  • 11. Data: 2009-06-09 18:40:47
    Temat: Re: Czy mozna legalnie sprzedawac...
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    > Oczywiście, że może!

    A na jakiej podstawie, ze w koncu zapytam?... :P
    I w jaki sposob? Pojdzie do prokuratury i powie co? Jakie dowody przedlozy?
    Sąd na jakiej podstawie przyzna rację i mnie skaże?

    L.

  • 12. Data: 2009-06-09 18:50:32
    Od: "lukeg" <n...@n...com>

    Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > A na jakiej podstawie, ze w koncu zapytam?... :P

    Władzy udzielonej Piotrowi, oczywiście.

    > I w jaki sposob?

    Ogłosiwszy to ex cathedra.

    >Pojdzie do prokuratury i powie co? Jakie dowody przedlozy? Sąd na jakiej
    >podstawie przyzna rację i mnie skaże?

    Hint: Czy Kościół zabrania stosowania prezerwatyw?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-06-09 19:28:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ViRuS napisał(a):

    > ... takie absurdalne rzeczy jak np. dusze, działki na innych planetach,
    > komety, mgławice galaktyk itd? Jest jakas instytucja, ktora sie moze
    > przyczepic i powiedziec ze nie mam prawa bo to nie moje tylko ich?

    Urząd Marsjański ;P

    j.

  • 14. Data: 2009-06-09 19:28:51
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    lukeg pisze:

    > Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej dzierżycielem.

    chyba literówka.. powinno być dręczycielem

    ;)

  • 15. Data: 2009-06-09 21:03:39
    Od: kam <...@...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Jak możesz sprzedać coś czego nie jesteś właścicielem, ani nie upoważnił cie
    > właścicel do sprzedaży...? Immanentną cechą sprzedaży jest przeniesienie
    > WŁASNOŚCI.

    zobowiązanie do przeniesienia własności
    dlatego umowa sprzedaży będzie jak najbardziej ważna, a że przeniesienie
    własności może być trudne...

    KG

  • 16. Data: 2009-06-09 21:37:10
    Od: "lukeg" <n...@n...com>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > "ViRuS" <b...@b...pl> wrote
    >
    > Jak możesz sprzedać coś czego nie jesteś właścicielem, ani nie upoważnił
    > cie właścicel do sprzedaży...? Immanentną cechą sprzedaży jest
    > przeniesienie WŁASNOŚCI.

    Można tak zbyć rzecz ruchomą - art. 169 kc

    I jedziemy:
    -dusza nie jest przedmiotem materialnym - tego przepisu się nie stosuje (a
    co zamiast? nie mam pojęcia)
    -kometa - 169 kc wydaje się pasować. Tylko jak to wydać i objąć w
    posiadanie?
    -działka na księżycu - tu może być problem. W kc (art. 46) stoi, że
    nieruchomość to część powierzchni ziemskiej. Daje to podstawę do uznania, że
    działki na innych ciałach niebieskich stanowią rzeczy ruchome. Nic, tylko
    wydawać szczęśliwemu nabywcy.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-06-10 03:17:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "ViRuS" <b...@b...pl> wrote

  • 18. Data: 2009-06-10 03:55:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >Sprzedaz galaktyki to oczywisty zart, choc prawnicy moga nie miec poczucia
    >humoru...

    Jeśli umowa jest pozorna to jest nieskuteczna. Możesz "sprzedać", ale jak
    wyegzekwujesz np. należność...?
    Jeśli ktoś sam zapłaci, to ok, ale IMHO i tak nie będzie to umowa sprzedaży,
    conajwyżej jakaś inna: umowa nienazwana za usługę "zabawa w sprzedaż
    międzyplanetarną" ;) On nie otrzyma wlasnosci i nic mu z tego zakupu, oprocz
    smiechu.

  • 19. Data: 2009-06-10 05:21:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    i gwiazdy :)
    moja zona ma np swoja, nazwana swoim imieniem, ma z tego tytulu elegancki
    certyfikat
    o dzialkach na ksiezycu juz ktos wspominal, jak do tej pory obie te rzeczy
    tylko w usa, a wiec czemu i nie u nas

  • 20. Data: 2009-06-12 13:30:30
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik leon napisał:

    > z tego co pamietam to dziala legalnie firma, ktora sprzedaje takie
    > dzialki na ksiezycu . cieszy sie dosyc duza popularnoscia w stanach -
    > glownie kupowane jako ekscentryczne prezenty. swoja dzialalnosc
    > uzasadnia iz wszelkie miedzynarodowe umowy dotycza tylko Ziemi o innych
    > cialach niebieskich brak umow.
    >
    > leon

    i dlatego oni mogą sprzedawać, a inni kupować, ale te transakcje nie
    powodują żadnych praw do księżyca i ziemi na nim

    dopiero jak ktoś tam zamieszka, ogłosi swój kraj itd. to można będzie
    mówić o czyjejś własności i możliwości prawnego handlu