np. https://www.serwislidla.krysiak.pl/gwarancje/warunki
    -gwarancji-na-urzadzenia/

    Rekojmie itp tez maja duzo lepsze warunki dla zakupow konsumenckich.

    Dlatego czesto "fachowcy" uzywajacy takiego sprzetu kupuja go na paragon i co
    ~kwartal wymieniaja ;)

    Wystarczy pogooglac na temat sredniego czasu pracy elektronarzedzi domowych, sa to
    wartosci rzedu 5-10 min na rok, dlatego przy takim uzytkowaniu sie sprawdzaja i mozna
    dawac 3 lata gwarancji. ~5h pracy na dobe to nie ta liga...

  • 17. Data: 2019-11-26 15:42:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.11.2019 o 21:39, sundayman pisze:

    > Mam wrażenie, że jest jakiś niedopuszczalny zapis w regulaminie, ale
    > zanim pójdę zawracać głowę rzecznikowi praw klienta, to chciałbym
    > wiedzieć, czy słusznie myślę.

    Generalnie te wszystkie regulaminy, to taka trochę ściema. Jak widzę
    jakiś rozbudowany, to nie kupuję, ani nie korzystam z usług, bo z mojego
    doświadczenia wynika, że przeważnie później w takich miejscach są
    problemy. Jak ktoś po prostu handluje to nie ma czasu na wymyślanie głupot.

    O ile UOKiK chroni konsumentów i można szukać mniej lub bardziej
    niedopuszczalnych klauzul, to przy kontaktach z firmą tego nie ma. Można
    oczywiście się upierać, że regulaminu dotyczy konsumentów, a firma, to
    nie konsument, tylko co dalej. Ten internetowy LIDL, to zdaje się jakaś
    franczyza i stąd mają inne zasady, niż sam LIDL. Ja bym po prostu
    poszukał w innym miejscu interesującego Cię przedmiotu.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2019-11-26 23:31:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > przeciez maja na stronce opis jak dosta FV
    > https://obsluga-klienta.lidl.pl/SelfServicePL/s/arti
    cle/Faktura-VAT-na-firm%C4%99-za-zakupy-w-sklepie-on
    line?locates=HOME_&way=forward

    No. Mają. I co z tego ?
    Oto treść maila, którego dostałem w odpowiedzi na moją prośbę o fakturę
    ( bo już sobie kupiłem co potrzebowałem i mam fakturę imienną ) ;

    informujemy, że dokonując zakupu w naszym sklepie internetowym akceptują
    Państwo regulamin potwierdzając jednocześnie, iż składają Państwo
    zamówienie jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej.

    Dbając jednak o zadowolenie naszych Klientów, na Państwa prośbę
    wystawimy fakturę korygującą umożliwiającą wprowadzenie NIP oraz pełnych
    danych Państwa firmy.

    W tym celu prosimy o potwierdzenie następującego oświadczenia:

    ,,Oświadczam, że zakupy dokonane w ramach zamówienia nr ..............
    pozostają w związku z prowadzoną przeze mnie działalnością gospodarczą,
    w związku z czym proszę o wystawienie faktury korygującej na brakujący
    NIP .................... oraz dane
    firmy............................................... ."

    Ergo - robią mi łaskę :) Właściwie to nie muszą, ale wystawią korektę.
    A ja nie lubię, jak mi ktoś robi łaskę, zwłaszcza kiedy to jest raczej
    jego zafajdany obowiązek :)

    I oczywiście wszystko to razem dla mnie jest bez sensu - a to co
    zlinkowałeś dodatkowo to potwierdza.

  • 19. Data: 2019-11-26 23:50:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > nie konsument, tylko co dalej. Ten internetowy LIDL, to zdaje się jakaś
    > franczyza i stąd mają inne zasady, niż sam LIDL. Ja bym po prostu
    > poszukał w innym miejscu interesującego Cię przedmiotu.

    Ja oczywiście za cholerę bym się nie bawił w ten ich sklep, ale niestety
    zależało mi na jednej rzeczy, której za diabła nigdzie indziej nie mogę
    znaleźć.

    Kiedyś u nich w sklepie stacjonarnym kupiłem, rewelacyjnie mi się
    sprawdza - chciałem drugie. Ale sklepach to było 2 lata temu, nigdzie
    poza tym nie ma - no to kupię tam, skoro mają.

    A tutaj jakieś hocki-klocki przy prośbie o fakturę.

  • 20. Data: 2019-11-27 11:44:35
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 26.11.2019 o 23:50, sundayman pisze:

> [...]
    > poza tym nie ma - no to kupię tam, skoro mają.
    >
    > A tutaj jakieś hocki-klocki przy prośbie o fakturę.

    no widzisz, Lidl ciebie wydymał, nie odpiszesz sobie waciku:)))))))