  • 1. Data: 2008-04-14 16:52:47
    Temat: Czy można legalnie "wypożyczyć" pracodawcy "komórkę"?
    Od: Jasio <c...@c...pl>

    Witam,

    Mam telefon komórkowy i przechodzę do nowej pracy. Będę telefon
    wykorzystywał zarówno do celów prywatnych, jak i służbowych. Zasady
    rozliczeń z pracodawcą są już w zasadzie dogadane, i są w pewnym
    sensie sprawą wtórną. Dla pracodawcy istotne jest to, żeby wszystkie
    numery telefonów używane do celów służbowych były jego własnością, bo
    wtedy może np. uruchomić między nimi VPN z darmowymi połączeniami w
    obrębie firmy. Jeżeli chciałbym uniknąć chodzenia z dwoma aparatami,
    musiałbym więc dokonać cesji numeru na rzecz pracodawcy.

    Z drugiej strony, ponieważ używam tego telefonu od prawie 10 lat,
    chciałbym w razie zmiany pracy zabrać go ze sobą. W związku z tym mam
    pytanie, czy umowa z pracodawcą dotycząca "wypożyczenia" numeru
    telefonu będzie prawnie skuteczna? I czy w razie, gdyby
    pracodawca "stawiał opór" przeciwko oddaniu mi numeru (wiadomo - przy
    rozstaniach różnie może być) są jakieś możliwości zmuszenia go do
    cesji na moją rzecz?

    A może podobna sytuacja już jest jakoś rozwiązana w regulaminach
    operatorów? Albo można ten problem rozwiązać jeszcze inaczej?

    Z góry dziękuję za sugestie,

    --
    Pozdrawiam,

    Janek.

  • 2. Data: 2008-04-14 17:35:18
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Jasio pisze:
    > A może podobna sytuacja już jest jakoś rozwiązana w regulaminach
    > operatorów? Albo można ten problem rozwiązać jeszcze inaczej?

    Zmodyfikować telefon do obsługi dwóch kart sim.

  • 3. Data: 2008-04-14 17:43:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jasio wrote:

    > A może podobna sytuacja już jest jakoś rozwiązana w regulaminach
    > operatorów? Albo można ten problem rozwiązać jeszcze inaczej?

    Operatorzy raczą nie dostrzegać tego problemu. Chyba jedynie w Erze
    mozna "obcy" numer włączyć do sieci firmowej.

    A wracając do pytania - zawierasz normalną umowę z pracodawcą, na
    wszelki wypadek z jakimś żądaniem odszkodowania ;-)

    Tylko zastanów się, czy na pewno chcesz, żeby ktoś ogladał Twoje
    billingi ze służbowo/prywatnego telefonu.

    M.

  • 4. Data: 2008-04-14 17:53:20
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Jasio" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Z góry dziękuję za sugestie,

    Nie da sie zjesc ciasteczka i do miec.

    Nie kombinuj, brac te druga. Z dwoma chodzic nie musisz.

    Prywatna bedzie przeszkadzac w czasie pracy, sluzbowa po pracy (zebym nie
    bylo, ze OT :P).

    Dla pracodawcy czesciej wazniejsze jest zabezpieczenie wlasnych interesow w
    przypadku jakbyscie sie mieli rozstac, a nie jakies tam VPN'y.

    Nie generuj przed zatrudnieniem/na poczatku zartudnienia problemow, ktore
    wzbudzaja czujnosc. Jezeli chcesz dac mozliwosc bycia dostepnym i
    dyspozycyjnym - wylaczaj komorke sluzbowa po godzinach pracy, a przy
    pierwszym zgrzycie z tego powodu, zaproponuj, ze w sprawach niecierpiacych
    zwloki po godzinach jestes dostepny pod prywatna.

    Pewnie zaraz wpadna rady, ze pracodawcy nic do ciebie po godzinach pracy. To
    bradzo dobra strategia. Dla osob wykladajacych chemie w Biedronce.

    sz.

  • 5. Data: 2008-04-14 19:44:11
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    Użytkownik "Jasio" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Albo można ten problem rozwiązać jeszcze inaczej?

    Zazwyczaj to pracodawca daje swój telefon pracownikowi a nie odrotnie.
    Dlaczego nie zrobicie w ten sposób?

    --
    andreas

  • 6. Data: 2008-04-14 20:00:56
    Od: Jasio <c...@c...pl>

    andreas zmarszczył się, zamyślił i w wiadomości z poniedziałek 14
    kwiecień 2008 21:44 napisał:

    > Zazwyczaj to pracodawca daje swój telefon pracownikowi a nie
    > odrotnie. Dlaczego nie zrobicie w ten sposób?

    Bo mój obecny numer znany jest dość powszechnie zarówno moim
    kontaktom prywatnym, jak i służbowym (które będą służbowe również dla
    nowego pracodawcy). A w tym obszarze nie chciałbym wprowadzać
    większego zamieszania, niż o jest niezbędne.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

  • 7. Data: 2008-04-14 20:06:02
    Od: Jasio <c...@c...pl>

    szomiz zmarszczył się, zamyślił i w wiadomości z poniedziałek 14
    kwiecień 2008 19:53 napisał:

    > Nie generuj przed zatrudnieniem/na poczatku zartudnienia problemow,
    > ktore wzbudzaja czujnosc.

    Co racja, to racja. :)

> [...]
    > pracy, a przy pierwszym zgrzycie z tego powodu, zaproponuj, ze w
    > sprawach niecierpiacych zwloki po godzinach jestes dostepny pod

    Niestety, grono osób, dla których muszę być dostępny w dość szerokich
    godzinach - przynajmniej czasami - jest na tyle szerokie, że służbową
    komórkę i tak musiałbym nosić przy sobie cały czas. Taka praca. :)

    > Pewnie zaraz wpadna rady, ze pracodawcy nic do ciebie po godzinach
    > pracy. To bradzo dobra strategia. Dla osob wykladajacych chemie w
    > Biedronce.

    :)

    W tę stronę wolę nie awansować. ;D

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

  • 8. Data: 2008-04-14 20:09:26
    Od: Jasio <c...@c...pl>

    Maciej Bebenek zmarszczył się, zamyślił i w wiadomości z poniedziałek
    14 kwiecień 2008 19:43 napisał:

    > Operatorzy raczą nie dostrzegać tego problemu. Chyba jedynie w Erze
    > mozna "obcy" numer włączyć do sieci firmowej.

    O... to już coś. Mam telefon akurat w Erze, pracodawca też jest w
    Erze. Poszperam w tym. Dzięki.

    > Tylko zastanów się, czy na pewno chcesz, żeby ktoś ogladał Twoje
    > billingi ze służbowo/prywatnego telefonu.

    Tak długo funkcjonuję z jednym telefonem, że się już przyzwyczaiłem.
    Zresztą w dzisiejszych czasach Wielki Brat czuwa nieustannie i
    wszędzie. :)

    --
    Pozdrawiam,

    Janek.

  • 9. Data: 2008-04-14 20:12:56
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > musiałbym więc dokonać cesji numeru na rzecz pracodawcy.

    W tym momencie pracodawca staje sie wlascicielem twojego numeru i wcale
    nie ma zadnego obowiazku go oddac z powrotem.

    > pracodawca "stawiał opór" przeciwko oddaniu mi numeru (wiadomo - przy
    > rozstaniach różnie może być) są jakieś możliwości zmuszenia go do
    > cesji na moją rzecz?

    Jesli zrobisz cesje, to mu go oddasz. On nie bedzie musiał oddawac ci go
    z powrotem. Poza tym ... bedzie miał dostep do twoich billingów. Nawet
    prywatnych rozmow ...

    Lepiej wiec odżałuj i nie udostepniaj mu nic zwiazanego z twoim
    prywatnym numerem.

    Poza tym nawet jak wszystko przejdzie OK, to jeszcze w wiele miesiecy po
    zakonczeniu waszego kontraktu bedą do Ciebie dzwonic klienci, którzy o
    tym nie bedą wiedzieli.

    Szanuj swoją prywatnosc. Kuniec.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 10. Data: 2008-04-14 21:11:29
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

> [...]
    > nowego pracodawcy). A w tym obszarze nie chciałbym wprowadzać
    > większego zamieszania, niż o jest niezbędne.

    Ja zrobiłem to tak, że "kazałem" pracodawcy kupować komórki o tego samego
    operatora co ja i po otrzymaniu od niego służbowej komórki, włączyłem w
    swoim telefonie przekazywanie rozmów na telefon służbowy, w swoim telefonie
    zmieniłem taryfę na sporo niższą niż była i go wyłączyłem. W ten sposób
    dodzwaniaja się do mnie wszyscy niezaleznie, który numer mają a ja dzwonie
    tylko na koszt pracodawcy. Koszt przekazywania rozmów na moim prywatnym
    numerze nie przekraczaja nawet tej niskiej taryfy.

    --
    andreas