  • 1. Data: 2008-08-27 18:54:40
    Temat: Czy można dostać 2 mandaty za to samo?
    Od: "Wojciech \"Wojtazz\" Nowotniak" <wojtazzUSUN_TO@I_TOop.pl>

    Witam!
    W ubiegły piątek przytrafiła mi się taka sytuacja - siedziałem na
    dworcu PKP w Węglińcu (powiat zgorzelecki) i czekając na pociąg o
    godzinie 22:50 otworzyłem sobie piwko. Podeszło dwóch smutnych panów z
    SOK i jeden z nich wypisał mandacik 100zł. I nie byłoby w zasadzie
    problemu, gdyby nie to, że gdy panowie odeszli postanowiłem owe piwo
    dokończyć. Panowie powrócili i drugi z panów wypisał drugi mandat, też
    na 100zł.

    Pytanie zasadnicze brzmi - czy można karać dwa razy za to samo?
    Z pierwszym mandatem się zgodzę i nawet byłbym skłonny go zapłacić, ale
    płacić dwóch już mi się nie uśmiecha.
    Czy jest jakaś szansa, żeby wnioskować o unieważnienie tego drugiego
    mandatu? Jeżeli tak to czy może się to odbyć drogą wyłącznie
    korespondencji? Bo jeździć 300km do Zgorzelca to mi się zwyczajnie nie chce.
    Mam nadzieję, że trafiłem na odpowiednią grupę i uzyskam tu pomoc, za co
    z góry dziękuję :)
    --
    Wojciech 'Wojtazz' Nowotniak
    Pozdrowienia ze Szczecina - to taka duża wioska z tramwajami nad Odrą.

  • 2. Data: 2008-08-27 18:56:38
    Temat: Re: Czy można dostać 2 mandaty za to samo?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojciech "Wojtazz" Nowotniak pisze:

    > Pytanie zasadnicze brzmi - czy można karać dwa razy za to samo?

    parzcież nie zostałeś ukarany 2 razy za to samo. Jeden czyn był przed
    pierwszym mandatem, a drugi czyn po mandacie.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-08-27 19:21:35
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Johnson pisze:

    > parzcież nie zostałeś ukarany 2 razy za to samo. Jeden czyn był przed
    > pierwszym mandatem, a drugi czyn po mandacie.

    Pytanie w ogole za co zostal ukarany, bo przeciez ustawa o wychowaniu w
    trzezwosci nie zabrania spozywania piwa na peronach kolejowych :D No
    chyba ze wynika to z jakis innych przepisow PKP :D

    Jacek Kustra

  • 4. Data: 2008-08-27 19:31:38
    Od: "Wojciech \"Wojtazz\" Nowotniak" <wojtazzUSUN_TO@I_TOop.pl>

    > parzcież nie zostałeś ukarany 2 razy za to samo. Jeden czyn był przed
    > pierwszym mandatem, a drugi czyn po mandacie.

    To samo piwo, dla mnie to jeden czyn. No ale kłócić się nie będę...

  • 5. Data: 2008-08-27 19:32:06
    Od: "Wojciech \"Wojtazz\" Nowotniak" <wojtazzUSUN_TO@I_TOop.pl>

    > Pytanie w ogole za co zostal ukarany, bo przeciez ustawa o wychowaniu w
    > trzezwosci nie zabrania spozywania piwa na peronach kolejowych :D No
    > chyba ze wynika to z jakis innych przepisow PKP :D

    To chyba podpada pod miejsce publiczne :)

  • 6. Data: 2008-08-27 20:15:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "castrol" <j...@w...wp.pl> wrote
    > Pytanie w ogole za co zostal ukarany, bo przeciez ustawa o wychowaniu w
    > trzezwosci nie zabrania spozywania piwa na peronach kolejowych :D No chyba
    > ze wynika to z jakis innych przepisow PKP :D

    Zabrania. Perony są częścią dworca.

  • 7. Data: 2008-08-27 20:19:13
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Wojciech "Wojtazz" Nowotniak" <wojtazzUSUN_TO@I_TOop.pl> wrote
> [...]
    > gdyby nie to, że gdy panowie odeszli postanowiłem owe piwo dokończyć.
    > Panowie powrócili i drugi z panów wypisał drugi mandat, też na 100zł.

    To były dwa różne czyny. Myślałeś, że wypisany mandat to bilet na
    popełnianie kolejnych wykroczeń...?!
    Wyobraź sobie, że ktoś kradnie prąd (podłączenie do instalacji), zostanie
    ukarany, to może kraść dalej....?
    Swoją drogą, spotkałem się już z taką taktyką właśnie SOK. Tak temperują
    cwaniaków, co po otrzymaniu mandatu grają gieroja i nie wykazują skruchy :P

  • 8. Data: 2008-08-27 20:28:33
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Wojciech "Wojtazz" Nowotniak pisze:

    > To chyba podpada pod miejsce publiczne :)

    No i co z tego? Nie ma zakazu spozywania w miejscu publicznym.

    Jacek Kustra

  • 9. Data: 2008-08-27 20:29:00
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Zabrania. Perony są częścią dworca.

    Jaki przepis tego zabrania?

    Jacek Kustra

  • 10. Data: 2008-08-27 20:33:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "castrol" <j...@w...wp.pl> wrote in message

    > Jaki przepis tego zabrania?

    Art. 14. 1. Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów
    alkoholowych:
    4) w środkach i obiektach komunikacji publicznej,