  • 1. Data: 2003-10-21 14:31:52
    Temat: Czy mozliwe jest anulowanie wyroku sadowego?
    Od: "retyw" <r...@W...onet.pl>

    Dwa tygodnie temu sad pracy wydal prawomocny wyrok przywrocenia do pracy. Po
    dwoch tygodniach okazalo sie, ze pozwany, czyli zaklad pracy, wyslal w
    prawidlowym terminie apelacje (poprzez kancelarie adwokacka) do zlego sadu. W
    efekcie apalecja dotarla do sadu wlasciwego, ale juz po uprawocnieniu wyroku.
    Czy w zwiazku z tym jest jakakolwiek mozliwosc anulowania wyroku i uruchomienia
    procedury apelacyjnej?

  • 2. Data: 2003-10-21 18:58:16
    Temat: Re: Czy mozliwe jest anulowanie wyroku sadowego?
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "retyw" <r...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wyroku.
    > Czy w zwiazku z tym jest jakakolwiek mozliwosc anulowania wyroku i

    w przypadku wysłania apelacji do niewłaściwego organu za dzień jej
    wniesienia uznaje się datę przesłania jej przez organ niewłaściwy sądowi
    właściwemu. Jeżli temu terminowi uchybiono to niestety nic nie da się
    zrobić. Jedyne co mozna tu rzeźbić to wniosek o przywtrócenie terminu - np
    ze wyłanie do złego sądu było spowodowane błędnym pouczeniem ze strony, albo
    ze prawidłowo zaadresowną przesyłkę źle skierowała poczta.

  • 3. Data: 2003-10-22 00:27:31
    Od: "retyw" <r...@W...onet.pl>

> [...]
    > ze wyłanie do złego sądu było spowodowane błędnym pouczeniem ze strony, albo
    > ze prawidłowo zaadresowną przesyłkę źle skierowała poczta.

    Sprawa jest tego typu, ze sadem pierwszej instancji jest sad rejonowy. Sadem
    apelacyjnym jest sad okregowy. Wszelkie pisma, lacznie z pismem apelacyjnym,
    musza byc kierowane do sadu rejonowego. Pozwany (poprzez kancelarie adwokacka)
    wyslal pismo apelacyjne w ostatnim dniu jesli chodzi o termin skladania
    apelacji. Ake wyslal ja do sadu okregowego zamiast rejonowego. W efekcie sad
    okregowy przeslal pismo apelacylne do sadu rejonowego z data przeslania po
    terminie skladania apelacji. O bledzie pouczenia raczej chyba nie mozna mowic z
    uwagi na to, ze pismo wysylal adwokat. Poczta tez nie wchodzi w gre, poniewaz
    pismo zaadresowane bylo do sadu okregowego. Istnieje jeszcze taka ewentualnosc,
    o ktorej nie wiem, ze pismo zostalo zaadresowane poprawnie, tzn. "do sadu
    okregowego poprzez sad rejonowy" i sekretariat sadu zamiast wyslac poprzez sad
    rejonowy, wyslal wprost do sadu okregowego. Co w takiej sytuzcji?

  • 4. Data: 2003-10-24 16:41:05
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    sad
    > rejonowy, wyslal wprost do sadu okregowego. Co w takiej sytuzcji?

    Wtedy trzeba się żalić na odrzucenie apelacji przez sąd rejonowy i modlić,
    żeby nie została odrzucona przez sąd okręgowy (niezaskarżalne).

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2003-10-25 08:20:03
    Od: "retyw" <r...@W...onet.pl>

    Sytuacja jest w tej chwili taka, ze sad rejonowy apelacje odrzucil (biorac pod
    uwage wlasnie to, ze apelacja nie doszla na czas), o czym poinformowal strony.
    Natomiast kancelaria adwokacka pozwanego poinformowala mnie, ze cyt.: "w
    zwiazku ze zlozeniem wniosku o przywrocenie terminu do wniesienia srodka
    odwolawczego od wyroku, orzeczenie sadu nie jest wykonalne do czasu zakonczenia
    postepowania w sprawie tj. wydania prawomocnego orzeczenia". Ja natomiast caly
    czas mam w rece wyrok sadu rejonowego z klauzula prawomocnosci, na dodatek mam
    orzeczenie sadu rejonowego o odrzuceniu apelacji. Wiec co jest wiazace? Pisma
    sadowe czy list adwokacki pozwanego?
    Pozdarwiam

  • 6. Data: 2003-10-26 21:52:48
    Od: "js" <b...@d...com.pl>

    Jezeli sad przywróci termin to pismo od adwokata

    JS

  • 7. Data: 2003-10-27 09:28:51
    Od: "retyw" <r...@W...onet.pl>

    > Jezeli sad przywróci termin to pismo od adwokata

    To jest oczywiste, ale co decyduje przedtem? Wydaje mi sie, ze poki sad nie
    przywrocil terminu, to obowiazuje wyrok z kluzula prawomocnosci. Wydaje mi sie
    tez, ze adwokat popelnil naduzycie informujac mnie, iz sam fakt zwrocenia sie
    do sadu o przywrocenie terminu oznacza to, ze wyrok nie jest prawomocny.

  • 8. Data: 2003-10-28 22:52:15
    Od: "js" <b...@d...com.pl>

    art 168 KPC pozwala przywrocic termin jezeli doszlo do jego pominiecia z
    powodu nie swojej winy.- byc moze czyms to umotywowali

    a powiedz czy to jest tylko pismo od adwokata czy juz z sadu o przywrocenie
    ?

    poniewaz przepis stanowi ......... art. 168 paragraf 2 przywrocenie nie
    jest dopuszczalne, jezeli uchybienie terminu nie pociaga za soba ujemnych
    dla strony skutkow procesowych

    he pewnie na posiedzeniu niejawnym termin sie przywroci - na uklady nie ma
    rady jak lokalny matador wzial sprawy w swoje rece

    JS

  • 9. Data: 2003-10-29 09:25:26
    Od: "retyw" <r...@W...onet.pl>

    > a powiedz czy to jest tylko pismo od adwokata czy juz  z sadu o przywrocenie
    > ?
    Tylko adwokata.
    Rzecz jest w ogole taka. Adwokat pozwanego wyslal, w ostatnim dniu terminu,
    pismo apelacyjne. Ale zamiast do sadu rejonowego, wyslal je wprost do sadu
    okregowego, czyli zle. Sad okregowy wyslal to do rejonowego i apelacja dotarla
    10 dni po terminie. Sedzia to odrzucil i oswiadczenie sedziego mialo byc
    dostarczone stronom. Zanim jednak zdazono to wyslac, do sadu rejonowego
    wplynelo kolejne pismo adwokata pozwanego, tym razem o przywrocenie terminu. W
    tej sytuacji wstrzymano wysylanie w/w pisma stronom i wszystko wrocilo z
    powrotem na biurko sedziego. Ja natomiast mam juz od przeszlo 2 tygodni w rece
    wyrok z klauzula prawomocnosci, ktory przez pozwanego nie jest respektowany.

    > poniewaz przepis stanowi ......... art. 168 paragraf 2  przywrocenie nie
    > jest dopuszczalne, jezeli uchybienie terminu nie pociaga za soba ujemnych
    > dla strony skutkow procesowych
    Dla mnie nie pociaga, ale dla pozwanego tak. Inaczej przeciez nie wystepowalby
    o przywrocenie terminu.

  • 10. Data: 2003-10-29 09:41:49
    Od: "retyw" <r...@W...onet.pl>

    KPC: Art. 172. Zgłoszenie wniosku o przywrócenie terminu nie wstrzymuje
    postępowania w sprawie ani wykonania orzeczenia. Sąd może jednak, stosownie do
    okoliczności, wstrzymać postępowanie lub wykonanie orzeczenia. Postanowienie
    może być wydane na posiedzeniu niejawnym. W razie uwzględnienia wniosku sąd
    może natychmiast przystąpić do rozpoznania sprawy.

    A wiec pozwany, razem ze swym adwokatem, dziala bezprawnie. Zastanawiam sie czy
    nei oddac sprawy do prokuratora, bo do PIP juz oddalem.